اخباراخبار خارجی

مدیر اجرایی فیات-کرایسلر:ترامپ خودروسازی را متحول می کند!

 

مدیر اجرايي گروه خودروسازي فيات كرايسلر سرجيو ماركيونه معتقد است پيروزي ترامپ در انتخابات امريكا به عنوان رييس جمهور بعدي اين كشور تاثير قابل توجهي در صنعت خودروي امريكاي شمالي خواهد داشت.

او در شبكه ي Bloomberg درباره ي پيروزي ترامپ در انتخابات امريكا اعلام كرد:”ترامپ  يقيناً كسي است كه شرايط را تغيير مي دهد، بيشتر به اين دليل كه من فكر ميكنم شرايطي در امريكا وجود دارد كه هنوز ذكر نشده اند.”

در طول تبليغات انتخابي، ترامپ كه از قرارداد نفتا(NAFTA يا قرار داد تجارت آزاد آمريكاي شمالي) به شدت خشمگين است، پيشنهاد داده بود كه تعرفه ي واردات افزايش يابد تا به اين وسيله بتواند براي حفظ كسب و كار و شغل در آمريكا تلاش كند. او هدف مشخصي براي توليد محصولات خودروسازان امريكايي دارد، كه محصولاتشان را در مكزيك توليد كنند. مخصوصا فورد، كه آماده است توليدی های كوچك خود را به مرز جنوبي ببرد.

در ١٠ ماه اول سال ٢٠١٦، Detroit News اعلام كرده است كه ١٧ درصد از مدلهاي  FCA ( Fiat Chrysler Automobiles) در مكزيك توليد شده اند. از اين تعداد، اكثريت قريب به اتفاق در آمريكا و كانادا به فروش رسيده اند.اگر ترامپ به راستي بخواهد قانون تعرفه ي ٣٥ درصدي را اجرا كند، با اين كار تاثير بسيار زيادي بر روي FCA مي گذارد.

برخلاف كتمان آشكار او، ماركيونه در Bloomberg اعلام كرد كه اين كمپاني با دولت جديد همكاري خواهد كرد و معتقد است آنها به اندازه ي كافي قوي هستند تا بتواند با تغيير شرايط خود را تطبیق دهند و اين شرايط جديد را قبول كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا