اخباراخبار خارجی

تکذیب شایعه‌ی جلوگیری از فروش مدل‌های موتور دیزل مرسدس بنز در آمریکا

طبق گزارش رویترز کمپانی اصلی مرسدس بنز یعنی دایملر گزارشی را که توسط مجله‌ی هفتگی  Der Spiegel منتشر شد تکذیب کرده است، در این گزارش آمده بود که تا سال آینده این کارخانه‌ی خودروسازی فروش برخی مدل‌های خود را متوقف خواهد کرد.

سخنگوی این شرکت گفته است:«در حال حاضر هیچ تصمیمی برای کناره‌گیری دیزل از ایالات متحده نداریم.»

او همچنین گفته که:فروش موتور های دیزل در ایالات متحده متعلق به کمتر از یک درصد مدل‌های مرسدس بنز است.

طی ماه گذشته، مرسدس بنز GLE همانطور که‌در بالا دیدید، بیشترین فروش را در میان سایر مدل‌های دیزل داشته است.

از طرف دیگر شرکت Volkswagen روز سه شنبه اعلام کرد که فروش وسایل نقلیه‌ی دیزل در ایالات متحده متوقف شده و این شرکت بیشتر بر فروش لوازم الکترونیکی و ابزار ورزشی متمرکز خواهد شد. این بخشی از پیامدهای مخربی است که به دنبال شایعاتی همچون تقلب و رسوایی که پشت سر دیزل وجود دارد رونمایی کرده است.

سردرگمی میان تکذیب و تایید این خبر به نمایشگاه اتومبیلی که اوایل ماه جاری در لس‌آنجلس برگزار شد برمی‌گردد. در این نمایشگاه Matthias Luehrs، معاون بخش فروش و مدیریت محصولات مرسدس بنز گفته بود که در حال ارزیابی است که آیا به فروش دیزل در ایالات متحده ادامه دهد یا نه.

او در این نمایشگاه گفت:«ما هنوز به نتیجه‌ی واضحی نرسیدیم که آیا مشتریان تمایل به ادامه‌ی فروش دیزل دارند یا ندارند.»

پس از انتشار اخبار بد برای مرسدس بنز توسط فولکس واگن، این شرکت در حال انجام آزمایش‌های سخت EPA برای مدل دیزل می‌باشد، این همان آزمایشی است که BMW اوایل سال جاری تجربه کرد. مرسدس در حال دریافت گواهی‌نامه برای تعداد محدودی از مدل‌‍‌های دیزل بوده بوده و مطمئن است می‌تواند شرایط این مدل را به تصویب برساند.

لوهرس همچنین گفته است که توقف فروش دیزل در ایالات متحده فقط در حد نظریه بوده و افزود تقاضا برای خرید دیزل در شمال آمریکا پایین است.

شرکت دایملر با همکاری Department of Justice  و EPA به دنبال رفع بحرانی است که دغدغه‌ی این روزهای سازمان محیط زیست بوده و دراین راستا پاییز گذشته نرم‌افزار  “defeat device” توسط شرکت فوکس واگن آغاز به کار کرده است.

شرکت دایملر به درخواست DOJ در حال انجام تحقیقات داخلی در زمینه‌ی فرآیند صدور گواهی‌نامه برای اگزوز دیزل مرسدس بنز می‌باشد.

این شرکت آلمانی در ماه ژوئن حسابدار شرکت Deloitte Touche Tohmatsu را برای کمک به تحقیقات داخلی استخدام کرده است.

در اوایل ماه آوریل، صاحبان مرسدس بنز در دادگاه فدرال نیوجرسی احضار شدند .در این احضاریه گفته شده بود که  Mercedes BlueTEC آزمون‌های خود را در شرایط واقعی انجام نمی‌دهد.

شرکت مزدا پایانی برای تاخیر در طرح فروش موفق موتور خودروهای دیزل بوده است، این شرکت روز گذشته مدل Mazda CX-5  را در ایالات متحده معرفی کرد،گفته شده است در این خودرو از موتورهای ۲.۲لیتری دیزل به نام Skyactiv-D استفاده شده است. این کمپانی اعلام کرده که نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ خودروی جدید خود را عرضه خواهد کرد.

مزدا گفته است که پس از چهار سال باز هم از موتورهای دیزل در ایالات متحده استفاده خواهد کرد و ابتدا در سال ۲۰۱۹ خودروی تمام الکتریکی و سپس در سال ۲۰۲۱ خودروی هیبرید پلاگین را عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا