اخباراخبار خارجیاسلایدر

نسل بعدی BMW M5 و M6 چهار چرخ متحرک خواهد بود

 

سهیل زنگنه: چند سالی است که شایعاتی در مورد چهار چرخ متحرک شدن ب ام و، M5 و M6 شنیده می شوند، البته این شایعات تا به حال به واقعیت نزدیک نشده بود. اما رئیس بخش POWER M ب ام و، دکتر فردریش زیچه اعلام کرده است که کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی چهار چرخ متحرک برای BMW M5 و M6 های آینده است.

رقبای این خودرو مانند مرسدس بنز AMG و آئودی RS در حال حاضر به صورت چهار چرخ متحرک نیز عرضه می شوند و به نظر میرسد از این بابت BMW باید بیشتر عجله کند اما تا تولید ب ام و M5 و M6 چهار چرخ متحرک سال ها تولید خواهد کشید. انتظار میرود اولین مدل M5 با این تکنولوژی در سال 2016 یا 2017 عرضه شود.

دکتر زیچه درباره ی استفاده از این تکنولوژی در M3 و M4 میگوید که این دو سری هیچوقت از دیفرانسیل عقب فاصله نخواهند گرفت زیرا در حال حاضر عملکردی فوق العاده دارند.از این رو به نظر می رسد، دلیل تغییر نگرش ب ام و نسبت به نحوه انتقال نیرو M5/6 به قدرت بیش از 550 اسب بخاری این مدل ها مربوط باشد که بیش از 100 اسب بخار از مدل های M3/4 بیشتر است و از همین رو، تایرهای عقب نمی توانند چسبندگی کافی برای انتقال چنین نیرو عظیمی را به سطح مسیر فراهم آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا