اسلایدرفناوری و تکنولوژی

مدل مفهومی و سلول سوختی تویوتا در نمایشگاه فرانکفورت

تویوتا اعلام کرده است برنامه هایی برای معرفی خودرویی مفهومی بر پایه سلول های سوختی هیبرید (Fuel Cell Hybrid Vehicle) دارد.

این برنامه ها از نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال شروع میشوند. در این نمایشگاه از پیش نمایش محصولی تازه برای سال 2015 و مجهز به سلول سوختی با دو مخزن هیدروژن با فشار بالا، یک باتری 21 کیلو واتی و یک سیستم Hybrid Synergy Drive پرده برداری خواهد شد.

جزئیات و مشخصات این خودرو منتشر نشده است ولی مهندسان می گویند که این خودرو بر اساس سیستم مدل مفهموی FCV-R که در نمایشگاه خودرو سال 2011 معرفی شد بنا شده است. همانطور که تویوتا توضیح داده است مهندسان مخازن سلول های سوختی را کاهش داده اند ولی خروجی آن را 3 kw (4 اسب بخار) به ازای هر لیتر افزایش داده اند. علاوه بر این مسافتی که میتوان با این سیستم طی کرد را افزایش داده اند و به 563 کیلومتر رسانده اند. همچنین با استفاده از مواد ترکیبی پیشرفته امکان استفاده از این سیستم تا دمای 30- درجه سانتیگراد فراهم شده است.

انتظار میرود قیمت این مدل حدود 109 هزار دلار باشد. اما تویوتا امیدوار است تا زمان عرضه روش هایی برای کاهش قیمت نهایی بیابد.

1 دیدگاه

  1. با درود به دوست عزیز مهندس سهیل زتگنه
    وسپاس از مطلب عالی شما ایا مدل سلول سوختی وارد بازار شده است چون بها ان 66 هزار دلار امریکا در سایت های مربوط به اتوموبیل های دوستدار محیط زیست ذکر شده است
    به نطر من اینده اتوموبیل های الکتریکی در انحصار سلول سوختی است چون محویت باتری را ندارد وباتری های لیتیوم هم قابل باز یافت نیستنند وباید در زمین دفن شوند
    باسپاس از وقتی که گذاشتیید و پاسخ شما
    دوستدار شما
    اما کیت رویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا