معرفی چهار موتور جدید توسط مرسدس بنز

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵

معرفی چهار موتور جدید توسط مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز به تازگی چهار موتور جدید برای خودروهای فیس لیفت اس کلاس 2017 معرفی کرد. تمامی چهار موتور از معماری مدولار بهره می برند و هر سیلندر حجمی 500 سی سی دارند.

چنین موتوری نه تنها عملکرد بهتری خواهد داشت، بلکه مصرف سوخت پایین‌تری دارند. موتورهای جدید از نوع شش سیلندر درون خطی بوده که در دو مدل بنزینی و دیزلی به کار گرفته می شوند. مدل بنزینی به عنوان M256 شناخته شده و در کنار سیستم الکتریکی 48 ولتی که قدرت اجزائی چون استارت مجتمع دینام، پمپ آب و کمپرسور تهویه مطبوع را تامین می کند، قرار می گیرد.

همچنین مورد مذکور از کمپرسور کمکی الکتریکی برای از بین بردن تاخیر توربو بهره می برد. به گفته مرسدس بنز موتور مورد اشاره می تواند خروجی 480 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتن متری داشته باشد که عملکردی مشابه نوع هشت سیلندر فعلی دارد.

مدل دیزلی نیز با بهره گیری از بلوک آلومینیومی و پیستون فولادی با پوشش نانواسلاید در دیواره های سیلندر، با زمانبندی متغیر سوپاپ همراه هستند. دیزلی های جدید خروجی 313 اسب بخاری در مقایسه به مدل قبلی 258 اسب بخاری داشته و با هفت درصد مصرف سوخت کمتری رو به رو هستند.

خودرو اس کلاس 2017، با موتور توربوشارژ دوقلو 4.0 لیتری هشت سیلندر می تواند خروجی 476 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتن متری داشته باشد. موتور M176 در حقیقت جایگزین موتور هشت سیلندر M278 می شود و با ویژگی غیرفعالسازی سیلندر جهت استفاده از تنها چهار سیلندر همراه است.

یکی دیگر از مدل ها موتوری 2.0 لیتری چهارسیلندر داشته که در هر لیتر خروجی 134 اسب بخاری دارد. مرسدس بنز با بهره گیری از توربوشارژر دو اسکرول و یک استارتر دینام 48 ولتی موجب بهره وری سوخت شده است.


بدون دیدگاه