اولین تجربه رانندگی با MVM X33 S

یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ | 102 نظر

اولین تجربه رانندگی با MVM X33 S

نوشته : جواد اسدی:باز هم تحفه ای جدید از سرزمین چین به ایران رسید. این بار سومین نسخه از شاسی بلند شهری نسبتا محبوب X33 که پس از رونمایی در نمایشگاه مشهد مشخص شد که علاوه بر داشته های جدید ، پسوند S را نیز با خود یدک می کشد. حال نمی دانیم که این S نشانه اسپرت تر بودن آن است یا تنها یک پسوند عادی است. اما باید اعتراف کنیم که این نسخه تغییرات بیشتر و البته همگون تری را نسبت به نسخه دوم تولیدی آن داشته و چهره کسلی که مانند کارمندان در صبح شنبه بود ، حالا به یک نشاط عصر پنجشنبه ای رسیده و دیگر غم انگیز نیست. شرکت مدیران خودرو ، تولید کننده رسمی محصولات چری یا همان ام وی ام چندی است پا به جمع شرکت هایی گذاشته که اهمیت مقوله تست را به خوبی درک کرده و مانند سایر محصولات جدید ، X33S نیز طبق برنامه ریزی قبلی برای تست درایو به دست خبرنگاران خودرویی سپرده شد و حاصل نخستین تجربه را در ادامه می خوانید.

 

 

mvm_x33-8

 

تغییرات ظاهری به چه بخش هایی خلاصه می شود؟

هرچند برخی از خریداران محصول قبلی ، یعنی تیگو 5 با تعویض جلوپنجره آن را تبدیل به رنجروور کردند ، اما جلوی این خودرو کاملا جدید است. حتی با تفکر زیاد نمی توانید طراحی آن را به خودرویی دیگر ربط دهید. چشمان باز مانده و متعجب قبلی جای خود را به نوع جدید با اخمی مردانه داده اند و یکنواختی کناره خودرو و مخصوصا درب ها در نسخه اول ، جبران شده و قطعه های ضربه گیر مانند نسخه دوم در این نسخه سوم نیز وجود دارد. چشمانمان را به بالاتر از درب های هدایت می کنیم. جایی که سقف مانند رنو کپچر رنگی متفاوت از بدنه دارد و هنوز به غیر از نسخه مشکی ، رنگی جدید برای آن دیده نشده است.

 

 

mvm_x33-12

باز هم به بخش جلویی برمیگردم. سپر جلو کمی خشونت آمریکایی را برای ما تداعی می کند. کمی شباهت ناخواسته به محصولات 2017 فورد. برای فهمیدن سایر تغییراتی که مدیران خودرو تعداد آن ها را 200 مورد اعلام کرده ، به داخل کابین میرویم. کمی تغییرات بیش از انتظار است.

 

mvm_x33-9

 

این کابین حس جدیدی می دهد. حسی مخلوط از کره ای ها ، آمریکایی ها و بریتانیایی ها! البته مورد آخر تنها در مورد کیلومتر شما و صفحه پشت آمپر صدق می کند و ترکیبی مناسب از پشت زمینه مشکی و نشانگر های یخی ارائه کرده اند و در میان آن ها سایر اطلاعات لازم مانند میزان بنزین و… قابل مشاهده است. کیفیت قطعات به کار رفته در کابین نیز بالاتر از همیشه است و حس خوب آن با اضافه شدن رنگ قرمز در بخش هایی از درب ها و کناره های ورودی تهویه مطبوع تکمیل می شود. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی شود و برای نخستین بار در X33 صفحه چند رسانه ای 8 اینچی به کار رفته که علاوه بر اتصال بلوتوث و USB ، به دوربین دنده عقب نیز مجهز است. در کل می توان تغییرات ظاهری آن را نکته مثبتی در چینی ها نسل جدید دانست و هماهنگی های آن حتی بهتر از برخی رقیبان با برچسب قیمت های بالاتر به چشم می آید.

 

 

mvm_x33-7

 

 

آیا کلمه اسپرت را می توان در آن به کار برد؟

همانطور که در بخش هایی توضیح داده شد ، X33S شامل دو تیپ تجهیزاتی با نام های نرمال (معمولی) و اسپرت هستیم که تغییرات این دو مدل شامل تفاوت های ظاهری نظیر بدنه دو رنگ و سپر و جلو و عقب و ورکاب طرفین خودرو است متفاوت در نسخه اسپرت می شود. اگر اهل کاهش و مدیریت سوخت هستید با دکمه ECO بیشتر سر و کار خواهید داشت که در این مدل به X33 افزوده شده است. رانندگی در حالت ECO باعث می شود که پیشرانه دور موتور را در راستای مدیریت مصرف سوخت کنترل کند، اما اگر قصد رانندگی پر شتاب تر را داشته باشید ، شرایط با انتخاب حالت اسپرت بهینه خواهد شد و می توانید رانندگی با دور موتور بالاتر را تجربه کنید. البته درست است که پسوند S برای X33 جدید انتخاب شده ، اما نباید از آن انتظار یک خودروی اسپرت و بسیار سریع را داشته باشید.

 

mvm_x33-6

 

جعبه دنده به عنوان یک خودروی میان قیمت و اقتصادی به درستی وظیفه خود را انجام می دهد ، اما اگر فکر لانچ کردن و یا مسابقه های روزانه در اتوبان ها را دارید ، باید بگوییم که در مورد یک خودرو 1.4 تُنی با موتور 2.0 لیتری 136  اسب بخاری و گیربکس CVT باید به جای شتاب و سرعت به فکر رانندگی توام با آرامش و امنیت باشید. با وجود سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب و مک فرسون در جلو ، کنترل X33 تا پیش از شرایط ویژه ای ساده و کاملا منطقی است ، اما با دانستن اینکه هنوز در این خودرو از ESP استفاده نشده ، کمی اوضاع را در شرایط لغزنده آب و هوایی سخت می کند و نیازمند دقت بیشتری است.

 

mvm_x33-10

 

در کل باید این شرایط در مدت زمان بلند تری دوباره تست شود تا بتوان به نتیجه ای کامل تر رسید. اما در یک نتیجه گیری کلی می توان X33S را نسبت به قیمت 76 میلیون تومانی نسخه اسپرت و 74 در نسخه ساده یک شاسی بلند شهری قابل قبول دانست که قصد دارد گذشته خود را بهبود دهد، حتی اگر در گذشته تجربه ای درباره با سواری X33 داشته اید ، حالا توصیه می کنیم که به این مدل شانس دوباره ای بدهید و آخرین نسخه X33 را محک بزنید.

 

 

 

 


102 دیدگاه

  1. شاهین | خرداد 9, 1398 | لینک نظر

    یک سالی هست که این ماشین را داریم و چهل هزار کیلومتر باهاش رانندگی داشتم و نسبت به اپتیمایی که دارم تجربه خودم رو میگم.تجربه رانندگی با x33 های قدیمی هم داشتم. نسبت به x33 قدیمی و new فرمان پذیری بهتری داره، از لحاظ امکانات داخلی خیلی بهتر از مدلهای قبلی است، صندلی های نرمی داره و سواری دلپذیرتر و از نظر ظاهر داخلی و بیرونی بسیار بهتر است. سیستم گرمایشی و سرمایشی قابل قبول هست ولی از نظر تهویه اتومات عملکرد دقیقی نداره و تو حالت دستی بهتر میشه دما رو تنظیم کرد. سیستم انتقال نیرو اتومات CVT هست که عملکرد مناسبی رو نداره اما برای کسانی که اتومات نداشتن یا فقط تجربه دیگر چینی ها و داخلی ها رو سوار شدن قابل قبول بوده اما برای من نه. دور موتور برای شتاب گیری ها خیلی بالا میره و از انجایی که cvt هست کم کم به قول معروف سبک میشه چون تغییر دنده توی cvt نداریم. توی اتوبان من بیشتر از حالت دستی استفاده میکنم. شتاب گیری اولیه ضعیف هست ولی شتاب گیری ثانویه بدی نداره. صدای موتور در دور بالا زیاد حس میشه. کیفیت اجزای داخلی از مدلهای قدیمی خیلی بهتره. توی این چهل هزار کیلومتر داخل ماشین به صدا نیوفتاده این رو هم بگم که من با این ماشین طالقان میرم و از جاده خاکی عبور میکنم فقط قسمت پشت (بار) توی ناهمواریها کمی صدا میده که از درب صندوق عقب هست. کیفیت پوشش فرمان خوب نیست و پوست پوست میشه. فنر بندی خشکی داره و نمیتونم با کراس اوور های دیگه مقایسه کنم چون سوار نشدم. رنگ بدنه خیلی ضعیفی داره و خط و خش میوفته. توی این مدت هیچ مشکل فنی نداشتم. تغییر نیرو (به قول معروف تغییر دنده) ضربه، تقه یا لرزشی نداره برخلاف چیزایی که شنیدم فقط عملکردی که از گیربکس دیدم توی cvt دیده نمیشه و فکر میکنم گیربکس خیلی بهتر از cvt هستش. توی سر بالایی با مسافر هیچ مشکلی نداشتم اما همانطور که گفتم شتاب اولیه ضعیفی داره، توی سربالایی شدید برای استارت حرکت کمی زور میزنه تا حرکت کنه.

  2. فرخزاد | بهمن 27, 1397 | لینک نظر

    سلام من واقعیت میگم که تجربشو دارم_ ما 206 و پراید داریم که بعدا یه ام وی ام x33 s گرفتیم این ماشین نزدیک 170 میلیون قیمتشه توی یک سالی که صفرو خریدیم و الان که سال 1397 هست بهر از این چینی نداریم دیگه . توی این یک سال که صفرشو خریدیم بدنش صدای شدیدی افتاده که خدا وکیلی من 3 ساله پراید میرونم فقط داشبوردش صدا داده با درش ولی این چینی آشغال کلا لرزش بدنه گرفته شدی تق تق میکنه اعصاب خورد کنه _ دنده اتوماتش از دنده 4 به 5 تقه میخورد دادیم چند جا دیدن و 15 میلیون تعمیرش آب خورد و گفتن چون قطعاتش شدیدا بی کیفیت چینی هست بعد از 30 هزارتا روندن بازم به تقه میافته _ 4 تا کمک فنر عوض کردیم صدا میدادن 4 میلیون و 800 هزار شد_ چراغاش زود زود میسوزن لامپشون_جلوبندیش و عوض کردیم صدا میداد نزدیک 1 تومن_جز ظاهر هیچی نداره بقران بالای 25 میلیون توی یکسال خرج باز کرده و دو تا قطعه خرابی داره که توی یکسال نشد گیر بیاریم_ یکیش بازوی برف پاک کن عقب هست که میگن موجود نیست نه نمایندگی ها دارن نه جای دیگه و قیمت نداشته اش 320 هزار تومنه_ یکی هم گارد پلاستیکی جلو سپر هست که 650 هزار قیمتشه_الانم چراغ چکش روشن شده که کاتالیزور ماشین خراب شده و نزدیک 2 میلیون قیمتشه_ بجز ظاهر هیچی ندارن و میخوایم بفروشیم و بجاش یه ماشین ایرانی بخریم_خدایی خریدن این ماشینها ظلم بزرگی هست_اینم بگم موقع فروش افت شدید قیمت دارن

  3. فرزاد | دی 12, 1396 | لینک نظر

    ممنون ازنظرات همه دوستان بخصوص سجاد عزیزمن واقعا به این خودرو علاقه مند شدم دست همتون دردنکنه

  4. صادق | شهریور 17, 1396 | لینک نظر

    سلام خدمت تمام دوستان خوبم . می خوام x33بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید ، آیا تفاوت خاصی در دورنگ بودن و پارکاب دارند نسبت به تما رنگ سفید یا نه از نظر مشخصات فنی هم تفاوت دارند من نظر شخصیم رنگ سفیدش خوشگلتراز دورنگ میباشه ، حالا اگه تفاوت خاصی دارند ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس ،

  5. احسان | شهریور 9, 1396 | لینک نظر

    با سلام خدمت دوستان.
    من از بین ام وی ام ایکس 33 اس اسپرت اتومات و ام وی ام ایکس 22 اتومات اسپرت کدوم رو انتخاب کنم مبلغ مهم نیست ؟ نمیدونم کدومو بخرم راهنمایی کنین از نظر فنی؟

    • در پاسخ به: احسان

      amin | شهریور 9, 1396 | لینک نظر

      دوست عزيز قطعا ايكس ٣٣ خيلي بهتره ،من ٦ سال است كه ايكس٣٣ معمولي دارم و كيفيت خوبي داشته اما اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه افت قيمت اين خودرو در نسخه صفر كيلومتر بسيار بالاست و ضرر هنگفتي در صورت خريد نسخه صفر در انتظارتان خواهد بود

    • در پاسخ به: احسان

      حسین | مهر 2, 1396 | لینک نظر

      سلام MVM X33رو انتخاب کنید از همه لحاظ بهتره هم قدرت موتوری و هم جا دار بودن

  6. مهدی | شهریور 2, 1396 | لینک نظر

    سلام.داداش من با این صحبتات درباره ال نود که گفتی هندلینگ خوبی داره به این نتیجه رسیدم که یا معنی هندلینگ و نمیفهمی یا ماشین سوار نیستی..
    ال نود و یه فرمون بد تو پیچ بهش بدی چپ میکنه بعدا شما میگی ..

  7. shaahin e | مرداد 19, 1396 | لینک نظر

    دوستان من به خدا با این حرفا مردم پشیمون نمیشن از خریدشون و بیخود خودتون رو خسته نکنید . من هم مثل آقای سلیمانی شرط میبندم این ماشین رو ندارن کسانی که نظر منفی میدن . در ضمن روی سپر عقب دو تا طرح اگزور داره اونا اگزور نیستن حتی روی رنو کولیوس هم این طرح هست که فقط جنبه کیت بدنه داره . در ضمن من خودم ۸۰ پول این ماشین رو نمیدم هرچند که به نظرم خودروی خیلی خوبی هست اما بیشتر از ۷۰ نمی ارزه .

  8. پیمان | مرداد 11, 1396 | لینک نظر

    سلام به دوستان:5ماه خریدم وازش راضیم …..فقط در استارت اولیه یه صدای مکش گونه ای میاد بعد زود قطع میشه البته وقتی تعویض روغن کردی چندهزارتای اول این صدا به گوش نمیرسه بعدا این صدا میاد وبالاخره چراغ آچارش روشن میشه برای تعویض روغن ……..میخواستم بدونم ماشین های X33 همشون اینجورین ……هرکی اطلاع دقیق وقابل فهمی داره لطفا بگه ممنون میشم….

    • در پاسخ به: پیمان

      امیر | شهریور 31, 1396 | لینک نظر

      اره داداش
      مال منم همینجوریه. طبیعیه و مشکلی نداره

  9. ssajjad | تیر 12, 1396 | لینک نظر

    با سلام. بنده چند مدتی هست که ایکس 33 اس خریدم و قبل از اون هم اتومبیل نداشتم. نسبتا اتومبیل راحتی هست و صدای موتور در اتاق شنیده نمیشه در حالت شهری دور موتور حدود 2.5 نگه میداره که مصرف سوختش رو به حدود 10.5 تا 11 میرسونه.7 دنده داره که باعث میشه تعویض دنده ها سریع باشه و دور موتور ثابت بمونه و غیره که خیلی خوبه.فرمان نرم و تو دستی داره. کولر خوبی داره و خوب خنک میکنه.سواری جذابی داره و تعویض دنده اصلا حس نمیشه ولی فنربندی خشکی داره که باید از روی سرعت گیر با ملاحظه رد شد.عملکرد ترمزهاش هم عالیه. از معایب موتوریش اینکه که وقتی پا تا ته روی گاز میگزارید سریعا دنده معکوس میکنه و دور موتور تا 6 بالا میره و تا وقتی که پا از روی گاز برندارید پایین نمیاد. این حالت خصوصا در سبقت های جاده باعث اضطراب سرنشین ها میشه.شتاب اولیه خودروپایینه ولی شتاب ثانویه( سبقت گیری)بدلیل همین معکوس کردن ها خیلی خوبه. در جاده باید روی مد اسپرت گذاشت تا رضایتخش باشه. دور موتور در رانندگی کوهستان دایما بازی میکنه که علتش همین معکوس کردن های بیجا هست و من ترجیح میدم در جاده کوهستان از حالت دستی استفاده کنم البته این مسیله تا حدودی به خاطر رفتار گیربکس cvt هست و عیب محسوب نمیشه.حداکثر سرعتی که تونستم پر کنم 160 تا با دور موتور 5 بوده و بیشتر ازین نمیره و بخاطر ضعف پایداریش توصیه نمیشه.هرچند حجم موتور 2000 اعلام شده ولی کمتر ازین حس میشه.پایداری خودرو نسبتا ضعیفه خصوصا در جاده های کوهستان باید خیلی احتیاط کرد.محل قرارگیری گاز جوری هست که پس از مدتی رانندگی مچ پا خسته میشه. سیستم صوتیش فقط فلش میخوره و رم نمیخوره و قابلیت ارتقا نداره چون فابریکه به همین دلیل نمیتونید روش جی پی اس یا تلویزیون سوار کنید.همچنین تعداد بلندگوهاش چهارتاست که کمه.طراحی بدنه ی زیبایی داره ولی دورتا دور ماشین قاب های پلاستیکی بکار رفته که با ضربه شاید بشکنه. در طول روز روی مانیتور نور افتاب میفته هر چند من یک سایه بان کوچک بالای مانیتور درست کردم تا دید بهتری داشته باشه.کیفیت متریال داخل مناسبه و از لحاظ ظاهر و امکانات در سطح خیلی خوبی قرار داره.از لحاظ قطعات هم بین ماشین های چینی تقریبا در دسترس ترینه چون اولا چری خودروهای زیادی در بازار ایران داره و همچنین این خودرو چند سالی هست که تولید میشه و وفوره.خلاصه اینکه اگر برای مصرف شهری میخاید بنظر بنده کفایت میکنه ولی اگردنبال مسافرت هستید خودروهای سواری رو بدلیل نرمی و پایداری بهتر در اولویت قرار بدید.

    • در پاسخ به: ssajjad

      نیما | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

      ممنون از نظرتون

    • در پاسخ به: ssajjad

      فرید | شهریور 3, 1396 | لینک نظر

      مرسی خیلی خوب توضیح داده بودی من 1 هفته است خریدم موافقم باهات.میخواستم جک s5 بگیرم گفتم چین، چینه دیگه اختلافشون یک پراید صفره اما فعلا که بدم نیومده تا ببینیم چی میشا

  10. عیوض سلطانی | اردیبهشت 24, 1396 | لینک نظر

    من 2ماه گرفتم ازش خیلی راضی هستم جاداره وراحت براخانواده

  11. غلامرضا منصوری | فروردین 26, 1396 | لینک نظر

    سلام دوستان
    من ام وی ام x33 sport رو سه ماهه خریدم خیلی ازش راضیم فقط ابتدای حرکت وقتی پدال گاز رو فشار میدم ی صدای زیادی میشنوم که بعد قطع میشه میخاستم بدون ایراد نداره ماشینم ؟
    ولی در کل ماشین عالی هستش درسته شتاب اولیش ی کم ضعیفه ولی بعدش جبران میکنه تازه حالت اسپورت داره که میشه این نقص رو پر کرد توی سربالایی ها اصلا کم نمیاره جا داره برای خانواده عالیه

  12. رامین | فروردین 18, 1396 | لینک نظر

    صدای موتورش یکم زیاده حتی توی یه خیابون خلوت وقتی داره عبور میکنه شما کاملا صداشو میشنوی میشه گفت تا حدی مشکل از سیستم خروجی اگزوز هستش وعایق کاری اتاق مشکلی نداره
    مصرف سوخت این ماشین زیاده که با توجه به داشتن گیربکس cvt انتظار میرفت مصرف سوخت کمی داشته باش

    • در پاسخ به: رامین

      امیر | شهریور 31, 1396 | لینک نظر

      برا من مصرفش ۷.۵ هست خودم حساب کردم. خوبه دیگه. بستگی به جایی که رانندگی میکنی و دور موتور داره