خودروسازان توانایی نصب دو ایربگ را ندارند

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲

خودروسازان توانایی نصب دو ایربگ را ندارند

هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دریافت شکایتی مبنی بر فروش خودرو با یک ایربگ به جای دوایربگ خبر داد و گفت:خودروسازان نمی توانند تا پایان مهلت قانونی خود یعنی تا پایان شهریور محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: شکایتی از سوی فردی دریافت کرده ایم که بر اساس آن در حالی که وعده فروش خودروی دو ایربگ دار داده شده بود اما خودرو با یک ایربگ تحویل داده شده است؛ این در حالی است که هزینه خودروی مذکور با دو ایربگ محاسبه شده است.

airbag

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این که با این تفاسیر به نظر نمی رسد خودروسازان تا پایان مهلت قانونی خود یعنی تا پایان شهریور محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند، ادامه داد: همچنان برخی خودروها که وعده نصب دو ایربگ بر روی آنها داده شده بود به دو ایربگ مجهز نشده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه ایربگ به لحاظ این که جزء موارد ایمنی خودرو است از ضروریات محسوب می شود، گفت: اما این آمادگی هنوز در خودروسازان ایجاد نشده که تمام محصولات خود را به طور کامل به دو ایربگ مجهز کنند.

دهقانی تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها یک ماه به مهلت قانونی خودروسازان برای نصب دو ایربگ باقی مانده است اما با توجه به شرایط فعلی تجهیز تمام محصولات خودروسازان به دو ایربگ کار مشکلی است.

وی همچنین گفت: با توجه به تغییر دولت، احتمالا تغییراتی در هیئت مدیره شرکت ها ایجاد خواهد شد و از این رو به نظر نمی رسد در این مدت یکماه تمام محصولات به دو ایربگ تجهیز شوند.

دهقانی تجهیر تمام خودروهای داخلی به دو ایربگ در کوتاه مدت را ملزومات برشمرد و گفت: البته خودروسازان نیز مشکلاتی دارند و از دولت نیز انتظار حمایت خواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه هم دولت و هم خودروسازان باید تحرک داشته باشند به طوری که واحدهای تحقیقاتی خود را باید بسیار فعال تر از گذشته کنند، تاکید کرد: با توجه به اینکه ایربگ می تواند جان سرنشینان را نجات دهد و با سلامت مردم سرو کار دارد از این رو نصب دو ایربگ ضروری است.


بدون دیدگاه