اخباراخبار خارجیاسلایدر

سنت شکنی تاریخی فراری، اولین فراری های توربو می آیند

بنا بر گزارشات مدل بعدی فراری از توربو چارجر استفاده خواهد کرد. اگرچه این کمپانی در حال حاضر بسیار سود آور است ولی فراری برنامه ای برای تغییراتی بزرگ در مدل های جدیدش بعد از سال 2016 دارد.

شایعات می گوید این سازنده سوپر اسپرت هیچ راه دیگری جز استفاده از توربو چارجر ندارد تا با مصرف کمتر بنزین با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای هماهنگ شود.

در نتیجه باید انتظار داشت موتورهای آینده فراری قوی تر و مقرون به صرفه تر شوند. اولین موتور توربو چارجر به احتمال زیاد V8 خواهد بود و دومین پیشرانه توربو نیز احتمالا از آرایش V6 بهره خواهد گرفت که مشابه تکنیکی آن از سال آینده نیرو بخش خودروهای فرمول یک فراری خواهد شد.به نظر می رسد که پیشرانه V6 توربو برای مدل جایگزین 458 ایتالیا به کار گرفته شود.

Ferrari 458 Speciale debut in Frankfurt-2

لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز فراری موتورهای 3.0 لیتری V6 با توربو دوقلو و موتورهای V8 3.8 لیتری تولید می کند که برای نیرو بخشیدن به نسل تازه مزراتی کواتروپورت مورد استفاده قرار می گیرند.پیشرانه اولی 410 اسب بخار قدرت با 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و نسخه حجیم تر نیز 530 اسب قدرت با 710 نیوتن متر گشتاور عرضه میکند.

1 دیدگاه

  1. البته زیادم سنت شکنی نیست چون فراری دهه هشتاد دو مدل 288GTO و F40 رو داشت که موتورشون توربو بود.

    پس این بار اولش نیست که موتور توربو میسازه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا