بررسی ورود گروه PSA صاحب سه شركت فرانسوی سیتروئن، پژو و DS به بازار خودروی ایالات متحده

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | 1 نظر

بررسی ورود گروه PSA صاحب سه شركت فرانسوی سیتروئن، پژو و DS به بازار خودروی ایالات متحده

انتظار می رود بازگشت محصولات این شركت به ایالات متحده در سال ٢٠٢١ به عنوان بخشی از طرح جهانی push to pass ، این شركت اتفاق بیفتد. ایده ی پشت این طرح، راه اندازی یك كمپین فروش جهانی بوده است كه باعث بالا رفتن سود ، فروش و درآمد این شركت خواهد شد.

بدیهی است كه یك شركت خودروسازی برای به دست آوردن فروش جهانی باید در ایالات متحده نیز فروش داشته باشد، حتی اگر بازار خودروی ایالات متحده دیگر بزرگترین بازار وسایل نقلیه را نداشته باشد.وقتی بحث به حجم فروش می رسد رتبه ی دوم برای ایالات متحده همچنان خوب است.

PSA پژو- سیتروئن برای دو دهه از این بازار غایب بوده است، به دلیل این غیبت این شركت فرانسوی، فروش و سود بالقوه ی را از دست داده است.با این حال این شركت فرانسوی نمی تواند قوانین ساخت و استاندارهای خودرویی خود را با توجه به قوانین و استانداردهای ایالات متحده عوض كند و بر اساس قوانین آنها خودروهای خود را بسازند و در ایالات متحده به فروش برساند. در عوض انتظار می رود گروه PSA پژو-سیتروئن پیشنهاد خود را جهت فروش عمده ی محصولات خود در ایالات متحده در ٥ سال آینده اعلام كند ، زیرا طبق برنامه ای از پیش تعیین شده قوانین و استاندارد های ساخت این گروه در طی ٥ سال آینده تغییر خواهند كرد و منطبق با قوانین این كشور خواهد شد.این تغییرات قرار است در قالب تكنولوژی خودروهای هیبریدی قابل شارژ باشند كه باید برای تمام محصولات در دسترس باشد.

اكنون پیش بینی اینكه چه محصولاتی قرار است در ایالات متحده و كانادا به فروش برسد مشكل است .پژو و سیتروئن ممكن است اصلا به این بازار بازنگردند. اما برند DS ممكن است به عنوان یك برند فرانسوی جدید در بازار آمریكای شمالی برود.در صورتی كه گروه PSA در انتخاب محصولات دقت به خرج دهد و انتخاب های عاقلانه ای داشته باشد ، ممكن است به موفقیتی مانند تویوتا با برند لكسوس در ایالات متحده ، دست یابد.

تمام كاری كه آنها باید انجام دهند یك بازار یابی عالی و بدون نقص برای تمام محصولات جدیدشان است.آنها باشد با رقبای خود در این بازار از همه ی جهات به رقابت بپردازند.

نام تجاری DS در ایالات متحده یك مزیت دارد، چون آنها با یك تصویر تازه در ذهن مردم وارد این كشور می شوند و این مسئله بسیار مهم است. همچنین چون همیشه برند های جدید در این بازار حواشی زیادی دارند ، آنها می توانند از این حواشی حداكثر استفاده و سود را ببرند.


1 دیدگاه

  1. alirezA | آبان 29, 1395 | لینک نظر

    Vaghean berande khobie PSA va DS ham k zir majmoeye inhast khodrohaye khob va ba keifiati tolid mikone?