رنو و نیسان با پلتفرم MFA می آیند

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲

رنو و نیسان با پلتفرم MFA می آیند

خودروهای کامپکت آینده نیسان و رنو بر اساس پلتفرمی تولید خواهند شد که به صورت مشترک توسط این دو خودروساز برای خودروهای جدید مرسدس بنز و اینفینیتی در حال ساخت است. کارلوس گون و دیتر زیچه، مدیران اجرایی تصمیم دارند قرارداد سه ساله خود را برای استفاده از این پلتفرم گسترش دهند.

گون، هفته گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اظهار داشت این پلتفرم مشترک مختص یک برند نخواهد بود چرا که به چندین خودروساز تعلق دارد.

وی افزود: هر پروژه جدیدی در شرکت خود را بر اساس این پلتفرم جدید قرار خواهد داد. وی گفت پلتفرمی که برای برندهای عالی مانند مرسدس و اینفینیتی در نظر گرفته شده است می تواند برای برندهای ظرفیت بالایی مانند رنو و نیسان نیز مقرون به صرفه باشد و افزود مقرون به صرفه بودن این پلتفرم به مشخصات خودروها بستگی دارد.

خودروسازان در حال ساخت پلتفرم هایی مشترک هستند تا در خودروهایی با اندازه و کلاس های قیمت مختلف به کار برده و هزینه تولید خودروهای خود را کاهش دهند. این استراتژی پلتفرم مشترک به خودروسازان کمک می کند زمان عرضه خودروهای خود به بازار را نیز کم تر کنند.

اینفینیتی، برند لوکس نیسان از پلتفرم ساخت مرسدس در Q30 کامپکت خود استفاده خواهد کرد. نسخه تولید شده Q30 ساختار MFA را خواهد داشت که در مرسدس کلاس A، B، CLA و GLA نیز به کار می رود.


بدون دیدگاه