اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

مرتفع ترین پل ترافیکی جهان در چین

دند0 6 : با ساخت پلی با ارتفاع 496 متر بر روی رودخانه سیدو در استان هوبی، کشور چین لقب دارنده بلندترین پل را از سال 2009 به خودش اختصاص داده بود. حالا با ساخت پل Beipanjiang Bridge Duge با ارتفاع 565 متر بر روی رودخانه نیژو در استان گویژو، جایگاه اولی خود را مستحکمتر خواهد ساخت. مهندسان چینی ساخت این پل را به اتمام رسانده اند و پل تا پایان امسال برای رفت و آمد آماده خواهد شد. ارتفاع پل اندازه ماکزیمم فاصله افقی بین زمین و کف پل است و نباید با درازترین پل جهان که اندازه ارتفاع سازه پل است اشتباه گرفته شود. مقام درازترین پل جهان به ارتفاع 343 متر در اختیار پل میلایو ویاداکت در فرانسه است.

 

 

Beipanjiang Bridge Duge، همان دره ای را به هم متصل می کند که پل بزرگراه Guanxing بر روی آن قرار دارد و در سالهای 2003 تا 2005، لقب بلندترین پل را داشت و همچنین پل راه آهن Shuibai نیز بر روی آن قرار دارد و به عنوان بلندترین پل راه آهن جهان شناخته می شود. در حالیکه ادعای بلندترین پل برای مشهور شدنش مطرح شده، هیچ خمیدگی در طول آن وجود نداردو فاصله 1341 متر را به هم متصل می کند.

 

beipanjiang-bridge-1

 

با چشم انداز حیرت انگیز آن نواحی، از جاده های غیر مستقیم برای اتصال شهرها به یکدیگر استفاده شده است. پل Beipanjian مسیر بین شهرهای Liupanshui, Guizhou to Xuanwei, Yunnan را از 5 ساعت به کمتر از 2 ساعت کاهش داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا