پروژه خودروی 8 هزار دلاری برقی در چین توسط رنو!

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵

پروژه خودروی 8 هزار دلاری برقی در  چین توسط رنو!

پس از تشویق‌های دولت مبنی بر مشارکت کمپانی‌ها در فروش خودروهای ارزان قیمت، بزودی شرکت رنو در کشور چین شروع به فروش وسیله‌ی نقلیه‌ای با قیمت حداقل ۸ هزار دلار می‌کند.

طبق گزارش رویترز، Carlos Ghosn مدیرعامل شرکت Renault-Nissan هفته‌ی جاری در کنفرانس مطبوعاتی New York Times Energy for Tomorrow که در پاریس برگزار شد،این خبر را ارائه داد.

گفته شده، حمایت‌های مالی دولت چین از این طرح ۲۰هزار دلار به ازای هر خودرو می‌باشد؛ هدف دولت از صرف این هزینه مقابله با مشکلات شدید آلودگی هوای شهرستان‌های پر جمعیت این کشور است‌. البته هنوز جزییات این خبر مبهم بوده و آقای Ghosn نیز چیزی درباره‌ی جزییات این خبر نگفته است.

با این حال، حضور خودروهای ارزان قیمتی همچون EV در بازار چین ممکن است صنعت خودروی BYD و Kandi را به چالش بکشد.از آنجا که پیش بینی شده تا پایان دهه‌ی جاری کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروی EV در جهان باشد؛ این سرمایه گذاری بسیار سودآور به نظر می‌رسد‌.

در واقع پیش بینی سودآور بودن این سرمایه گذاری به این دلیل است که، بخش فروش EV گفته است، در اوایل سال ۲۰۱۶ نزدیک ۳۰۰هزار خودروی EV در چین فروخته شده؛ این در مقایسه با فروش ۱۰۰هزار دستگاه خوردوی الکترونیکی در آمریکا طی ۱۰ ماه آمار فوق العاده ای می‌باشد.همچنین انتظار می‌رود کمپانی BYD طی سال جاری تنها ۷۵هزار دستگاه Tang SUV را به فروش برساند.

با چنین انتظارات و پیش‌بینی‌های روبه رشدی خودروسازان چینی به صورت بالقوه بر روی خط تولید EV تمرکز کرده اند. اوایل سال جاری تیم Volkswagen اعلام کرد که تفاهم نامه ای مبنی برای تولید وسایل نقلیه‌ی plug-in با کمپانی  JAC (China’s Jianghuai Automobile )امضا کرده است. از طرفی کارخانه‌ی Daimler که ارایه دهنده‌ی اولیه‌ی مرسدس بنز می‌باشد اعلام کرده برای تولید خودروهای plug-in در چین برنامه ریزی کرده است. به نظر می‌رسد شرکت رنو در تلاش است که برند اول خودروهای الکترونیکی در چین باشد.

شرکت خودروسازی Dongfeng Renault Automobile Co که حاصل همکاری مشترک بین شرکت رنو و Donfeng می‌باشد، طی ماه جاری به دنبال آزمایش اولین خودروی الکترونیکی است. کمپانی  Dongfeng Renault برای تست این خودروی جدید از جاده ای به طول ۱.۵ مایل (۲.۴ کیلومتر) در Caidian District شهر پکن استفاده می‌کند.


بدون دیدگاه