ارتش آمریکا سلول های سوختی می سازد !

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲

ارتش آمریکا سلول های سوختی می سازد !

جنرال موتور تصمیم دارد برای توسعه سلول های سوختی هیدروژنی با ارتش آمریکا همکاری کند تا بتواند از این تکنولوژی در خودروهای آینده استفاده نماید.

در این توافق جنرال موتور همکاری خودرو با بخش تحقیقات خودروهای زره ای ارتش و مرکز توسعه و مهندسی افزایش میدهد تا بتوانند سیستم پیشرانه ای با سلول های سوختی ایجاد کنند. درواقع این عمل اشتراک گذاری منابع بر پایه اهداف مشترک است.

اگر آنها موفق شوند، GM میتواند به یکی از موثرترین مهره ها در آینده صنعت حمل ونقل جهان تبدیل شود که خودروهای بی نیاز از بنزین تولید میکند و بخش تحقیقات ارتش هم می تواند از این تکنولوژی سازگار با محیط زیست در موقعیت های نظامی و غیر نظامی استفاده کند.

این دومین همکاری است که جنرال موتور به منظور توسعه خودروهای هیدروژنی در سال 2013 شروع کرده است. پیش از این در ماه جولای GM اعلام کرد که با هوندا در زمینه سلول های سوختی و فناوری های ذخیره سازی هیدروژن به یک همکاری بلند مدت اقدام خواهد کرد.

به غیر از این قراردادها، جنرال موتور نیز برنامه سلول های سوختی خود را دنبال میکند. این پروژه در سال 2007 راه اندازی شد و تا کنون 119 خودروی هیدروژنی در حدود 5 میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته اند. در حال حاضر این غول خودروسازی آمریکا مرکز توسعه پیل های سوختی خود را افتتاح کرده است.

مدیر بخش مهندسی سلول های سوختی هیدروژنی جنرال موتور Charlie Freese در این باره گفت: “تکنولوژی سلول های سوختی هیدروژنی دارای پتانیسیل زیادی است که ما را از وابستگی به نفت رهایی بخشد.”

در حال حاضر سلول های سوختی خودروهای امروزی با دو چالش عمده روبرو هستند: استفاده از بنزین و تولید کربن دی اکسید. خودروهایی که با هیدروژن کار می کنند از یک منبع تجدید پذیر بهره میرند که توسط منابعی چون باد و زیست توده ها ساخته میشود. به علاوه این خودروها تنها بخار آب تولید میکنند که بی ضرر است.


بدون دیدگاه