تویوتا GT 86 هیبرید سریعتر و پاک تر

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲

تویوتا GT 86 هیبرید سریعتر و پاک تر

مدیر ارشد تویوتا در بخش انتقال قدرت از روند پیشرفت توسعه مدل های آینده GT 86 که در قالب یک هیبریدی عرضه خواهد شد، ابراز رضایت کرده است.

در حواشی نمایشگاه خودروی فرانکفورت Koei Saga به Autocar گفته است که توسعه به مراحل پیشرفته ای رسیده است و به محض نمایش چراغ سبز ما آماده انجام کار هستیم.

Saga از گفتن جزئیات خودداری کرد ولی اشاره کرد که این تکنولوژی هیبرید میتواند برای ماشین های جاده ای و مسابقه مورد استفاده قرار گیرد. وی توضیح داد:

“ما کاملاَ آماده هستیم که از این سیستم هیبرید برای ماشین های سواری استفاده کنیم. به علاوه ما سیستم هیبریدی بر اساس نیازهای ماشین های مسابقه ای تولید کرده ایم. این مدل هنوز برای تولید مورد تایید قرار نگرفته است ولی در آینده ای نه چندان دور این اتفاق می افتد.”

بر اساس این اطلاعات به نظر می رسد که مدل ارتقاء یافته GT86 به سامانه بازیابی انرژی جنشی یا KERS مجهز باشد که چند سالیست در خودروهای مسابقه ای به کار گرفته می شود.این تکنولوژی می تواند انرژی هدر رفته در زمان ترمز گیری را به برق تبدیل کند و در زمان لزوم با فشردن یک دکمه، موتور برقی خاصی ، انرژی ذخیره شده را در اختیار راننده می گذارد.حال به نظر می رسد که تویوتا از چنین تکنولوژی جالبی برای مدل های سریعتر و کم مصرف تر GT86 هیبرید استفاده کند که البته قیمت بیشتری نیز نسبت به نمونه های متداول خواهند داشت.


بدون دیدگاه