برترین خودروهای ارزان قیمت 2017

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ | 4 نظر

برترین خودروهای ارزان قیمت 2017

شرکت های خودروساز هر سال به بروزرسانی مدل های مختلف خود می پردازند که این موضوع شامل مدل های ارزان قیمت نیز می شود. در این مقاله سعی شده تا مخاطب با 10 خودرو برتر و ارزان سال 2017 یا همان مدل 2017 آشنا شود تا اگر از بودجه بالایی برای خرید برخوردار نبود، با توجه به این فهرست مدلی را تهیه و خریداری کنند. در بازار شاهد اتومبیل های گوناگون با برندهای متنوعی هستیم که امر خرید را بدون آگاهی قبلی دشوار می کنند، حال به لطف چنین مقاله ای می توان با آگاهی بیشتر یک اتومبیل ارزان و کارآمد را خریداری کرد. به هر حال مطالعه این مقاله خالی از لطف نخواهد بود و اطلاعات جامعی را هنگام خرید دردست می دهد:

10- شورولت SONIC LS سدان/ قیمت 16.020 دلار

شورولت سونیک سدان خودروی رده پایه محسوب شده که از ظاهری عضلانی و فناوری های روز برخوردار است. وجود 10 کیسه هوا، دوربین دید عقب و برخی دیگر در زمینه ایمنی سونیک را رده بالا نشان می دهد. این مدل برخلاف Spark شامل ویژگی های رفاهی چون سیستم تهویه مطبوع، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با سیستم سرگرمی انحصاری، صفحه نمایش اطلاعات راننده، قابلیت ورود بدون کلید، برف پاک کن هوشمند، فرمانی با چرخ تلسکوپی و قابلیت اتصال وای فای و شبکه 4G LTE اشاره داشت. مدل هاچ بک اسپرت خودرو سونیک دردسترس است که از بدنه RS اسپرتی در مدل 2017 بهره می برد.

9- فیات 500POP / قیمت 15.990 دلار

شاید جای تعجب داشته باشد که فیات 500POP با قیمت 15 هزار دلاری در رتبه 9 جای گرفته است. خودرویی که ابعادی مشابه اسمارت Fortwo داشته و به نوعی رقیبی برای آن محسوب می شود. با وجود تجهیزات مناسب و استاندارد چون صندلی های پارچه ای، کیسه هوا در بخش های مختلف، فرمانی با روکش چرمی، کروز کنترل، تهویه مطبوع و ورود بدون کلید، 500POP خودرو کوچک ایتالایی مناسب به شمار می رود. استفاده از مواد اولیه پلاستیکی در بخش داخلی موجب شده تا 500POP یک خودرو ارزان قیمت محسوب شود. در زمینه پیشرانه، فیات موتور چهار سیلندر 101 اسب بخاری برای آن در نظر گرفته که با سیستم رانندگی نرم، یک اتومبیل شهری کارآمد است. از آنجایی که بخش عقب خودرو کوچک بوده، باید آن را جایگاه نامناسبی برای افراد دانست و در مجموع 500POP فیات یک خودرو 2 نفره به شمار می رود.

8- هیوندای اکسنت SE/ قیمت 15.580 دلار

هیوندای اکسنت را باید شبیه به کیا ریو دانست و بهتراست این دو رو یک روح در دو بدن محسوب کرد. با قیمت 15.580 دلاری، اکسنت به موتور چهار سیلندر 137 اسب بخاری مجهز شده که در کنار گیربکس شش سرعته، عملکرد مناسبی ارائه می دهد. البته افراد می توانند با پرداخت 1000 دلار بیشتر می توانند مدل گیربکس اتوماتیک اکسنت را خریداری کنند که بالا محسوب نمی شود. در برخی زمان ممکن است این قیمت افزایش 1200 دلاری نیز داشته باشد و در مجموع قیمت اکسنت را به 15.800 دلار برساند. وجود سیستم رفاهی مختلف به شکل استاندارد، اکسنت را به سدان ارزان قیمت باارزش تبدیل می کند.

7- اسمارت فورتو/قیمت 15.400 دلار

این خودرو کوچک شرکت دایملر در کنار عملکرد قابل توجه از سیستم رفاهی استانداردی برخوردار است. یک پیشرانه سه سیلندر که د بخش میانی خودرو نصب شده می تواند خروجی 89 اسب بخاری داشته باشد. در کنار چنین پیشرانه ای، گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیکی قرار می گیرد که پیکربندی انتقال قدرت فورتو را تکمیل می کند. مصرف سوخت پایین و تولید آلودگی کم از مزایای اسمارت فورتو محسوب می شود و این محصول اسمارت را به خودرو شهری کوچک و کارآمد تبدیل می کند. البته کوچک بودن فورتو موجب شد تا تنها دو سرنشین درون آن جای گیرند اما به طور کلی برای طی کردن مسافت های نزدیک و انجام کارهای روزانه، اسمارت فورتو 15 هزار دلاری گزینه مناسبی برای خرید است. البته مشتریان می توانند این خودرو را در مدل الکتریکی یا کروک با هزینه بیشتر خریداری کنند.

6-نیسان ورسا نوت/ قیمت 15.095 دلار

اگر بخواهیم جدی صحبت کنیم، نسخه هاچ بک ورسا نسبت به نسخه سدان مناسب  و ایده‌آل‌تر است. نسخه سدان با وجود آن که 2 هزار دلار قیمت بیشتری نسبت به نسخه هاچ بک داشته اما بهتر محسوب نمی شود. جای افسوس داشته که نمی توان نسخه سدان ورسا نیسان را مناسب دانست و باید هاچ بک ورسا نوت را برتر به حساب آورد. از آنجایی که ورسا نوت ابعاد کوچکی داشته، در مصرف سوخت اقتصادی عمل می کند. گذشته از اقتصاد سوخت مقرون به صرفه، نیسان گارانتی قابل توجهی برای ورسا نوت قائل می شود که جای تحسین دارد. البته اگر به دنبال خودرو باعملکرد بالا و قدرتمند هستید ورسا نوت برای چنین هدفی تعیین نشده و بیشتر برای کاربری شهری مفید خواهد بود. همانطور که در دسته اتومبیل های برتر ارزان و مقرون به صرفه 2017 قرار گرفته است.

5-کیا ریو سدان/ قیمت 15.015 دلار

ریو یک خودرو چهار درب 138 اسب بخاری بوده که عدم وجود آن را در لیست برترین خودروهای ارزان قیمت 2017 کمبودی احساس می شود. یک پیشرانه تزریم مستقیم خطی چهار سیلندر قدرتمند با خروجی 138 اسب بخاری در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک، عملکرد بالایی از ریو سدان می طلبد. مدل هاچ بک پنج دربی از ریو نیز وجود داشته اما قیمت آن 16 هزار دلاری بوده و گران قیمت تر است. طراحی زیبا، سیستم رفاهی استاندارد و سیستم انتقال قدرت پرتوان همگی سدان ریو را با ارزش می کند. بنابراین حضور ریو در این لیست قابل توجه است.

4- فورد فیستا سدان/قیمت 15.005 دلار

یکی دیگر از خودروهای ارزان این لیست، سدان کامپکت خوش استایل فورد، فیستا سدان است. فورد با عرضه این مدل توانست فروش بالایی را برای خود به ارمغان آورد زیرا با ابعادی کوچک و طراحی چشمگیر، توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند. البته فروش بیشتر فیستا به ایالات متحده مربوط شده اما در اروپا نیز طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است. یک پیشرانه 4 سیلندر 120 اسب بخاری قدرت کافی و معقولی را برای حرکت این سدان کوچک فراهم می آورد. با شاسی های خوبی که فورد برای این مدل در نظر گرفته عملکرد قابل توجهی در جاده های پرپیج و خم خواهد داشت. البته در زمینه اقتصاد سوخت نمی توان روی آن حسابی بازار کرد اما بسیار نیز پرمصرف نیست. درحال حاضر گران ترین مدل فیستا با قمیت 15.300 دلاری به فروش می رسد و مدل 2018 نیز قرار است در سال 2017 با قیمتی همچون مدل پیشین روانه بازار شود.

3-شورولت اسپارک/قیمت 13.875 دلار

یکی از برجسته ترین و ارزان ترین خودروهای این فهرست شورولت اسپارک است. به دنبال طراحی تغییریافته برای مدل 2016، اسپارت جدید کوچکتر از مدل پیشین شده که در بخش عقب آن به خوبی پیداست. برای چنین خودرو کوچکی اسپارک شامل ویژگی های استانداردی چون دوربین دید عقب، 10 نقطه کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی با پشتیبانی از وای فای و رادیو می شود. هاچ بک کوچک اسپارک از بهره وری سوخت بالایی برخوردار بوده و به موتور کم حجم 98 اسب بخاری مجهز است. به عنوان یک خودرو هاچ بک ارزان قیمت، شورولت اسپارک یکی از محصولات مقرون به صرفه شورولت محسوب می شود.

2- میتسوبیشی میراژ ES/قیمت 13.830 دلار

میتسوبیشی برای مدتی توانسته در ایالات متحده حضور موفقی داشته باشد و باری دیگر اخیرا هاچ بک کوچک میراژ کمک شایانی به آن کرده است. پس از معرفی یک مدل 2016، شرکت ژاپنی مدل 2017 آن را اخیرا معرفی کرد که با تغییری در طراحی و ویژگی، جذابیت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. این خودرو در کنار مدل سدان 14 هزار دلاری، عملکرد خوبی را در بازارهای مختلف داشته است. البته نسخه سدان فضای داخلی بزرگتری داشته و برای خانواده مناسب تر است اما مدل هاچ بک نیز برای مسافت های شهری کارآمد خواهد بود و مصرف سوخت پایینی دارد. یک موتور 1.2 لیتری 78 اسب بخاری سه سیلندر قوای محرکه میراژ را تامین می کند. پیشرانه مدل سدان و هاچ بک تفاوتی با یکدیگر نداشته و به نوعی یکسان هستند. از طرفی دیگر با گارانتی 10 ساله میتسوبیشی می توان کیلومترها با خیالی آسوده به سفر ادامه داد. میراژ یک خودرو نمونه شهری محسوب شده که ارزش خرید بالایی به عنوان هاچ بک ارزان قیمت دارد.

1- نیسان ورسا اس/قیمت 12.855 دلار

با پرداخت مبلغ 12 هزار دلار می توان یک مدل سدان بسیار ارزان قیمت از برند نیسان را خریداری کرد. این مدل چیزی نیست جز ورسا اس، خودرویی که به پیشرانه چهار سیلندر 109 اسب بخاری مجهز شده و می توان یک محصول کارآمد باشد. البته نباید با چنین قیمتی انتظار خودرو لوکسی داشت، زیرا نیسان سعی کرده از مواد اولیه نسبتا مناسب در آن بهره گیرد تا مناسب ارزش ورسا اس باشد. مدل گیربکس اتوماتیک ورسا اس بیش از 15 هزار دلار است، بنابراین برای تهیه مدل ارزان قیمت نباید انتظار وجود گیربکس اتوماتیک را داشت. گفتنیست که ورسا اس از ویژگی های یک خودرو استاندارد شهری برخوردار است، اگرچه شامل فناوری های مختلف و روز نمی شود. به عنوان یک مدل مقرون به صرفه، نیسان ورسا اس حقیقتا اقتصادی محسوب می شود زیرا افراد پرداخت مبلغی ناچیز، صاحب سدان کامپکتی با برند مطرح ژاپنی می شوند.


4 دیدگاه

  1. sunmartin | دی 6, 1395 | لینک نظر

    ریو و اکسنت جزو خودروهای ارزان قیمت و پر فروش جهانی هستند در این لیست حتی یک فرانسوی دیده نمیشود که دلیل آن استهلاک بالا طراحی ملال آور این دست از خودروهای فرانسوی است متاسفانه بدلیل وجود لابی فرانسوی در ایران بیشترین فروش متعلق به خانواده فرانسوی های منسوخ شده است در حالیکه میتوان به نیسان کیا هیوندا شورولت فورد و میتسوبیشی فکر کرد اما این مافیایی پر قدرت مانع میشود

  2. ایلیا | دی 5, 1395 | لینک نظر

    سلام من نمیدونم چرا ایران خودرو و سایپا فقط سراغ خودروسازان چینی میرن در صورتیکه خودروسازان معتبر جهانی نیز خودروهای ارزان قیمت وبا کیفیت هم دارند

  3. فرید | دی 4, 1395 | لینک نظر

    اخه ما بدبختا چرا حق انتخاب نداریم چه گناهی کردیم که مجبوریم اشغالای ایران خودرو سایپا با این قیمت بالا بخریم.چرااااااا؟؟؟؟؟خدااااااا

    • در پاسخ به: فرید

      Omid | دی 8, 1395 | لینک نظر

      سلام ، چرا به خودمان میگوییم که مجبوریم از این ۲ خودروساز اتومبیل بخریم.
      اگر اتومبیلهای بی کیفیت را نخریم. چی میشه….!!!!!!!!!!!!!!؟
      آیا به این فرمول فکر کردید…!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟