رشد ۱۶ درصدی تولید خودرو

یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵

رشد ۱۶ درصدی تولید خودرو

احمد نعمت بخش  با اشاره به افزایش تولید خودرو برای امسال، گفت: در 6 ماهه اول امسال 16 درصد رشد در صنعت خودرو داشتیم و از آنجایی که تقریبا حدود 2 تا 3 درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به تولید خودرو است، بنابراین رشد تولید خودرو موجب افزایش رشد اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی امسال این است که تولید خودرو  به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد، افزود: رشد بیشتر تولید خودرو بستگی به خروج خودروهای فرسوده دارد و دولت هم باید از طرح خروج خودروهای فرسوده حمایت کند.

دبیر انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروهای فرسوده 50 برابر یک خودروی نو آلایندگی تولید می‌کنند، اظهار داشت: در تمام دنیا دولت ها به جایگزینی خودروهای فرسوده کمک می کنند و در کشوری مانند آمریکا هر کسی خودروی فرسوده دارد، دولت 4 هزار دلار کمک می‌کند که خودرو را از رده خارج کند و منع تردد هم می‌گذارد.

وی در پاسخ به این سوال که  با توجه به قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی سهم بازار تغییر می کند؟ گفت: خودروهای جدید گران هستند و نقش زیادی بر تغییر سهم بازار به نفع خودروهای خارجی ندارند مگر اینکه خودروهای 30 میلیونی وارد بازار خودروی ایران شود.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه البته در بازار خودروهای بالای 40 میلیون تومان ممکن است تغییراتی در سهم این خودروها رخ دهد، اظهار داشت: بطور قطع تغییراتی در سهم برخی خودروها داریم چرا که خودروهای جدید تکنولوژی جدیدی را خواهند داشت که بازار از آنها استقبال می‌کند/مهر


بدون دیدگاه