اخباراخبار خارجی

اولین 911 سبز تاریخ متولد می شود

عکسی غیر رسمی از ظاهر مدل جدید پورشه با نام 911 Blu Edition که کم مصرف و سازگار با محیط زیست است از سایت علاقه مندان به پورشه 911 ( www.911uk.com ) به بیرون درز کرده است.

این خودرو با موتوری 3.4 لیتری،6 سیلندر با قدرت 312 اسب بخار و گشتاور 287 نیوتن بر متر طراحی شده است و از ویژگی های آن می توان به سیستم تزریق سوخت مستقیم، بدنه سبک شده و انواع و اقسام تکنولوژی های مرتبط با کاهش مصرف سوخت، نام برد.

پیشرانه این خودرو از پیستون هایی با اصطکاک کم و مجموعه اهرم بندی سوپاپ های سَبک شده، گیربکس دوبل کلاج PDK ،سیستم میکرو هیبرید (استارت/استاپ اتوماتیک پیشرانه در توقف های کوتاه) و سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها بهره می گیرد.

بنا بر گزارش وب سایت Green Cars این پورشه چالاک و سبز، از سامانه های ترمز احیا کننده انرژی جنبشی (استفاده از انرژی جنبشی چرخ ها به هنگام ترمزگیری برای تولید برق) و آیرودینامیک متغییر با امکان باز و بسته شدن خودکار سطوح رادیاتوری بهره می گیرد.

Porsche-911-Blu-Edition-2

با توجه به مشخصات این خودرو می توان حدس زد که صفر تا یکصد کیلومتر در مدت زمان 5.4 ثانیه طی شود و حداکثر سرعتی معادل 266 کیلومتر در ساعت،مصرف سوخت متوسط 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر و تولید گاز گلخانه ای CO2 معادل 152 گرم بر کیلومتر قابل دست یابی باشد.

این خودرو را می توان با مدل Carrea 911 که قدرتی معادل 344 اسب بخار و گشتاوری معادل 390 نیوتن بر متر،صفر تا صد 4.6 ثانیه ای،حداکثر سرعت 287 کیلومتر،مصرف سوخت 8.2 لیتر در صد کیلومتر وتولید گاز گلخانه ای 194 گرم بر کیلومتر را مقایسه کرد.

در حالت استاندارد خودرو 911 Blu Eco-Edition با سقف قابل جابه جایی با وزن 22 کیلوگرم و گارد جلوی خودرو و سقف با رنگی متضاد با بدنه خودرو یعنی قرمز رنگ ، همراه با اسپویلر جلو و چرخ های 18 اینچی و تنها در گونه های دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد.

نسخه ویژه این خودرو به صورت انحصاری به اعضای انجمن پورشه 911 و پس از انجام قرعه کشی تعلق خواهد گرفت.

احتمال می رود با توجه به وضعیت ویژه 911 سازگار با محیط زیست ، این خودرو بتواند به عنوان یکی از اعضاء پایه خانواده بزرگ 911 در بازار آلمان و انگلستان عرضه شود.

همچنین این احتمال مطرح است که Porsche 911 Blu Edition  به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مدل های 911 در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش در آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا