رانندگان 25 تا 35 ساله عامل اصلی سوانح رانندگی

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲

رانندگان 25 تا 35 ساله عامل اصلی سوانح رانندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه ي آذربايجان، سرهنگ حسن فرجي در جلسه بررسی وضعیت اتوبان شهید کسایی، افزود: پايين بودن فرهنگ رانندگي، خودنمايي و شيرين كاري در قشر جوان، بيماري و ناتواني جسماني در سنين بالا و غيره از اصلي ترين عوامل وقوع تصادفات مي باشند.

وي ادامه داد: اتوبان شهيد كسايي، پرترددترين محور در استان آذربايجان شرقي مي باشد كه روازنه 30 هزار دستگاه خودرو در اين محور تردد مي كنند و بايد حساسيت بيشتري روي اين محور داشت.

فرجي خاطرنشان كرد: اگر در سال هاي آينده جاده هاي ما توسعه يابند و دو بانده ها به چهار باند افزايش يابند، چيزي حدود 70 درصد از تصادفات در استان كاهش مي يابد،  زيرا كه برخورد شاخ به شاخ در جاده هاي استان، يكي از مشكلات اصلي مي باشد.

وي افزود: همچنين 30 درصد از تصادفات منجر به فوت استان را راكبين موتورسيكلت تشكيل مي دهند و در كنار آن، مشكل گذرگاه عابر پياده نيز، يكي از مشكلات استان آذربايجان شرقي مي باشد.

صادقي موحد، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي نیز در اين جلسه گفت: در ايامي كه تعداد مسافرت ها در سطح كشور و استان افزايش مي يابد، همكاري و مساعدت صدا و سيما با راهنمايي و رانندگي زياد است و تمام حوزه هاي صداوسيما و اخبار، در ايام نوروز در اختيار اين مجموعه بود.

وي افزود: در حال حاضر به دليل مشكلات مالي، ميزان برنامه هاي توليدي صدا و سيماي استان به حداقل رسيده است و قوت توليد برنامه نداريم. مي نيز مي دانيم كه بحث فرهنگ سازي بايد انجام شود و اميدواريم با مساعدت راهنمايي و رانندگي، بتوانيم برنامه هاي مشاركتي را توليد كنيم.

محمد اشرفي نيا، معاون عمراني استانداري در پايان اين جلسه، مصوبات اين جلسه را مشخص شدن كميته اي براي ارائه ي گزارش از اتوبان شهيد كسايي، نصب علايم و تابلوها در نقاط مورد نياز، خط كشي ها و نصب چراغ هاي راهنمايي و رانندگي براي احتياط، فرهنگ سازي كردن و ايجاد كمربندي دوم مصوب شده در امتداد آزادراه اروميه-تبريز عنوان كرد و افزود: حداكثر سرعت مجاز در اتوبان شهيد كسايي نيز بايد كاهش يابد تا ميزان تصادفات در اين منطقه كم شود.


بدون دیدگاه