فناوری و تکنولوژی

آغاز همکاری سامسونگ و لوسید موتورز

خودروساز نوپا لوسید  موتورز وارد یک همکاری استراتژیک با سامسونگ به توسعه باتری EV نسل بعد است.

آنها ادعا کرده اند که در حال همکاری بر روی ساخت نوع پیشرفته ای از سلولهای سیلندری است که از نظر چگالی انرژی، نیرو، طول عمر و ایمنی از همه باتریهای حال حاضر برتر است. مهمترین نکته عنوان شده، دستیابی به موفقیت تحمل شارژ سریع و مکرر می باشد.

یکی از مقامات سامسونگ SDI عنوان کرده است: به عنوان کمپانی پیشرو باتریهای لیتیوم-یونی در جهان، ما از مشارکت در برنامه های کاربردی خودرو خیلی هیجان زده هستیم. برای ما کارکردن با کمپانی لوسید و کمک به آنها در پیشبرد اهدافشان باعث افتخار است.

با این وجود عمق همکاری لوسید در این پروژه روشن نیست. کمپانی سامسونگ اخیرا برای شیرجه عمیقتر در دنیای خودرو سازی، کمپانی هارمن را در اختیار گرفته است. شرکتهای تابعه آن بدون شک در حال مذاکره با بازیگرهای بسیاری از قبیل صنایع، استارتاپ ها و کهنه سربازها هستند.

مانند دیگر خودروسازان آینده نگر، قول کمپانی لوسید مبنی تحویل رقیبی برای مدل اس با تردیدهایی همراه است تا اینکه اولین نمونه از این خودرو در اختیار مشتری قرار بگیرد. کمپانی با هدف بلندپروازانه ساخت یک کارخانه 700میلیون دلاری در آریزونا توسط تعدادی از کارمندان سابق اوراکل و تسلا مدیریت می شود.

اهداف لوسید نزدیک به شرکت فارادی فیوچر است. دیگر EV استارتاپ که توسط سرمایه گذاران چینی پشتیبانی می شود. فارادی تز دیگر کمپانی ها جلوتر آمده است، اما اخیرا به دلیل مشکلات مالی ساخت و ساز را متوقف کرده است. البته عنوان کرده ایت که این فقط یک توقف موقتی در کارخانه یک میلیارد دلاری نوادا است.

همه استارتاپ هایی که بر روی EV تمرکز کرده اند بزودی با توجه به تاسیس خودروسازان با رقابت سنگینی روبرو خواهند شد. کمپانی فولکس واگن در سال آینده یک EV onslaught را آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا