بررسیژاپنی

لکسوس RC F رقیب آلمانی ها می شود یا خیر؟

اخيراً لكسوس با معرفي محصول جديد خود با قدرت بيشتري نسبت به قبل بازگشته است. لكسوس با تلاش در  طراحي جسورانه محصولات جديد خود آنها را براي مشتريان بسيار جذاب ساخته است.

با اين وجود، لكسوس همچنان در توليد خودروهاي كوپه عقب تر از رقيبان آلمانی خود قرار دارد و در رقابت با اين رقيبان شكست خورده است.

 

 لكسوسRC F به دليل روند كوچك سازي مورد مخالفت قرار گرفته ولي به دليل استفاده از موتور ٥ ليتري ٨ سيلندر تنفس طبيعي آن مورد استقبال قرار گرفته است. در حالي كه هر دو خودروی بی ام و M4 ومرسدس C63AMG براي موتورهاي كوچكتر با تكنولوژي forced induction (موتورهای القای اجباری با استفاده از نوعی فشرده ساز هوابرای افزایش بهینه فشار و دما و چگالی هوا مورد استفاده قرار می گیرند)هستند.با ٤٦٧ اسب بخار قدرت لكسوس بر روي كاغذ M4 را شكست مي دهد. اما وزن زياد اين خودرو (حدودا ٣٠٠ كيلوگرم سنگين تر از M4) و همچنين گيربكس اتومات قديمي به كار رفته در اين خودرو، در برابر گيربكس كلاچ دوگانه، باعث مي شود كه سرعت اين خودرو در مدت ٤/٤ ثانيه به ٦٠ مايل بر ساعت (٩٦كيلومتر) برسد و همچنين حداكثرسرعت لكسوس نيز از M4 كمتر است.

 

تقريباً تمام منتقدان اين خودرو را در سطح پايين تری نسبت به رقبايش سنجيده اند. رانندگی با يك خودروی نارنجی رنگ، كه دارای پكيج performance است و همچنين دارای قطعات كربن است و مهمترين از همه مبدل گشتاور ديفرانسيل عقب اين خودرو، نشان مي دهد گرچه اين خودرو از لحاظ سرعت يا ديناميك رانندگي از ديگر رقيبان ضعيف تر است اما همچنان آيتم هاي با كيفيتي را دارد كه بتواند راننده را هیجان زده كند.

اگرچه اين خودرو يك M4 نيست اما شروع خوبي براي لكسوس است. با اين حال داشتن موتور تنفس طبيعي، واكنش سريع پدال و همچنين غرش صداي موتور ٨ سيلندر بي اندازه رضايت بخش است، حتي بيشتر از رقباي آلماني اين خودرو.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا