اخباراخبار داخلی

پرفروش ترین محصول ایران خودرو

ه گزارش ایکو پرس، وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال، پژو پارس، باردو و رانا نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش فروش داشته و پارس از این نظر در رده اول قرار دارد.

تقوی نژاد از افزایش 124 درصدی فروش داخلی مرداد نسبت به تیرماه خبر داد و گفت: فروش داخلی مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته، 28 درصد افزایش یافته است.

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با اشاره به تشدید تحریم های بین المللی و عملیاتی شدن تحریم های صنعت خودرو، گفت: با تلاش کارکنان و مسوولان ایران خودرو در عرصه های تولید و خودکفایی، هم زمان با سرعت گرفتن تولید محصولات برند ملی، رکورد فروش رانا در تیرماه شکسته شد.

وی تصریح کرد: رانا با فروش چهارهزار و 148 دستگاه در تیرماه سال جاری و کسب سهم 35 درصدی از فروش این ماه، در جایگاه پرفروش ترین محصول ایران خودرو در تیرماه قرار گرفت و فروش 11 هزار و 650 دستگاهی آن نشان می دهد که از هر سه دستگاه خودروی فروخته شده ایران خودرو، یک دستگاه رانا بوده است.

تقوی نژاد مجموع فروش رانا در سال گذشته را 9هزار و 384 دستگاه ذکر کرد و گفت: هم زمان با ثبت بیش ترین رکورد فروش ماهانه این محصول در تیرماه، رکورد فروش سالانه نیز درهمین ماه با رسیدن به 9هزار و 915 دستگاه شکسته شد.

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو، فروش تعدادی پنج ماهه تجمعی سال جاری را 126 هزار و 163 دستگاه عنوان کرد و گفت: فروش ریالی در این پنج ماه 25 هزار و 872 میلیارد ریال بوده که نسبت به همین دوره در سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: بر خلاف سال گذشته که عراق مقصد بیش از 95 درصد صادرات بود، در چهار ماهه نخست سال جاری، مقاصد صادراتی ایران خودرو، قزاقستان، ونزو ئلا، ترکمنستان و اوکراین هستند و برای نخستین بار 34 دستگاه رانا به اوکراین و قزاقستان صادر شده است.

تقوی نژاد سطح کیفیت 405، پارس و سمند را بر اساس سطوح کیفیت جدید اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سال جاری خوب ذکر کرد و با اشاره به سخت گیرانه شدن معیارهای کیفیت در سال 92، اظهار داشت: معیار سطح کیفیت خیلی خوب از 63 در سال 91 به 60 در سال جاری ارتقا یافته و در بین محصولات آدیت شده، سمند و گراندویتارا هر یک با یک امتیاز، بیش‌ترین بهبود کیفیت را نسبت به ماه اردیبهشت داشته و کم ترین انحراف از برنامه پایان سال مربوط به تندر است.

وی فروش تجمعی ایساکو در چهار ماهه اول سال 92 را سه هزار و 240 میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به سال 91 به میزان 35 درصد و نسبت به سال 90 به میزان 77 درصد افزایش نشان می دهد.

تقوی نژاد از اجرای 15 پروژه صنعتی سازی و افزایش ظرفیت با بودجه تخصیصی 1871 میلیارد ریال ومیانگین پیشرفت فیزیکی 72 درصد خبر داد که تاکنون 58 درصد مبلغ مذکور پیشرفت بودجه ای داشته است. پروژه های توسعه محصول و قوای محرکه نیز با جذب 20 درصد از بودجه 3826 میلیارد ریالی تخصیصی، تاکنون 69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا