اخباراخبار خارجی

هیوندای در حال ساخت رقیب نیسان جوک

چند سال پیش بود که مدیر عامل هیوندای موتور آمریکا ، دیو زوچووسکی اعلام کرد که بسیار به نیسان جوک و کلاس تولیدش علاقه دارد و در صدد این است که رقیبی برای آن در کلاس کراس اوور های کوچک بسازد. چند روزی است که خودرویی استتار شده از همین کلاس طراحی در حال تست دیده شده که مشخص شد این خودرو متعلق به هیوندای و رقیبی جدی برای جوک است و در حال حاضر تست های آن در آلمان انجام می شود.

 

 

بسیاری از قطعاتی که در شاسی این کراس اوور جدید استفاده شده ، مربوط به نسل جدید i20 ، دیگر محصول پرفروش هیوندای است که هرچند به عنوان هاچ بک شناخته می شود ، اما شاسی آن برای برادر جدید قد بلندش نیز قابل استفاده است و در کنار آن موتوری قوی تر از i20 که متعلق به i30 است در آن استفاده خواهد شد.

 

هرچند i30 به هیچ عنوان در آمریکا برای فروش قرار داده نشده و در عوض در انگلستان فروش خوبی را تجربه کرده است. نسخه هایی که در بریتانیا برای فروش قرار گرفته اند از یک موتور 1.4 لیتری بنزینی و یک موتور 1.6 لیتری دیزل استفاده می کنند که در نسخه های پایه به صورت محرک جلو و در صورت سفارش نسخه های چهار چرخ متحرک نیز موجود است. هرچند نمای جلویی خودرو بسیار با دقت و حساسیت پوشانده شده ، اما با توجه به طراحی شبکه ای و شش ضلعی جلو پنجره همان DNA همیشگی هیوندایی دیده می شود و در طرفین آن چراغ های جلو قرار دارند که شباهت بسیاری را به نسل جدید جیپ گرند چروکی تداعی می کنند. در نمای پشتی خودرو نیز به نظر می رسد چراغ های آن کاملا جدید باشد و تا به حال در هیچ یک از محصولات هیوندایی دیده نشده است. این شباهت تنها با یکی از کانسپت های هیوندای با نام Intrado همخوانی دارد که کراس اووری هیدروژنی بود. به هر حال این کراس اوور اگر ظاهری جذاب تر از نیسان جوک داشته باشد ، مطمئنا خواهد توانست جایگاهی بهتر و فروشی بیشتر از رقیب ژاپنی اش داشته باشد و یکی از مزیت های آن این است که از کوچک ترین محصول فعلی هیوندایی در آمریکا یعنی توسان نیز کوچک تر است.

1 دیدگاه

  1. رقابت با نیسان جوک برای هیوندای بسیار مهمه پس از عرضه این خودرو کراس آور احتمالا شریک قدیمی هیوندای ،کیا موتورز هم برای رقابت خودش آماده میکنه جالب اینجاس که هنوز نامی برای آن مشخص نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا