اخبار

با گسترش عرضه خودروهای خودران، فروش SUVها کاهش می یابد

به نظر طراح ارشد فولکس واگن با عرضه خودروهای خودران، از محبوبیت خودروهای SUV کاسته خواهد شد.

تولید کنندگان خودروی جهان در حال کاهش تولید خودروهای هاچبک و سدان هستند تا راه را برای کراس اوورها و SUV ها باز بگذارند. اما Klaus Bischoff مدیر ارشد طراحی فولکس واگن اعتقاد دارد، توسعه روزافزون خودروهای خودران عرصه را بر خودروهای کراس اوور و SUV تنگ خواهد کرد. در واقع با ورود به دوران جدیدی در صنعت خودروسازی موسوم به سطح پنجم، مفهوم خودروی لوکس تغییر خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر مشتریان خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را لوکس می دانند ولی با عرضه خودروهای خودران معیار خودروهای لوکس متفاوت از گذشته خواهد بود و این مرحله زمان افول صندلی های مرتفع شاسی بلندها می باشد.

به نظر طراح ارشد فولکس واگن در حال حاضر رشد چشمگیر خودروهای شاسی بلند را شاهد هستیم و در مقابل، افول خودروهای سدان و MPV را در پیش داریم. اما ما راهی پیدا کرده ایم که نظر مشتریان را بیش از پیش جلب می کند و می تواند به نیازهای آنان پاسخ دهد، حتی در صورتی که خودشان نیز نداند.

در واقع خریداران با خرید خودروهای شاسی بلند، علاقه خود به پیروی از مد را نشان می دهند و اینکه در پشت فرمان اینگونه خودروها احساس قدرت می کنند. اما اگر ما مفهوم قدرت را تغییر دهیم یا مد روز را دگرگون کنیم، موفق خواهیم شد. در واقع با ورود به دوره پنجم صنعت خودروسازی این مفاهیم به خودی خود تغییر می کنند و علائق مشتریان نیز متفاوت خواهد بود.

فولکس واگن با معرفی خودروی مفهومی خودران خود در نمایشگاه خودروی پاریس، حضور خود در این تغییر تکنولوژی را نشان داد. این خودروی مفهومی که با نام I.D. شناخته می شود، دارای طراحی جالب و فضای داخلی کارآمدی است که می تواند توجه علاقمندان به برند فولکس واگن را جلب کند. این اتومبیل خودران قوای محرکه خود را از پیشرانه الکتریکی دریافت می کند. فضای داخلی نیز با آرایش خاص صندلی ها به یک سالن بزرگ تبدیل شده است.

مدیر ارشد طراحی فولکس واگن با وجود حوادث تلخی که در چند ماه اخیر برای خودروهای تسلا و اَپل افتاده، به آینده خودروهای خودران بسیار امید وار است و عرضه این خودرها را به عنوان عصر جدیدی در صنعت خودروسازی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا