فناوری و تکنولوژی

واهانا،تاکسی خودران هوایی ایرباس

ظاهرا واهانا یک لغت سانسکریت است که به بودن، حیوان یا یک موجود اسطوره ای و یا یک خدای مشخصی  که از وسیله نقلیه استفاده می کند اشاره می کند. اگر شما عضو A3 هستید که یکی از شرکتهای تابعه ایرباس در سیلکون ولی می باشد، واهانا به منزله نام خودروی خودران کاملا الکتریکی است. البته این یک خودروی خودران معمولی نیست، بلکه یک وسیله نقلیه هوایی مسافرتی است. همانطوریکه شما از ایرباس انتظار دارید، واهانا در آسمانها حرکت می کند؛ نه روی زمین.

A3 امیدوار است نمونه آزمایشی تا پایان 2017 و نمونه حقیقی تا 2020 آماده پرواز بشوند. بنا به گفته رادین لیاسوف مدیر عامل کمپانی، خودران بودن کامل موجب می شود که هواپیما هر چه سبک تر و کوچک تر شود و هزینه ساخت آن هم کاهش پیدا کند. در کنار کار بر روی این وسیله نقلیه هوایی، ما بدنبال گسترش و شناسایی هر چه بیشتر این گروه از وسیله نقلیه برای توسعه و تنظیم مقررات هواپیماهای خودکار هستیم و همچنین پرورش اکوسیستمی که ما را قادر به ساخت شهرهای عمودی در آینده می کند.

در مورد ایمنی باید گفت که نگرانی وجود ندارد. واهانا تنها برای یک مسافر جا دارد و چتر نجاتی دارد که حتی در ارتفاع خیلی کم نیز کار می کند. هنوز برای ساخت یک وسیله نقیله هوایی خودپرواز با چالشهای زیادی روبرو هستیم. موارد قانونی و نظارتی بسیاری وجود دارد که البته هنوز به آنها اشاره ای نشده است و لی ما مطمئن هستیم که هزینه زیادی دارد. ما در آینده خواهیم دید که چه پیش خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا