مرسدس بنز S550e مدل ۲۰۱۷ قابلیت شارژ بیسیم خواهد داشت

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵

مرسدس بنز S550e مدل ۲۰۱۷ قابلیت شارژ بیسیم خواهد داشت

مرسدس و کوالکام بر این عقیده هستند که اگر یک خودروی برقی از پس شارژ کردن خودش بر نیاید، به معنای واقعی ‘خودکار’ نیست

اگر تا به حال هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتید، بهتر است بدانید که در ماه می سال ۲۰۱۵، دو شرکت دایملر و کوالکام اعلام کرده بودند که با همکاری هم روی خودرو های برقی با قابلیت شارژ بیسیم کار خواهند کرد. اکنون میتوان حاصل این همکاری را در مرسدس بنز S550e پلاگین هیبریدِ مدل ۲۰۱۷ مشاهده کرد که به زودی عرضه خواهد شد. این خودرو از تکنولوژی شرکت کوالکام به نام شارژ بیسیم خودروی برقی (WEVC که مخفف wireless electric vehicle charging است) بهره می‌برد. این مرسدس بنز اولین خودروی برقیِ پلاگین (خودروی برقی که توسط منابع برق خارجی شارژ میشود) است که قابلیت شارژ بیسیم از طرف خودروساز برای آن ارائه میشود. چند سالی است که در بازار فروش لوازم یدکی خودرو های برقی، برای مدل های معروف امکان اضافه کردن قابلیت شارژ بیسیم وجود دارد.

تکنولوژی شرکت کوالکام به نام Halo WEVC از دنیای مسابقات فرمول E آمده است (فرمول E کلاسی از مسابقات اتوموبیل رانی است که فقط خودرو های برقی در آن شرکت می‌کنند). روی درب های بی ام و i8 که در این مسابقات نقش خودروی ایمن یا خودروی آهسته رو را ایفا میکرد نیز آرم کوالکام به چشم می‌خورد (خودروی آهسته‌ رو به خودرویی گفته می‌شود که محدود کنندۀ سرعت خودرو های در حال رقابت در موقعیت هایی همچون مسدود شدن راه است). از آنجاییکه شرکت کوالکام در زمینه تولید قطعات فعالیتی ندارد، سیستم ۳.۶ کیلو واتی به کار رفته در مرسدس بنز S550e توسط یک تامین کننده درجه یک در حوزۀ الکترونیک قدرت و تحت لیسانس کوالکام ساخته می‌شود. یک مرسدس بنز S550e که قابلیت شارژ بیسیم را داشته باشد، به سادگی با پارک کردن آن روی پَدی که بر روی زمین قرار گرفته با بازدهی حدودی ۹۰ درصد شارژ خواهد شد.

و مهمتر از همه اینکه، در اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده جهت اعلان کردن مرسدس بنز S550e مجهز به تکنولوژی WEVC، کوالکام و مرسدس بنز اینطور بیان کرده اند که: “قابلیت شارژ بیسیم گامی مهم در ساخت خودرو های خودرانی است که به معنای واقعی خودکار باشند، چرا که اگر یک خودرو از پس شارژ کردن خودش بر نیاید، چطور میتوان آن را خودکار نامید؟


بدون دیدگاه