اخبارموتور اسپرت

معرفی7 نامزد احتمالی جایگزینی نیکو روسبرگ در F1 2017

حدود دو هفته از تصمیم ناگهانی نیکو روسبرگ برای بازنشستگی از دنیای فرمول یک می گذرد و هنوز تیم مرسدس بنز جایگزینی را برای این راننده خود معرفی نکرده است.

با این حال پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان نام چند نفر از رانندگان بیش از سایرین شنیده می شود و مرسدس بنز نیز اعلام کرده است که تصمیم گیری نهایی برای این تغییر مهم در اولین روزهای سال آینده میلادی رسانه ای خواهد شد.

در واقع باتوجه به شرایط فعلی قرارداد ها به نظر می رسد که تصمیم ناگهانی روسبرگ نظم تبادلات انفرادی فرمول یک را برهم زده و تیم های بسیاری را دچار تنش کرده است، اما در این مطلب قصد داریم تا نگاهی کوتاه داشته باشیم بر محتمل نفرات برای بدست گرفتن فرمان خودرو مسابقه ای مرسدس بنز در فصل 2017.

بدیهی است که تاخت و تاز در فرمول یک برای تیم مرسدس بنز تبدیل به عادت شده و این تیم نیز تمایل دارد قدرت نمایی فصل های اخیر خود را در سال 2017 نیز ادامه دهد اما با توجه به شرایط بحرانی موجود تنها 2 استراتژی برای مردان خاکستری پوش مرسدس قابل تصور است.

با توجه به قرارداد فعلی نام های بزرگی چون سباستین فتل و فرناندو آلونسو با فراری و مکلارن که برای فصل 2017 نیز ادامه دارد، به نظر می رسد که مرسدس بنز ناچار خواهد بود بین دو استراتزی کوتاه مدت و بلند مدت یکی را انتخاب نماید.

استراتژی کوتاه مدت می تواند استفاده از رانندگان با تجربه ای نظیر جنسن باتن یا حتی فیلیپه ماسا باشند که در پایان فصل 2016 بازنشستگی رسمی خود را از دنیای فرمول یک اعلام کردند اما بر اساس شایعات موجود حتی این بازنشستگان هم بدشان نمی آید که یک فصل جذاب دیگر را پشت فرمان سریعترین خودرو حاضر در میدان تجربه کنند.

موضع جنسن باتن هنوز روشن نیست اما ویلیامز ممکن است موفق به بازگرداندن فیلپه ماسا شود و در عوض راننده با استعداد و جوان خود (والتری بوتاس) را برای یک فصل در اختیار تیم مرسدس بنز بگذارد.

از سوی دیگر با توجه به رابطه خوب مرسدس بنز با تیم فورس ایندیا (یکی دیگر از تیم های خریدار موتورهای مرسدس بنز) ممکن است تحول مشابهی نیز در مورد سرجیو پرز مکزیکی رخ دهد که عملکرد و جنگندگی بالای خود را در فصل های اخیر نشان داده است.

با انتخاب این روش، فارغ از نتیجه نهایی در پایان فصل 2017 این شانس برای مرسدس بنز وجود خواهد داشت تا با حداقل هزینه با نام هایی چون سباستین فتل و فرناندو آلونسو وارد مذاکره شود و این قهرمانان بزرگ را به استخدام خود در آورد.

استراتژی دیگر اما می تواند دادن شانس به یکی از رانندگان جوان آکادمی مرسدس بنز مانند پاسکال ویهرلین یا استبان اوکن باشد، دو راننده جوانی که پیش از این عملکرد سریع خود در رده های پایه مسابقات را نشان داده اند ولی هنوز تجربه کافی برای حضور در تیم سطح بالایی مانند مرسدس بنز را ندارند.

از آنجا که بسیار بعید به نظر می رسد این دو راننده جوان بتوانند در فصل 2017 حتی با خودرو سریع مرسدس بنز در حد و اندازه رقبا ظاهر شوند، انتخاب این استراتژی تنها زمانی توجیه خواهد داشت که مرسدس بنز به برنامه بلند مدت و پرورش این رانندگان برای سال های بعد از 2018 بیاندیشد.

اما با توجه به شایعات و صحبت های غیر رسمی مسئولان مرسدس، احتمال انتخاب این روش کمی بعید به نظر می رسد چرا که آن ها به شکل نیمه رسمی اعلام کرده اند که تجربه بالا یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب راننده دوم تیم خواهد بود.

بدین ترتیب به نظر می رسد که در عمل شانس شنیدن نام هایی چون جنسن باتن، فیلپه ماسا و ویتاری بوتاس بیش از سایرین وجود دارد و در هر صورت شانس راندن خودرو 2017 مرسدس بنز ممکن است آخرین شانس این رانندگان برای تجربه یک خودرو درجه 1 و رقابتی در دوران حضورشان در فرمول یک باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا