اخباراخبار داخلی

رشد 56 درصدی واردات خودرو

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه سال‌جاری در مجموع 41 هزار و 597 دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش 56 درصدی را نشان می‌دهد. براساس آمار گمرک، سهم واردات خودرو نسبت به کل واردات کشور حدود 4 درصد است. بر این اساس ارزش دلاری خودروهای وارد شده طی این مدت نیز یک میلیارد و 86 میلیون و 403 هزار دلار بوده که رشد 68 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.در حالی آمار واردات خودرو در هشت‌ ماه سال‌جاری روند افزایشی را نشان می‌دهد که طی مدت مشابه سال گذشته تعداد 26 هزار و 573 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده بود که نسبت به سال پیش از آن با افت همراه بوده است.

بنابر آمار هشت ماهه گمرک، متوسط قیمت خودروهایی که در سال‌جاری به کشور وارد شده‌اند نیز 26 هزار و 117 دلار بوده است که این رقم در سال گذشته 24 هزار و 216دلار بود که این موضوع نشان از رشد 8 درصدی متوسط ارزش دلاری خودروهای وارداتی دارد. در این بین، رتبه اول تا سوم بیشترین سهم برندهای وارداتی در جدول واردات خودرو به ترتیب به برندهای هیوندایی، کیا و تویوتا اختصاص دارد و رنو با فاصله بسیار کمی بعد از تویوتا قرار گرفته است. فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: میزان واردات کالاها در هشت ماه سال‌جاری 68 درصد مربوط به کالاهای واسطه‌ای، 10 درصد کالاهای مصرفی و 22 درصد کالاهای سرمایه‌ای بوده است که 17 درصد از این 22 درصد از آن واردات خودروهای سواری به کشور بوده است.احتشام‌زاد، معتقد است، رشد واردات خودرو طی هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از عادی شدن روند واردات خودرو به کشور دارد.

4 دیدگاه

  1. سایت محترم دنده 6
    ممکن است لطفا توضیح فرمایید خودروهای وارداتی که ارزش گمرکی انها اعلام شده مانند نمونه هایی که پرفروش هستند (هیوندایی توسان 2لیتری25600 دلار و اسپورتج 2.4 لیتری 25000 دلار CFR بندرعباس) چه هزینه هایی را شامل میشود که وقتی به دست مصرف کننده نهایی میرسد به ترتیب 185-190 میلیون تومان و 177-180میلیون تومان میشود؟؟؟؟ مطمئن هستم پرسش خیلی از خوانندگان مجله شما نیز می باشد.
    یا لطفا اگر کسی می تواند و ترخیص کار گمرک است راهنمایی نماید که قیمت واقعی بعد از هزینه های معمول(حقوق ورودی
    مالیات بر ارزش افزوده
    هزینه های شماره گذاری
    هزینه های انبار ، ترخیصیه و ……..) چقدر تمام میشود.
    با تشکر از شما و دوستان خواننده.

    1. والا مثلا سراتو ۲۰۱۶ صد و سی و پنج میلیون قیمت زدن حالا قیمتش ۱۷ هزار دلاره به پول ما تقریبا میشه شصت میلیون با ۴۵ درصد گمرک میشه تقریبا نود تومن این حدودا حالا میدن صد وسی و پنج یعنی این وسطم ۴۵ تومن احتلاف حسابه که اگه یه سود منطقی بخاد شرکت وارد کننده برداره مثلا میتونه ۱۰ تومن نهایتا پونزده تومن برداره بازم سی و خورده ای معلوم نیست چرا گرون میدن و البته اینکه گمرک برای چی نصف پول ماشینو تقریبا میگیره که ماشینو رد کنه از مرز مگه چیکار کرده که انقد باید این درصد زیاد باشه مگه تو گمرک این ماشین مثلا تولید یا مونتاژ میشه که انقد باید پول بگیره روش … واقعا قیمت ها بسیار مسخرس فقط همینو میشه گفت و از طرف دیگه به شدت بدجور بخور بخورو دزدی سر این ماشینا دارن در میارن واقعا هم انصاف نیستش شما فقط به این نکاه کن که یه ماشینی مثل پراید میدن ۷۰۰۰ دلار واقعا مسخرس واقعا مسخرس !!!!!!

    2. آخه فقط گمرک نیست، هزینه حمل، هزینه امور اداری، پارکینگ گمرک، عوارض شهرداری، مالیات، حق هلال احمر و آمبولانس و تمبر و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و …. هم هست که می شه این قیمت

    3. سلام دوستان دنده۶
      منم میخواهم بدونم چرا اگه ممکنه حداقل هزینه تمام شده را یکبار طوری توضیح دهید که ما متوجه بشیم واقعا چند تمام میشه
      البته مطمن هستیم ۴۵ درصد فقط حرفه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا