هیوندای به دنبال بازار اروپا

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲

هیوندای به دنبال بازار اروپا

اصغر میرزائی:هیوندای پس از رسیدن به جایگاهی مناسب در بازار کشورهای همچون چین، هند، روسیه، آمریکا و کانادا اکنون به فکر داشتن جایگاهی مناسب در قاره اروپا است.  در نتیحه بنا بر گزارش های رسمی برای تصاحب درصد قابل چشمگیری از بازار  اروپا هیوندای قصد دارد تا سال 2017، 22 مدل  خودری جدید به این بازار ارائه دهد.

پیش  از این هیوندای با ارائه خودروهایی اروپایی پسند سعی در داشتن سهمی بیشتر از این بازار را داشته است که تا حدودی نیز موفق بوده است. این خودروساز با احداث یک کارخانه خودروسازی در کشور اسلواکی برای این بازار دور خیز کرده بود. در نتیجه تلاش هیوندای ،سال 2012  این خودروساز توانست نسبت به سال 2011 حدود 8 درصد افزایش فروش داشته باشد و با حدود 474 هزار دستگاه فروش در رده سیزدهم جدول فروش قرار گیرد.

نمایی از خط تولید گروه خودروسازی هیوندای-کیا در کشور اسلواکی

این در حالبست که بازار کنونی اروپا در اختیار فولکس واگن، فورد و رنو است. فولکس واگن سال 2012 بیش از 1.600.000 دستگاه فروخت و فاصله بسیار زیادی حتی با رقبای اصلی خود یعنی فورد و رنو دارد که به سختی توانستند به مرز 1 میلیون دستگاه برسند هیوندای برای پیشرفت در اروپا کار سختی را پیش رو دارد. هر چند پیش از این در بازارها آمریکا و چین هم همین میزان سختی را پیش رو داشت .

 

 


بدون دیدگاه