اخباراخبار خارجیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

همکاری جنرال موتور و هوندا برای توسعه سلول های سوختی

جنرال موتور و هوندا اعلام کرده اند که به توافقاتی برای همکاری در زمینه سلول سوختی (fuel Cell) و تکنولوژی های ذخیره سازی هیدروژن رسیده اند. این سیستم ها به صورت تولید انبوه تا سال 2020 عرضه خواهند شد. در این همکاری علاوه جنرال موتور و هوندا شرکت های ذینفع نیز حضور دارند تا بتوانند زیرساخت های لازم برای سوخت هیدروژنی را تولید کنند.

رئیس جنرال موتور Dan Akerson گفت هر دو برند برای استفاده از تکنولوژی سلول سوختی متقاعد شده اند. در این تکنولوژی تنها ماده خروجی از اگزوز آب خواهد بود و نیاز به موادی نفت به عنوان سوخت از بین میرود. وی ادامه داد:” این همکاری با توجه به نقاط قوت جنرال موتور و هوندا ما را به رهبران فناوری سوخت هیدروژنی تبدیل میکند.”

GM-Hydrogen-Fuel-Cell-Vehicles-625x362

جنرال موتور و هوندا در شاخص ثبت اختراع در زمینه انرژی پاک به ترتیب در درجه اول و دوم قرار دارند. بیش از   1200اختراع در زمینه سلول سوختی ثبت کرده اند که بیشترین آنها بین سال های 2002 تا 20012 بوده است.  GM  در زمینه این فناوری از سال 1964 تا بحال فعالیت داشته است و هوندا مدل FCX را که با سلول هیدروژنی کار میکند در سال 2002 معرفی کرده است.

رئیس شرکت هوندا Takanobu Ito گفت:” هر دو برند مشتاقند این فناوری را گسترش دهند تا سیستم های کامل تر و مقرون به صرفه تر تولید کنند. در میان تکنولوژی هایی که CO2 تولید نمیکنند. ماشین های برقی سلول سوختی مزیت هایی چون مدت زمان سوخت گیری دارند و میتوانند جایگزین خودروهای معمولی شوند.”

Honda FCX Clarity

اگرچه هوندا برنامه دارد مدل FCX Clarity را در سال 2015 در ژاپن و آمریکا و سپس اروپا عرضه کند، جنرال موتور از زمان تولید محصولات سلول سوختی خود اطلاعاتی بیرون نداده است.

بنا بر گزارشات به احتمال زیاد شرکت تویوتا از محصول جدید خود با فناوری سلول سوخت هیدروژنی در نوامبر در نمایشگاه Tokyo motor show پرده برداری میکند.  این خودرو برپایه کانسپ FCV-R خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا