اروپاییاسلایدربررسی

آزمایش سئات لئون در پیست آزادی تهران

 

سئات لئون در دو مدل وارد ایران خواهد شد. موتور 1.8 لیتری توربو با قدرت 180 اسب بخار در دور 5100 و 250 نیوتن متر گشتاور در دور 1250. گیربکس ساخت فولکس واگن این خودرو از نوع 7 سرعته دوبل کلاچ است. مدل ضعیف تر این خودرو مجهز به یک موتور 1.4 لیتری توربو 150 اسب بخاری است. حداکثر توان این موتور در دور 5000 دور به دست خواهد و گشتاور 250 نیوتن متری آن در دور 1500، گیربکس این خودرو نیز 7 سرعته دوبل کلاچ است.

 

خودرویی که در پیست آزادی در اختیار ما قرار گرفت مدل قدرتمند تر آن یعنی 180 اسب بخاری بود. شاید در نگاه اول ظاهر خودرو به شما این احساس را بدهد که با یک هاچ بک متوسط و معمولی روبرو هستید اما لحظاتی پس از نشستن پشت فرمان این خودرو همه چیز رنگ و بویی دیگری می گیرد. خودرویی که در دور پایین بسیار رام است  با اولین فشار پدال گاز تهاجمی و پر قدرت نمایان می شود، این درحالیست خودرو در هر لحظه قابل کنترل است و به سختی می توان این خودرو را در پیچ منحرف کرد، شاسی به خوبی تیون شده و سیستم های ایمنی پایداری خودرو با دقت عمل می کنند. سیستم ESP این خودرو غیر فعال می شود اما در موقع خطر به صورت خودکار بازهم  فعال می شود، این مسئله برای یک خودروی هاچ بک اسپورت کمی جای تعجب دارد اما در هر صورت به شکلی تنظیم شده تا لذت رانندگی کم نشود. فرمان خودرو دقیق و کاملا در اختیار راننده است.

 

ردلاین دور موتور از دور 6000 شروع می شود اما در حالت تیپ ترونیک دور موتور تا 6500 بالا می رود سپس دنده به صورت خودکار سبک می شود، گیربکس بدون کمتری تعطلی دنده را عوض می کند و هر لحظه آماده قدرت نمایی است. توربو خودرو در دور 1250 وارد مدار می شود این یعنی هر لحظه بیشترین توان خودرو در اختیار راننده است. کیفیت عملکرد موتور کاملا بیانگر رفتار اسپورتی خودروست.

 

 

سیستم تعلیق خودرو از در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع مولتی لینک است. با توجه به رینگ های 18 اینچی و سیستم تعلیق تنظیم شده برای هندلینگ بهتر، سئات توانسته ضمن حفظ شاخصه های اسپورتی کیفیت سواری را حفظ کند.

ترمز های خودرو با وجود فشار بسیار زیادی که در پیست به آن وارد شد بسیار قابل اطمینان بود و با افت بسیار کمی مواجه شد.

 

 

مصرف سوخت ادعایی سئات برای این خودرو در سیکل شهری 5.9 لیتر است  و  برابر اعلام وارد کننده این خودرو با استاندارد آلایندگی بورو 6 وارد بازار ایران می شود.

از نظر ایمنی لئون توانسته 5 ستاره ایمنی را از یوروان سی ای پی کسب کند و همچنین سیستم های ایمنی کمک پایداری VSA سیستم کنترل کشش TCS کنترل حرکت در شیب HHC سیستم کنترل سرعت موتور MSR و سیستم کنترل ترمز در پیچ CBC به همراه 7 ایربگ ( زانوئی،پرده ای،جانبی، سرنشین و راننده) را داراست.

قیمت خودرو با موتور پر توان تر 154.1 میلیون تومان و قیمت خودرو با موتور ضعیف تر 134.4 میلیون تومان با موعد تحویل 120 روز کاری است.

 

در پایان می توان سئات لئون را یک خودروی جوان پسند دانست که به سختی می توانید از نظر فنی اشکالی از آن گرفت، در صورتیکه لئون با خدمات پس از فروش مناسبی توسط وارد کننده عرضه شود بدون شک می تواند یکی از خودروهای موفق گروه هاچبک های گران قیمت بازار ایران باشد.

 

 

 

مشخصات فنی سئات لئون نسل سوم وارداتی به بازار ایران
1798 سی سی 1395 سی سی موتور
7 سرعته اتوماتیک دوبل کلاچ 7 سرعته اتوماتیک دوبل کلاچ گیربکس
180 اسب بخار در 5100 تا 6200 دور 150 اسب بخار در 5 تا 6 هزار دور قدرت موتور
250 نیوتن متر بین دورهای 1250 تا 5000 دور 250 نیوتن متر بین دورهای 1500 تا 3500 دور گشتاور
7.2 ثانیه 8 ثانیه شتاب صفر تا صد
1252 کیلوگرک وزن خالص
4271 میلیمتر طول
1816 میلیمتر عرض
1444 میلیمتر ارتفاع
380 لیتر ظرفیت صندوق عقب
اسپانیا ساخت کشور

 

 

16 دیدگاه

  1. ماشین خوبیه ولی در واقع made in germany هست موتور و گیربکسش ساخت فولکس واگن هست البته این خودش مزیت هست

  2. دوستان یه اگهی دیدم ذهنمو به خودش مشغول کرده البته ببخشید ها ربطی به تیتر خبر نداره اما گفتم شاید واسه شمام عجیب باشه یا اگر اشتباه میکنم از اشتباه درم بیارید قیمت این بنز e280 مدل 2007 همش 50 میلیونه !!
    https://divar.ir/v/2007-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-E280/ku-onMFTg/

    1. تبلیغ رو دیدم!
      بعید به نظر میرسه که فروش بنز e280 2007 با این قیمت صحیح باشه چون این مدل کم تر از ۱۳۰ میلیون نیست.
      یادمه یه روز برای یه خودرو تا شهر مورد نظر رفتم ولی موقعی که به شهرشون رسیدم ، فروشنده دیگه جواب نداد!
      کلأ یه سری دیوانه وجود داره که تبلیغات الکی میگزارن .

  3. هوندا سویک هاچبک 2016 از این خیلی سرتره
    هم از نظر ظاهری هم از نظر کیفیت چون ژاپنیه
    موتور 1.5 لیتری توربو با 174 اسب (نسخه اروپایی180 اسب بخار)
    شتابش حدودا 6.5 الی 7

  4. بالاخره صداهای من به گوش شرکت های وارد کننده رسید از سال 89 مدام در سایت های خودرویی میگفتم کاش سئات و اشکودا وارد ایران شوند و سرانجام یکی از برترین هاچ بک های جهان و بهارین مدل SEAT یعنی لئون وارد ایران شد از کیفیت سواری اینخودرو نمیشه براحتی عبور کرد در چندین مقاله در مورد کیفیت و هیجان رانندگی با این خودرو مطالبی مشاهده کردم که برتر از هوندا سویک و رنو کلیو بود و بعد از مزدا میاتا قرار میگرفت کاش قیمت مناسبتری برای این زیبای اسپانیایی در نظر میگرفتند چون مشخصات بسیار سطح بالایی داره اگه با شرایط مناسبتر و اقساط عرضه بشه میتونه بازار هاچ بک های سریع و اسپورت با آلفارمئو جولیتا تقسیم کنه

    1. البته قبلا هم شرکتی به نام توسعه صنعت دستان که دفتر مرکزیش تو شهر شیراز بود هم نمونه هایی از سئات لئون و آلته آ مدل 2008 رو وارد کرد که به علت عدم تبلیغات کافی و همچنین قیمت 48 میلیونی اون زمان به نسبت قیمت 53 میلیونی آزرا صفر در سال 87 با شکست سختی مواجه شد و این اولین حضور سئات در ایران نیست.امیدوارم این شرکت جدید بتونه مثل آرین موتور و آلفا موتور جای خودش رو تو بازار وارداتی ها سفت کنه و بعد چند سال حضور ترکش از بازار نباشیم

    2. دستشون درد نكنه كه اين خودرو رو به ايران آوردند ولي البته فكر نكنم به حرف شما اينكار را انجام داده باشند!!!!!!!!!!

  5. آقای افشین خالدی لطفا اگر نما و شات هایی از داخل خودرو تریم داخلی و موتور و جعبه و درب ها دارید در این مقاله اضافه کنید انصافا که روح آئودی در کالبد سئات دمیده شده و شباهت هدلایت ها و نمای هنگ آور خودرو حکایت از یک آئودی ارزان سازی شده را میدهد

  6. با تشکر از مهندس زنگنه.توضیحات کامل دادین ولی کاشکی در مورد شرکت وارد کننده ( کیهان موتور ) هم اطلاعاتی در سایت قرار میدادید که اصلا نمایشگاه و تعمیرگاه مرکزی این شرکت کجاست و آیا قبلا هم در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودرو فعال بوده یا نه؟

  7. عزیزان دقت کنید زحمت گردآوری و تهیه حضوری این گزارش جناب مهندس افشین خالدی کشیده که واقعا جای تقدیر داره آقای خالدی لطفا در مورد نظر شخصیتون راجع به هندلینگ پایداری در حرکات اسلالوم و کیفیت کلی رانندگی در قیاس با سایر خودروهای مطرح ابراز کنید درضمن عکس های تریم داخلی هم که زحمتش کشیدید گویای طراحی زیبا و کیفیت سئات این شرکت خاص اسپانیایی با تم آئودی است

  8. این‌خودروساز‌اسپانیایی‌تازگی‌تاسیس‌‌شده‌دوسال‌اسمش‌وشنیدم‌باید‌درسطح‌کره‌باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا