اخباراخبار داخلی

افزایش تخلفات بنزینی ناشی از نقص فنی سامانه هوشمند سوخت

رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین سراسر کشور از عرضه کارت های جدید بنزین خبر داد و گفت: این کارتها می توانند با هماهنگی بانک ملت به شبکه بانکی متصل شوند و همچنین غیر قابل هک شدن هستند . البته این کارتها هنوز به طور گسترده در سطح شهر عرضه نشده است .

حاج محمدرضا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اذعان داشت : با توجه به اینکه سامانه سوخت هوشمند از سال 86 در کشور نصب شده است ، این سامانه به دلیل بوجود آمدن مشکلات ناشی از نقص فنی در دراز مدت قابلیت استفاده را از لحاظ امنیتی ندارد.

وی تاکید کرد : هنگامی که این سامانه در سال 86 نصب گردید به منظور آمارهای مرتبط با مصرف سوخت در کشور و تعداد وسایل نقلیه به صورت موقت نصب شد اما این سامانه تاکنون در کشور فعال است .

رییس انجمن جایگاه داران با اشاره به افزایش تخلفات بنزینی هر گونه اتهامی را از جایگاه داران رد کرد و خاطر نشان کرد : مهم ترین عامل افزایش تخلفات بنزینی و افزایش کارتهای باطله و سوخته به دلیل نقص فنی در سامانه هوشمند سوخت است .

حاج محمد رضا تاکید کرد : ساماندهی و رسیدگی به نقص سامانه هوشمند سوخت بر عهده شرکت پخش و پالایش نفت است و جایگاه داران هیچگونه مسولیتی را در این خصوص به عهده نمی گیرند .

وی خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه جایگاه داران بارها به صورت شفاهی و مکاتبات رسمی به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گزارشهایی را مبنی بر نقص سامانه هوشمند سوخت ارائه کرده اند اما متاسفانه این شرکت جریمه های میلیاردی را به جایگاه داران تحمیل کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا