اخباراسلایدرکلاسیک

800 میلیون تومان برای خاص ترین مدل لانچیا

دنیای رالی همیشه با شگفتی همراه بوده است. از خودروهای رالی کلاسیک دهه 70 گرفته تا خودروهای 500 اسب بخاری گروه 5 که با قدرت سرسام آورشان هیجان وصف نشدنی را به میدان رالی تزریق می کردند. چندی پیش وب سایت ebay یک دستگاه لانچیا فولویا را برای فروش آگهی کرده بود. در این نوشتار به معرفی این خودروی زیبای ایتالیایی می پردازیم.

این خودروی زیبا که ایتالیایی ها به آن il classico finale (نهایت کلاسیک) می گویند، دارای طراحی کلاسیک کاملا ایتالیایی است. این نمونه لانچیا فولویا در سال 1970 تولید شده است که برای مسابقات رالی کاملا تجهیز شده است.

لانچیا تولید فولویا را در سال 1963 آغاز کرد و تا سال 1976 تولید آن را ادامه داد. در این 13 سال که فولویای زیبا تولید می شد از فروش خوبی برخوردار بود. لانچیا نیز برای بالا رفتن محبوبیت این کوچک ایتالیایی از سال 1965 تا 1973 آن را در مسابقات رالی شرکت داد، البته در سال 1970 فولویا از حضور در مسابقات رالی بازماند. در سال 1972 لانچیا فولویا موفق به پیروزی در مسابقات رالی بین المللی شد و توانست افتخاری دیگر برای لانچیا رقم بزند. فولویا در این 8 سال حضور در مسابقات رالی توانست 9 قهرمانی را به خانه ببرد که برای یک خودرو بسیار افتخار آمیز است. در واقع فولویا تا سال 1974 در مسابقات رالی حضور داشت که در آخرین سال، حضور این خودرو بسیار کم بود، به همین دلیل کارشناسان و منتقدان موتوراسپرت حضور فولویا در مسابقات رالی را همان سال 73 میلادی عنوان می کنند. بعد از موفقیت های چشمگیر فولویا، این خودروی زیبا جای خود را به پسر جدید خانواده، یعنی لانچیا استراتوس داد تا به کسب افتخار برای خانواده لانچیا ادامه دهد.

خودروی مورد بررسی ما، یک دستگاه لانچیا فولویا مدل 1970 می باشد که بصورت کاملا اصولی بازسازی شده است. این خودرو در سال 1973 و 74 در مسابقات رالی حضور داشته است. این کوچک ایتالیایی تنها در مسابقات رالی اروپا توانسته به قهرمانی برسد و افتخار دیگری در کارنامه خود ندارد. ولی باید خاطر نشان شویم که این خودرو قطعه کوچکی از تاریخ اتومبیلرانی ایتالیا محسوب می شود و از ارزش بالایی برخوردار است. از این نمونه بی نظیر که به صورت اختصاصی برای مسابقات رالی تجهیز شده است، تنها 20 دستگاه تولید شده است که ارزش این خودرو را دو چندان می کند. لانچیا فولویا دارای پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1.6 لیتر می باشد که توان تولید 132 اسب بخار را دارد.

قیمتی که سایت ebay برای این خودروی زیبا در نظر گرفته است 200 هزار دلار می باشد، که با توجه به ارزش تاریخی این خودرو مبلغی ناچیز است. این خودرو با وجود موفقیتی که در مسابقه رالی اروپا کسب کرده و بازسازی کاملا اصولی و تعداد محدود تولید از ارزش بالایی برخودار می باشد و در آینده رشد قیمت بالایی نیز خواهد داشت.

از این نمونه زیبا 4 الی 5 دستگاه در ایران وجود دارد که از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. البته از نمونه ی نقره ای رنگ تصویری در دسترس است که در نمایشگاه خودروهای کلاسیک ورزشگاه آرارات گرفته شده است.

2 دیدگاه

  1. 45 سال پیش از موتور 1600 سی سی 132 اسب بخار قدرت میگرفتن. الان 206 ما با موتور ملی TU5 (خخخ) اندازه 110 الاغ بی بخار هم قدرت نداره !!!

  2. این عکس گذاشتی Lancia Fulvia دوست عزیز برنده رالی اروپاه شده 40 50 سال پیش موتور فراری روشه 1.6 صداش عالیه من اولین بار این ماشین تو دوبی دیدم با جثه کوچیکش صدای موتورش وحشتاناکه دلچسبه. این ماشین خیلی تو اروپا محبوبه. قیمتش از 10 هزار پوند بگیر نهایت تا 20 انقدرها هم گران نیست. متاسفانه واردات این جور ماشین ها اگه ازاد بشه جوان های ایرانی معنی ماشین میفهمن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا