خداحافظ SLS !

یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲

خداحافظ SLS !

مرسدس بنز SLS پس از مدت ها یکی از خودروها اسپرت و شاخص بنز لقب می گیرد که بر اساس الگوهای سنتی این کمپانی با نیم نگاهی به مدل مشهور گالوینگ و با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی ها شکل گرفته است، اما شاید این محصول پرهزینه برای مرسدس چندان پر سود نبوده است چرا که خبرهای به پایان رسیدن تولید این مدل و عدم جایگزینی آن در آینده به گوش می رسد.

57

شاید باور این حقیقت که سال دیگر باید با SLS AMG خداحافظی کنیم سخت باشد، اما این خبری است که امروز توسط مرسدس بنز تایید شده و از آنجایی که این کمپانی هیچ برنامه ای برای توسعه نسل بعدی SLS ندارد، باید بار دیگر خود را آماده وداع با یک خودروی افسانه ای دیگر بکنیم.

اما یکی از ویژگی های بنز این است که همیشه در کنار یک خبر بد، یک خبر خوش منتشر می کند و این خبر خوش آوردن سوپراسپرت دیگری به سمت خط تولیدش است. این خودرو که بعضی ها آنرا جانشین SLR فرضش می کنند، بر روی پلت فرم SLS ساخته شده اما هیچ وجه اشتراکی با SLS ندارد، مثلاً از نظر ابعاد، کوچکتر از SLS طراحی شده و همچنین به لطف بدنه و شاسی آلمینیومی، وزن کمتری نسبت به SLS دارد.

مرسدس متاسفانه در این خودرو از پیشرانه معروف تنفس طبیعی 6.2 لیتری SLS استفاده نمی کند و یک پیشرانه مجهز به تویین توربو با قدرت بیش 480 اسب بخار را در کاپوت آن قرار خواهد داد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بنز این خودرو را فقط بدلیل نابود کردن سلطنت 911 طراحی کرده و بعد از رونمایی در2015، انرا در سال 2016 به تولید خواهد رساند.احتمال تولید گونه های خاص از این مدل با قدرتی در حدود 550 اسب بخار نیز وجود دارد، به گفته مرسدس بنز ، این خودرو تازه AMG GT نام خواهد گرفت و آنطور که از تصاویر اولیه پیداست.طراحی ستون C و درب صندوق عقب با اهداف آیرودینامیکی به گونه ای انجام شده است که در نگاه اول طراحی منحصر به فرد دوج وایپر را در ذهن تداعی می کند.

58


بدون دیدگاه