سئات ایبیزیا با لباس هیوندای شکار شد!

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | 3 نظر

سئات ایبیزیا با لباس هیوندای شکار شد!

مدل سئات که به عنوان خودروی جدید عرضه می‌شود، از نظر ظاهری بسیار شبیه هیوندای I20 است.در نگاه اول این خودرو نیز مانند هیوندای به نظر می‌رسد و شباهت بسیار زیاد آن مورد توجه منتقدان است، اما اگر از خارج به سمت داخل حرکت کنیم، تفاوت‌های قابل توجهی باهم دارند.

با این حال، وقتی بیشتر روی این خودرو زوم کنید چیزهای جدیدی در آن خواهید دید، مثلا صندلی‌هایی که از مدل معمولی دور شده اند، روی پوشش بالای آن چراغ LED قرار دارد، همچنین تمام بخش پشتی عملا تقلبی است، معنا که گرچه کاملا شفاف است اما نمی شود تشخیص داد چه چیزی زیر این بخش قرار دارد.

به عبارت دیگر شاید طراحی ظاهری این خودرو تکراری باشد اما بسیاری از ویژگی‌های آن جدید است، مثلا بر اساس پلتفرم MQB A0 ساخته می شود. این پلتفرم کوچک ترین نسخه از پلتفرم MQB است. این پلت‌فرم برای نسل بعدی آئودی A1 و نسل بعدی فولکس واگن پولو نیز به کار خواهد رفت.

در کنار این‌ها، ما انتظار داریم نسل جدید ایبیزا ویژگی‌های مورد تایید نسل قبل را بهبود بخشد، و ویژگی‌های جدید را بدون حذف آن‌ها اضافه کند. این شرکت خودروسازی اسپانیایی تایید کرده که در حال الویت‌بندی ویژگی‌های مختلف خودرو می‌باشد.

این خودرو با جدیدترین موتورهای بنزینی چهار سیلندر توربوشارژ و موتور دمش طبیعی 1.0 لیتری سه سیلندر بنزینی مدل کنونی خود عرضه خواهد شد. همانطور که در موتورهای کوپرا دیده شده، با واحدبندی مصرف سوخت در این مدل علاوه بر افزایش سرعت موتور، ویژگی مقرون به صرفه بودن نیز به آن افزوده خواهد شد.

گفته می‌شود سئات Ibiza اوایل سال آینده در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی جهانی خواهد شد. همچنین احتمال دیگری نیز وجود دارد که پاییز سال آینده در فرانکفورت این اتفاق بیفتد.

 


3 دیدگاه

  1. اميرحسين | آذر 22, 1395 | لینک نظر

    حامد جان اون هيوندايي كه شما توصيفشو كردي ماله ٣٠ سال پيشه بهتره كه با اطلاعات بروزتري حرف بزنيم الان هيونداي چهارمين برند پرفروش دنيا و هفتمين برند با ارزش خودروسازيه دنياست.الان زئات جزء بيست برند خودرو هم نيست كره اي ها راه ژاپنيها رو پيش گرفتن و دقيقا دنباله رو ژاپنيها شدن.در حال حاضر كم استهلاك ترين خودروهاي دنيا رو ژاپن ميزنه و بعد از اون كره اي هان پس دشمني رو با كره اي ها تمام كنيد

  2. حامد | آذر 20, 1395 | لینک نظر

    مننقدان کارشون شده این که بگن این از اون کپی کرده. خب اینکه ماشین 4 تا چرخ داره دلیل نمیشه کپی ماشین 4 چرخ دیگه باشه. از قدیم گقتن هر گروی گردو نیست. حالا ما چون تو ایران زیاد داریم آی 20 میبینیم میگیم بله این کپی آی 20 هیوندایی هست. در صورتی که زئات از قدیم در اروپا ماشین شناخته شده ای هست و با نظرم اصلا نمیدونه هیوندایی کی هست و کجاست تا برسه به اینکه بخواد از آی 20 کپی برداری کنه.
    به نظرم یکم منتقدین باید علمی تر به نقداشون رسیدگی کنن.
    شاید با یکم دقت بیشتر متوجه بشین این ماشین کپی لیفان ایکس 50 یا آلفارومئو…..

    • در پاسخ به: حامد

      مهران | آذر 21, 1395 | لینک نظر

      حالا منظور از منتقد،منتقدان ایرانی؟؟ اینا اگه انتقادی ام دارن بیان درمورد خودروسازی خودمون حرف بزنن، اندازه چین هم نشدین حداقل بتونیم کپی کاری بکنن، کار دو خودروساز بزرگ کشور شده چراغ عوض کردن و موتور جا به جا کردن، نظرم میدن منتقدین…