بررسی رنو کولئوس جدید 2017

سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ | 43 نظر

بررسی رنو کولئوس جدید 2017

شاسی بلندِ مدرن فرانسوی، به زودی در خیابان های ایران

 

کولئوس برای اولین بار سال 2000 در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یک خودروی مفهومی معرفی شد و در سال 2008 به عنوان یک کراس اوور به سبد محصولات رنو اضافه شد. از آن زمان تاکنون رنو توانسته چیزی در حدود 300 هزار دستگاه از آن را در سرتاسر جهان به فروش برساند که بیش از 70 درصد آن در بازارهای خارج از اروپا بوده است. در بازار چین از سال 2009 تاکنون 135 هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفته است، نام کولئوس کاملا شناخته شده است.

تماشا کنید:تست شتاب و فضای داخلی خارجی رنو کولئوس 2017

 

نسل اول از این خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد، اما نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. اما نسل جدید کولئوس خودرویی متفاوت بوده و کمتر کسی است که طراحی جالب و منحصر به فرد این کراس اوور فرانسوی نظرش را جلب نکند. نسل جدید کولئوس امسال در نمایشگاه بین المللی اتوموبیلِ پکن رونمایی شد. بر خلاف نسل قبلی کولئوس که خودرویی هم کلاس با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان بود، نسل جدید این خودرو یک شاسی بلند از سگمنت D محسوب می شود و رقیب خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل است.

 

کولئوس جدید بر پایه پلتفرم ماژولارِ مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است که نیسان قشقایی، نیسان ایکس تریل و رنو تلیسمان نیز از آن بهره می برند. پس از عرضه کولئوس جدید و نیسان ایکس تریل در ایران، شاهد رقابت جالبی بین این دو خودرو با هم و همچنین با هیوندای سانتافه خواهیم بود.

شباهت ظاهری کولئوس جدید و رنو تلیسمان در اولین نگاه واضح و آشکار است. دلیل آن این است که طراحی فضای خارجی این دو خودرو هم زمان با هم توسط تیم هایی به سرپرستی الکسیس مرتوت انجام شده است. اگر از نمای جلو به کولئوس جدید نگاه کنید، جلو پنجره عریض که با خطوط کروم رنگِ افقی تزئین شده و آرم بزرگ رنو که در وسط آن جا خشک کرده است، جلب توجه می کند و این موارد نشان از این دارند که با محصول جدیدی از رنو طرف هستید. همچنین چراغ های LED مخصوص روز نیز طرحی منحصر به فرد و شبیه به حرف انگلیسی C دارند. طراحی خطوط روی درب کاپوت نیز به زیبایی هر چه بیشتر این خودرو کمک کرده اند.

استفاده از تزئینات کروم رنگ باعث شده نوعی حس پویایی و زیبایی القا شود، بطور مثال می توان به نوار کروم رنگ باریکی اشاره کرد که روی گلگیرهای جلو به چشم می خورد و باعث شده قسمت جلوی کولئوس کشیده تر به نظر بیاید. از موارد جالب توجه در نمای جانبی هماهنگی بسیار خوب چراغ های جلو و عقب است به طوریکه قرینه همدیگر به نظر می رسند.

می توانید در جدول زیر ابعاد کولئوس جدید را با برخی شاسی بلند های بازار ایران مقایسه کنید:

ابعاد رنو کولئوس جدید هیوندای سانتافه نیسان ایکس تریل میتسوبیشی اوتلندر 2016 کیا سورنتو تویوتا راو 4
طول (میلی متر) 4673 4689 4640 4694 4780 4600
عرض (میلی متر) 1843 1880 1820 1811 1890 1845
ارتفاع (میلی متر) 1678 1679 1715 1679 1685 1715
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2705 2700 2705 2670 2780 2660

همانطور که در جدول مشاهده می کنید، فاصله بین دو محور کولئوس جدید با 2.705 متر، پس از کیا سورنتو با رقم 2.78 متر رتبه دوم را دارد و این موضوع نشان از فضای داخلی جادار این شاسی بلند فرانسوی را دارد. صندلی های جلوی کولئوس بسیار ارگونومیک و راحت بوده و الهام گرفته از صندلی های تلیسمان هستند. این صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند و ابعاد مناسبی نیز دارند و بسته به سطح تجهیزات به تنظیم برقی 6 جهته، تنظیم برقی گودی کمر، گرمکن و سردکن مجهز هستند. سرنشینان عقب نیز از فضای بسیار جاداری بهره می برند و این مورد از نکات مثبت کولئوس جدید محسوب می شود.

 

در نمای عقب هم مانند قسمت جلو، سبک جدید طراحی رنو خودنمایی می کند. چراغ های کشیده عقب طوری طراحی شده اند که عرض زیاد خودرو را نمایش دهند و امتداد این چراغ ها به آرمِ لوزی شکل رنو منتهی می شود. قطعه های کروم رنگی که در قسمت پایین سپر عقب تعبیه شده اند و شبیه به دو خروجی اگزوز هستند، طرح نمای عقب کولئوس را تکمیل می کنند. ناگفته نماند که فاصله کف خودرو از سطح زمین برابر 21 سانتی متر است.

فضای داخلی کولئوس، ترکیبی از المان های یک خودروی شاسی بلند و یک خودروی سدان است و به کار بردن قطعات کروم رنگ در جاهایی مانند غربیلک فرمان و دسته دنده، حس لوکس بودن را نیز ایجاد می کند. از موارد جالب در کابین این خودرو که نوعی حس آرامش را در راننده و سرنشینان ایجاد می کند، نورپردازی LED کابین است که امکان انتخاب رنگ هایی مانند سبز، آبی، زرد، قرمز و یا بنفش برای آن وجود دارد. همچنین سقف شیشه ای بزرگ به مساحت 0.8 متر مربع که تا بالای صندلی های عقب ادامه دارد، باعث شده است که کابین این خودرو دلباز و روشن باشد.

 

یکی از عناصر کلیدی در کابین کولئوس جدید، سیستم R-LINK 2 است که میتوان آن را مرکز کنترل خودرو دانست. از طریق R-LINK 2 می توانید عملکرد سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (infotainment)، سیستم مسیریابی، سیستم برقراری تماس های تلفنی، سیستم صوتی و سیستم های کمکی راننده را کنترل کنید. قابلیت های مهم این سیستم عبارتند از:

  • دو نوع صفحه نمایش لمسی: 7 اینچی به صورت افقی و 8.7 اینچی به صورت عمودی
  • عملکردی مشابه با یک تبلت (زوم با دو انگشت، اسکرول کردن صفحه و …)
  • چهار صفحه اصلی با قابلیت شخصی سازی توسط ویجت های مختلف
  • تعداد زیادی از برنامه های مختلف که مخصوص استفاده در خودرو طراحی شده اند و از استورِ مخصوص R-LINK قابل نصب هستند

همچنین یک صفحه نمایش رنگی 7 اینچی نیز در قسمت پشت آمپر تعبیه شده که قابلیت شخصی سازی داشته و اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و … را نمایش می دهد. سیستم صوتی به کار رفته در این خودرو از برند آمریکایی BOSE بوده و مخصوص کولئوس جدید طراحی و مهندسی شده است که شامل 12 بلندگو می شود و کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می دهد.

 

فضای بار کولئوس جدید تا بالای پشتی صندلی های عقب برابر 550 لیتر است و اگر صندلی های عقب را بخوابانید، این فضا تا سقف خودرو به 1690 لیتر می رسد. از امکانات کاربردی کولئوس در این زمینه، باز کردن درب صندوق برقی آن توسط حرکت دادن پا زیر سپر عقب و بدون دست زدن به آن است.

کولئوس جدید به سیستم چهار چرخ متحرک نیز مجهز است که از طریق دکمه ای که روی داشبورد و سمت چپ فرمان تعبیه شده است می توان حالات مختلف آن را فعال کرد:

  • 2WD : در این حالت کولئوس مانند یک خودروی دیفرانسیل جلو عمل می کند
  • 4WD AUTO : در این حالت گشتاور به صورت خودکار بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می شود
  • 4WD LOCK : این حالت در سرعت های پایین و مسیرهای لغزنده برای فعال کردن چهار چرخ متحرک بصورت دائمی کاربرد دارد

فروش نسل جدید کولئوس حدودا 4 ماه پیش در استرالیا آغاز شده است، اما موسسه ANCAP که مربوط به مناطق اقیانوسیه بوده و در استرالیا واقع شده است، نتایجی از تست تصادف این خودرو منتشر نکرده است. همچنین موسسه بلژیکی Euro NCAP نیز اقدام به تست کولئوس جدید نکرده است، اما با در نظر گرفتن اشتراک پلتفرم کولئوس جدید و نیسان ایکس تریل، می توان انتظار نتایج کم و بیش مشابهی را داشت.

بسته به بازار هدف، کولئوس جدید از تجهیزات کمکی راننده در سطح خوبی برخوردار است که کنترل آن ها از طریق تبلتِ R-LINK 2 امکان پذیر بوده و شامل سیستم فعالِ ترمز در مواقع اضطرار، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، سیستم هشدار فاصله مجاز، سیستم تشخیص علائم ترافیکی و سرعت مجاز، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم تشخیص خستگی راننده، دوربین دید عقب، سیستم خودکار نور پایین و نور بالای چراغ های جلو، سنسور های پارکِ جلو، عقب و جانبی و سیستم پارک اتوماتیک می شود.

 

کولئوس جدید با دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزلی عرضه می شود که به گیربکس 6 دنده دستی یا خودکار ضریب پیوسته (CVT) مجهز هستند. ظاهرا پیشرانه مورد نظر برای بازار ایران، یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 4 سیلندر بوده و با بنزین ایران سازگار شده است. همچنین به نظر می رسد مدل 4 چرخ متحرک برای بازار ایران در نظر گرفته شده است که مجهز به گیربکس ضریب پیوسته (CVT) است. می توانید مشخصات فنی احتمالی برای کولئوس جدید در بازار ایران را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات فنی رنو کولئوس جدید، نسخه 2.5L Sce 16v 4×4
نوع گیربکس X-Tronic CVT
استاندارد آلایندگی یورو 5
ظرفیت سرنشین 5
نوع موتور QR25DEg3
حجم دقیق موتور (سی سی) 2488
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 170 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 233 / 4000
نوع تنفس موتور تنفس طبیعی
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 1 8.84
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 2 19.38
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 3 29.92
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 4 40.46
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 5 51.01
سرعت در دور موتور 1000 در دنده 6 61.55
نوع فرمان برقی (Column-EPS)
نوع تعلیق جلو مک فرسون استرات
نوع تعلیق عقب مولتی لینک
سیستم های ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کمکی ترمز (BA)
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی ساده
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 199
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 9.8
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 6.9
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 8.3
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 10.7
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 60
وزن خالص (کیلوگرم) 1607

یکی از مواردی که شانس موفقیت کولئوس جدید را در بازار ایران بیشتر می کند، استفاده از موتور تنفس طبیعی به جای موتور توربو است. از نظر توانایی های حرکتی نمی توان این شاسی بلند فرانسوی را خودرویی تند و تیز دانست، اما با این وجود شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه برای یک شاسی بلند با گیربکس CVT رقم قابل قبولی است.

در آخر می توان گفت که اگر رنو کولئوس جدید با قیمت منطقی و خدمات پس از فروش مناسب عرضه شود، بدون شک پتانسیل تبدیل شدن به یکی از پرفروش ترین شاسی بلند های بازار ایران را دارد.


43 دیدگاه

  1. pony car | مهر 10, 1396 | لینک نظر

    اگر قیمتش هنوز همان 200 میلیون باشه به نظرم ارزش خرید داره چون سانتافه فول 250 میلیون شده و سورنتو هم 260 میلیون کرمان موتورم گندشو دراورده با این قیمتها

  2. shaahin e | مهر 10, 1396 | لینک نظر

    از حرف های بچه گانه و ناشینانه بپرهیزید . صد سال بگیم رنو کلا چین ساخته مردم رنو و کیا و همه رو مثل هم میبینن و شاید رنوهای لوکس در ایران به عنوان اروپایی خیلی هم بهتر بفروشن و صد البته به طور مثال تلیسمن به راحتی اپتیما رو در فروش شکست داد .

  3. shaahin e | مهر 10, 1396 | لینک نظر

    برخی از دوستان خودشون رو بیش از حد مخ میدونن . اگر داری رنو رو میبینی که چینی میسازه میتونی ببینی که بی ام و هم برلیانس ماشین هاشو مونتاژ میکنه و یقینا تک تک قطعاتش هم از آلمان نمیرسه و اونجا هم تولید میکنن . در ضمن کیفیت داخلی ماشین های چینی مثل تیگو و هایما واقعا کیفیت داخلی خوبی دارن . اصلا خیلی بچه گانه ست بیای ماشینی رو با این حرفا خراب کنی .

  4. sunmartin | مهر 10, 1396 | لینک نظر

    بیش از 50 درصد قطعات کلئوس و تالیس مان ساخت چینه میتونید صحت این صحبت در گوگل ببینید متاسفانه رنو و نیسان همانطور که ماه پیش در جراید منتشر شد خط مشی جدیدشون مبنی بر ارزان سازی و داشتن بیشترین سود با حداقل هزینه است که مدیر عامل رنو اظهار کرد سیاست ولی ما بر این استواره حالا رو چراغ زده ساخت چین بقیه قسمت های اصلی هم نگاه کنید تا متوجه بشید چین با رنو و نیسان چکار کرد مثل همان کاری که با شورولت انجام داد و بی ام دبلیو

    • در پاسخ به: sunmartin

      کامبیز | مهر 10, 1396 | لینک نظر

      کیا و هیوندای هم در سایتهای چین خودرو مونتاژ می کنند و از قطعات چینی استفاده می کنند. به اضافه اینکه شما از چینی ها خوشت نمیاد برا همین واقعیت رو نمی تونی بگی و اون اینکه چین خودرو ساز بزرگی است با پیشرفت خیره کننده و بزرگترین خودرو ساز دنیا است. قطعات درجه یکش میره ایالات متحده و اروپا و درجه دو و سه اون به اقصا نقاط جهان. پول درجه یک بدی برات قطعه درجه یک میزنن. همه کشورهای دنیا وقتی بخوان قیمت تمام شده رو بیارن پایین دست به دامن چین میشن.
      مهمتر از همه این نکات اینه که تالیسمان خودروی خوبی است و از بیشتر خودروهای کره ای چون سراتو، اپتیما و سوناتا، آی 40 بهتره. فقط آزرا و جنسیس و کادنزا کمی بهترن

  5. کیوان | مهر 10, 1396 | لینک نظر

    سلام
    من توی شهریور ماه یکی خریدم
    بعد از چند روز متوجه شدم روی چراغ جلو زده made in china موندم بفروشم یا نگهدارم؟

  6. حسام | شهریور 5, 1396 | لینک نظر

    دوستان سلام خواستم بدونم اين ماشين ٧ صندلي هست يا نه

  7. غلام موتور | مرداد 24, 1396 | لینک نظر

    واقعا ماشین بیخودیه برعکسه قیافش ماشینو صفر میاری بیرون تا یه صفر تا صد یهوی گرفتم گیربوکس خراب شد حدایی ماشین قبلیم سانتافه بود انقدر به یه باد بند نبود کلی باهاش تو حیابونا گاز میدادم اخم نمیگفت واقعا ماشینه بیخودیه بنده بعد از این اتفاق تحقیق کردم متوجه شدم که این خودرو موتورش چون برای نیسانه و گیربوکسه رنو همخوانی قطعات نداره و در دور موتور های بالا نوعی فشار روغن معکوس تخریبگر در محفظه گیربوکس به وجود میاد که باعث میشه این فاجعه رخ بده نمیدونم چرا الکی تبلیغ میکنن

  8. رامین هنری | مرداد 14, 1396 | لینک نظر

    کولیوس دارم دیشب باهاش 290 تا پر کردم صفر تا صد 3 ثانیه ای کلا قاتل کره ای هاس نمیتوتم یه لحظه بفکرش نباشم واقعا دولوزی کمر به قتل کره ای ها بسته با تالیسمان و کولیوس اوژدوها آفرین بر فرانچ درووود بر دولوزی که بسمت کیا هیوندا هجوم برد و بیچارشون کرد امیدوارم کره ای ها از خاک پاک کشور برن و بجاش چینی ها و فرانسوی های گرامی بجاش بیان

  9. ali | مرداد 14, 1396 | لینک نظر

    من ان ايكس
    دويست دارم كوليوس هم دارم واقعا كوليوس نرم وراحته

  10. سیدعباس | مرداد 14, 1396 | لینک نظر

    شرکت نگین خودرو خیلی بدقل هستن
    نوشتن قرارداد۹۵/۱۲/۹تحویل۶۰روزه ۹۶/۳/۳۰مرحله دوم واریزی انجام شد ودرتاریخ۹۶/۵/۱۱تحویل دادند تازه زمانی که تحیل دادند خودرویی که تو نمایندگی به مانشون دادند آپشن های بیشتری داشت مثلا صندوق برقی درصورتی که زمان تحویل صندوق دستی هست
    من ترجیح میدم خودرو چینی بیکیفیت سوارشم اما طرفم بدقول نباشه حالا میخواد نگین خودرو باشه یا پرشین خودرو

  11. سهیلا | تیر 27, 1396 | لینک نظر

    قابل توجه دوستانی که ماشین های کره ای را ارجح تر از رنو کولیوس میدانند باید بگویم شاید تا کنون قسمتی از حرف هایشان درست است ولی از انجائیکه رنو تصمیم به رقابت با کمپانی هایی که بازار دنیا را قبضه کرده اند گرفته است لذا با نیو کولیوس و تلیسمان و تغییرات اساسی که در طراحی ، کیفیت و آپشن های این ماشین داده است وارد یک جنگ و رقابت جدی با آنها شده است و به یقین قدم هایش را خیلی محکم برداشته و با قیمت مناسبی که بر روی این ماشین شکیل و روان با اپشن های زیاد گذاشته مطمئناَ موفق خواهد شد.

  12. عارف | اردیبهشت 18, 1396 | لینک نظر

    قطعا” ماشین زیبا و با کیفیتی است امروزه شرکتهای خودروساز برای خود زبان طراحی خاصی ابداع کردند و ان القاء نام شرکت با نگاه به محصول حتی اگر آرم ان شرکت بر روی خودرو نباشد یعنی با نگاه شرکت سازنده قابل تشخیص باشه و اتفاقا کار درستی هم هست لذا شباهت محصولات یک شرکت به یکدیگر هیچ ایرادی نداره .اما ماشین های کره ای هم ماشین ه ای خوبی هستند قطعات فراوان بازار دست دوم خوب و استهلاک پایین .رقابت یعنی همین که مشتری باید انتخاب کنه و علت پیشرفت هم همین رقابت و تقاضاست این بازار است که تعیین میکند کی برنده باشد و کی بازنده .لذا رنو ماشین خوبی است بشرطی که قیمت قابل رقابت باشه .

  13. sunmartin | اردیبهشت 18, 1396 | لینک نظر

    لطفا پرفروشنرین و بهترین خودروهای استرالیا و آلمان منتشر کنید قابل توجه فرانسوی پرستان که فقط حرف خود را چشم بسته میزنند و هر صدای مخالفی را به من ربط میدهند کیا هیوندای در استرالیا موفقیت خیره کننده ای دلشتند و سومین خودروی پرفروش استرالیا از برند هیوندای و در انگلیس از برند کیا در مقام سوم است جالب اینجاست که در آمریکا کیا هیوندای بلحاظ شاخصه های کیفیت همواره بین سالهای 2012 و 2017 بین مقام های اول تا پنجم و بالای جدول قرار داشتند و این ذهنیت که کیفیت کره ای ها کمتر از فرانسوی هاست بیشتر شبیه یک ذهنیت کهنه و فارغ از واقعیت های اقتصاد کنونی است

  14. علی | اردیبهشت 18, 1396 | لینک نظر

    ماشینهای فرانسوی تورده بندی خودروهای جهانی جایی ندارن شاید چون موتورش نیسانه یه مقداربشه به اون اعتمادکرد.رده بندی کیفی خودروهای جهان درمجلات معتبرهرسال اعلام میشه می تونین رجوع کنین

  15. علی | آذر 16, 1395 | لینک نظر

    دوست عزیز مشخصه که بدون اطلاع نظر میدی. حتی مگان که محصول سال 2003 هست ترمزای عقبش دیسکیه!

  16. Ramin | آذر 15, 1395 | لینک نظر

    اینکه رنو بالاخره حاضر شد تز ترمز دیسکی در اکسل عقب استفاده کنه رو باید در تاریخ نوشت

    • در پاسخ به: Ramin

      احمد | آذر 16, 1395 | لینک نظر

      به نظر من این بی اطلاعی شمارو باید تو تاریخ نوشت!
      مگان 2003 هم ترمزاش 4 چرخ دیسکی بود!!!

    • در پاسخ به: Ramin

      مسعود | مهر 12, 1396 | لینک نظر

      اقا چرت نگو دوازده سال پیش ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم مدل ۸۲ ترمز عقبش دیسک بود . .. اون اقایی که گفته کولیوس خریده گیربکسش خراب شده خخخ ماشین چینیها خراب نمیشن این خراب شد ؟ محض اطلاعت کولیوس گیربکس و موتورش ماله نیسانه و با ایکس ترل مشترکه نه فقط موتورش ، اصلا رنو گیربکس cvt نداره !! Cvt فقط ماله نیسانه و یسری چینی ها که اونم تحت لیسانس نیسان هستن گیربکسشون اصلا مخترع و امتیاز cvt واسه برند نیسانه نه واسه رنو باهوش !! منم زیاد از ماشینی فرانسوی خوشم میومد تا امسال که تالیسمان و کولیوس جدید رو زد . طراحی به پختگی کره ای ها نیست مثلا نئون های دی لایت خیلی نازکن و تو ذوق میزنن . ما تالسیمان و اپتیما ۲۰۱۴ داریم وقتی کناره هم میزاری چراغ های تالیسمان یکم مسخره به نظر میرسه مخصوصا از پشت . اما در کل خیلی خوبه رنو طراحی هاش بهتر شده اما در حد کره ای ها و ژاپنی هایی مثل لکسوس و صد در صد المانی ها نیست طراحی هاش . موتور و گیربکس ولی عالیه و از اپتیما نرمتره ، اپتیما کلا یکم خشکه روحش اسپورته. از نظر داخلی اما داشبرد و مخصوصا قسمت وسطه تالیسمان باحالتر و زیباتره البته از اپتیما ۲۰۱۴ ، اپتیما جدید سوار نشدم ولی ظاهرش که زیاد فرق نکرده . اینا رو گفتم شاید بدرده یکی خورد تالیسمان و کولیوس هم خیلی خوبن . ما که خیلی راضی هستیم از تالیسمان حالا باید کارکردش بره بالاتر ببینیم چطور درمیاد . اپتیما هم تنها خرج اضافش چراغ ال ای دی عقبش یه تیکه کوچیکش سوخت به زور عوض کردن ولی اون تیکه مثله اولش نشد ال ای دی های فابریکش گیر نیومد.

  17. مدیل | آذر 15, 1395 | لینک نظر

    این خودرو جدید رنو بسیار زیباست
    غیر قابل انکار هست
    ولی دو شرکت هیوندای و کیا امروز از خودرو سازی فرانسه پیشی گرفته اند
    صادرات بسیار زیاد این خودرو ها در بازار آمریکا شمالی که سخت ترین و با کیفیت ترین بازار دنیا است نشان از این واقعیت داره.
    اینکه عده ای چشم خود را به واقعیات امروز ببندند و فقط به گذشته دور نگاه کنند نمی توانند تحلیل درستی از مسایل روز داشته باشند.

  18. کیوان | آذر 13, 1395 | لینک نظر

    من تازه دراین سایت مینویسم شخصی بنام سن مارتین نظر میده یهویی چند نفر حمله میکنند گاهی بی ادبانه خوب طرفدار کره ای هاست ام تا حدودی منطقی میگه در مورد ناحیه فنی که پیچیده است در مقایسه با آلمانیها ژاپنی‌ها کره ایها درسته لطفا جواب با منطق بدید کولی سال ماشین زیبایی هست رقیب سر سختی برای سورنتو اوتلندر تویوتا راور۴ است اما نه سانتافه چون فاصله زیادی با ژاپنی کره ای اروپایی داره در مورد کولیوس صحبت کردم بالا اشتباه نوشتم مرسی

  19. Aidin | آذر 12, 1395 | لینک نظر

    همین بگم وقتی رنو ماشین تولید میکرد کیا هیوندا داشتن عکس های رنو نگاه میکردن کدومشو بخرن بعدم وقتی یه ماشین اروپایی است دلیل نداره ادم سمت اشغال کره ای بره و واقعا زیبا است

  20. مک میسل | آذر 11, 1395 | لینک نظر

    ماشین بسیار بسیار خوبیه
    همه مشخصات خوب فروختن تو بازار ایران رو داره البته باید تبلیغ زیادی براش بشه
    بازار سانتافه رو که نمیتونه بگیره مسلما چون بازار سختی داره
    ولی به راحتی میتونه بازار سورنتو،اوتلندر،راو 4 رو حتی کساد کنه چون ظاهر خوبی داره و موتور پر حجمی که با سلیقه ایرانیا سازگاره البته باید منصفانه قیمت گذاری شه

  21. خ | آذر 11, 1395 | لینک نظر

    مشغول الذمه

  22. sunmartin | آذر 11, 1395 | لینک نظر

    من نگفتم زیبا نیست اتفاقا من میدونم که رنو و پژو با کیفیت هستند حرف من اینه که نباید طراحی تالیسمان به سایر محصولات تعمیم میداد شرکت رنو فقط همین و برایم نظرات دوستان هم قابل احترامه

    • در پاسخ به: sunmartin

      amin | آذر 11, 1395 | لینک نظر

      لابد مثل شرکت هیوندا که طراحی سانتافه رو به توسان تعمیم نداد!!یا النترا رو به اکسنت تعمیم نداد!!!!!!!!!!!!و همچنین کمپانی معظم(!!!!!!!!!)کیا که سورنتو نسل قبل و اپتیما و سراتو کوچکترین شباهتی به هم ندارند!!!!!!!!
      بعضی دوستان واقعا بقیه رو نمیدونم چی فرض میکنن!!!!!!!!!!!!مشقول الزمه اید(آخر نفهمیدیم این کلمه رو چجوری مینویسند)اگر فکر کنید محصولات کیا و هیوندا به هم شباهت دارن.یا از اون بالاتر مثلا نیو اکتیون و کوراندو!!!!!!!!!!!!!!

  23. محمدی | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    واقعا زیباست

  24. nima | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    کلا به نظر من طراحی های جدید رنو و پژو عالی شدن.واقعا ظاهر خوبی دارند محصولات جدیدشون.در بحث فنی هم که خب همیشه عالی بوده محصولاتشون

  25. احمد | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    سانمارتین مشکل اساسی همه با شما اینه که از همه برندها ایراد میگیری و از کره ای ها صرفا تعریف میکنی در واقع باعث شدی خیلیا که حساسیتی نسبت به ماشین کره ای نداشتن با کامنتهای جهت دارت موضع منفی نسبت به ماشینهای کره ای پیدا کنن درواقع یک تنه داری تبلیغ منفی میکنی براشون!

    طراحی این ماشین زیباست کلا سبک طراحی جدید رنو رو خیلی دوست دارم از نظر فنی و ایمنی هم که رنو همیشه خوب بوده امیدوارم با قیمت گذاری خوب و خدمات پس از فروش مناسب فروش خوبی داشته باشه

  26. مهیار | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    اگر قیمت منطقی بگذارند شاید بتونه با سانتافه رقابت کنه ولی خدمات پس از فروش و قطعات سانتافه خیلی بیشتره

  27. sunmartin | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    همراهان دنده 6 نیک میدانیم که نظراها راجع به برندها متفاوت است ضمن احترام به نظرات دوستان صحبت بنده این است که رنو نوآوری خاصی در این خودور نداشته و یکی از مشکلات این شرکت بخش طراحی آن است و نه کیفیت همانطور که میدانیم رنو دارای کیفیت مثال زدنی است اما متاسفانه د رمبحث طراحی بسیار نزدیک بهم عمل کرده بطوریکه تشخیص رنو تالیسمان و مگان جدید واقعا مشکل و اخیرا کلئیوس هم دقیقا مشابه تالیسمان طراحی شده در مورد فروش مشتری اختیار تام دارد همانطور مه مشخض است هم شرکت کیا و هیوندای و هم شرکت رنو در ایران دفتر فروش دارند و این مشتری است که به سمت کره ای ها میرود بدلیل طراحی بهتر و عمر بالای قطعات و نیز بی دردسر بودن کره ای ها در مقابل تکنولوژی فرانسوی که به اذعان تمامی سایت های خودوریی دارای پبچیدگی فنی عیر ضروری هستند که تنها کار تعمیرات و تعویض قطعات را با مشکل همراه میسازد

    • در پاسخ به: sunmartin

      amin | آذر 10, 1395 | لینک نظر

      حالا توسان 2016 و سانتافه از نمای جلو فتوکپی هم هستند ایراد نداره!!!!!!!!!
      اما کولیوس اگه شبیه تالیسمان باشه میشه ایراد!!!!!!!!
      به این میگن یک بام و 2 هوا!!!!!!!!!!!!!!!

    • در پاسخ به: sunmartin

      بهنام | فروردین 31, 1396 | لینک نظر

      با احترام به نظر شما. ٧٠ درصد نظر عزيزان خريدار قطعا فروش بهتر بازار دسته دوم كره اي هاست. طي سالياني كه شركتهاي كره اي بهتر از اروبايي ها از بازار خالي و تشنه داخلي استفاده كرده اند. بهتر بگيد چشم مردم عادت كرده به برندها كره اي. به عنوان مصرف كننده ،در صورت نزديكي قيمت كره اي و اروپايي قطعا پيشنهاد من تازه واردان باكيفيت به بازار ايران است.
      كوليوس جديد. در مقابل ، نيسان ايكس تريل. تويوتا راو. اسپورتيج. سوناتا. و سانتافه قرار ميگيره.

  28. maha | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    اگ قیمتش عادلانه باشه حرف اول تو ایران میزنه….هیوندای با کیا باید قیمت پایین بیارن تا بتونن جلو غول فرانسه خود نمای کنن …در غیراینصورت محکوم به شکست در بازار ایران اند

  29. sunmartin | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    حقیقتا من با فضای داخلی و طراحی تریم داخلی این خودرو ارتباط برقرار نمیکنم بهیچ وجه
    طراحی بیرونی خودرو دقیقا همان تالیسمان است گویی که زیر فنرهای تالیسمان 4 عدد کمک فتر زده و ارتفاع را افزایش داده باشیم اما خب امکانات در خور توجهی داره کاش یک مقایسه بین کولئوس و سورنتو برترین شاسی بلند مید سایز سال 2016 برگذار میشد

    • در پاسخ به: sunmartin

      دانیال | آذر 10, 1395 | لینک نظر

      حقیقتا من خیلی حال میکنم باهاش. با اینکه کپ تلیسمانه اما برای من تفاوتش آشکاره. در کل حال میکنم باهاش

    • در پاسخ به: sunmartin

      said | آذر 10, 1395 | لینک نظر

      از سانمارتین انتظاری جز این نمیده.شما فقط به ماشین کره ای ارتباط برقرار میکنی.حتی این ماشین اگر پراید یا سراتو یا ریو سایپا باشه.
      نظرت راجع به شباهت توسان و سانتافه یا سراتوی جدیدبا اپتیما چیه؟
      راجع به شباهت بنز سی کلاس و ای کلاس چیه؟
      یا شباهت بی ام دبلیو ایکس ۳ و۵ و…
      کلا دلت میخواد ایراد بیخود بگیری سانمارتین

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمد رضا | آذر 10, 1395 | لینک نظر

      شما فقط با فضای داخلی و طراحی تریم داخلی سراتو سایپایی ارتباط برقرار کن.بوگاتی هم باید جلو سراتوی شما لنگ بندازه

    • در پاسخ به: sunmartin

      amin | آذر 10, 1395 | لینک نظر

      والا ما تو هیچ جا نمیبینیم یه ماشین کره ای به عنوان برترین انتخاب شده باشه.حالا سورنتو از کجا شد برترین شاسی بلند میدسایز 2016 این رو دیگه فقط خدا میدونه و سانمارتین!!!!!!!!!!!!!

      • در پاسخ به: amin

        احسان | آذر 11, 1395 | لینک نظر

        دوست عزیز. سورنتو در سال 2015 بهترین شاسی بلند کلاس متوسط انتخاب شده.حتی توی برنامه ماشین هفته شبکه ووآ هم این موضوع رو چند بتر تکرار کرده

        • در پاسخ به: احسان

          amin | آذر 13, 1395 | لینک نظر

          باشه!!!كنتور كه نميندازه!!!اصلا فضايي ها هم تو سيارات ديگه محصولات كره رو سوار ميشن.سايپا مريخ هم سراتو ميزنه!!!راحت شديد؟؟؟!ووآ احيانا منظورتون همون Voa يا صداي آمريكا هستش ديگه انشالله!!!!

  30. said | آذر 9, 1395 | لینک نظر

    یه بررسی از نسل قبل در بازار ایران انجام بدید خوب میشه.تست درایوی کولیوس دست دوم در بازار ایران