بخشنامه جدید واردات خودرو

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲

بخشنامه جدید واردات خودرو

گمرک ایران بخشنامه جدیدی در مورد واردات خودرو صادر کرد که براساس آن، کلیه خودروهای زیر 2500 سی‌سی که از ابتدای سال 91 مجوز کمیته ضوابط فنی را اخذ کرده‌اند، دارای یک سال اعتبار ثبت سفارش از تاریخ اعلام هستند.

به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در نامه مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران خطاب به گمرکات کشور آمده است که مطابق صورتجلسه 2 مردادماه 92 کمیته ضوابط فنی واردات خودرو با توجه به متن اصلاحی ماده11 مصوبه ضوابط فنی واردات خودرو مصوبه 15 اسفندماه 90، کلیه خودروهای زیر 2500 سی‌سی که از ابتدای سال 91 مجوز کمیته ضوابط فنی را اخذ کرده‌اند دارای یکسال اعتبار ثبت سفارش از تاریخ اعلام هستند.

در همین زمینه روز گذشته یک مقام آگاه در سازمان توسعه تجارت ایران به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت که با توجه به این بخشنامه کلیه مجوزهای چهارگانه شامل نمایندگی خدمات پس از فروش معتبر که دارای گواهی ثبت فعالیت از مرکز اصناف ایران باشد، گواهی استاندارد، گواهی محیط زیست و گواهی بهینه‌سازی مصرف سوخت هیچ تغییری نکرده است و تا پایان سال 92 بر اساس ضوابط قبلی خواهد بود.

بنابراین کمیته فنی خودرو برای سال 92 ضابطه جدیدی در نظر نگرفته است و واردکنندگان می‌توانند با استناد به ضوابط فنی سال گذشته اقدام به ثبت سفارش کنند. هم‌اکنون اعتبار ثبت سفارش كالا شش ماهه تعیین شده این در حالی است که پیش از این اعتبار ثبت سفارش کالاهای وارداتی سه ماهه تعیین شده بود.

 


بدون دیدگاه