میزان رضایت از برندهای خودروسازی در آمریکا 2016، تسلا برترین

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵

میزان رضایت از برندهای خودروسازی در آمریکا 2016، تسلا برترین

شرکت خودروسازی تسلا هدیه‌ی خوبی را به مشتریان داده است، گزارش‌ها نشان‌دهنده‌ی میزان رضایت بالای مشتریان از خودروی برقی تسلا بوده و  ۹۱ درصد از کسانیکه این برند را خریداری کرده اند برای خرید خودروی جدید به مدل‌های بعدی همین شرکت فکر می‌کنند که این نشان‌دهنده میزان رضایت بالای صاحبان خودروی تسلا در جاده‌ها می‌باشد.

بعد از تسلا، پورشه با میزان ۸۴ درصد رضایت مشتریان و تمایل به خرید مدل جدید این شرکت در رتبه دوم قرار دارد. همچنین آئودی و سوبارو  نیز به ترتیب با ۷۷ و ۷۶ درصد در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

موسسه  Consumer Reports میزان رضایت مشتریان را بررسی کرده است، و سوالی که از مشترکین پرسیده این است که آیا دوباره خودروی جدید برند کنونی خود را خریداری خواهید کرد؟ سپس تعداد افرادی را که جواب «حتما می خرم» را تیک زده‌اند شمرده و درصد آن را مشخص می‌کنند. خودروسازهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند باید حداقل دو مدل واجد شرایط بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عرضه کرده باشند. در این نظرسنجی ۳۰۰ هزار نفر به عنوان جامعه‌ی آماری حضور داشتند.

در نظرسنجی امسال شرکت‌های خودروسازی بزرگی به عنوان بازنده وجود داشتند. مثلا برند رم که سال گذشته در رتبه پنجم قرار داشت امسال به رتبه‌ی ۱۷ام سقوط کرده بود. همچنین بی ام و  که در سال ۲۰۱۵ ششم بود به رتبه‌ی ۱۴ام سقوط‌ کرده است.

در حالی که آئودی و پورشه عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند، برند فولکس واگن با کمال تعجب مثل سال گذشته رتبه‌ی خوبی کسب نکرده و از رتبه‌ی ۱۶ام به ۲۴ام سقوط کرده است. فیات نیز چندان انتظارات را برآورده نکرده و در نظرسنجی‌ها تنها ۵۳درصد از صاحبان آن تمایل به خرید دوباره از این شرکت دارند.

علاوه بر بررسی خودروسازان مختلف، Consumer Reports مدل‌هایی را که حداقل میزان رضایت را کسب کرده‌اند بررسی کرده اند. به طورکلی مدلی که حداقل میزان رضایت را کسب کرده Acura ILX می‌باشد و اکثر مشتریان از سروصدای بیش از حد آن شاکی بوده‌اند.

گرچه گروه خودروسازی  Fiat Chrysler عملکرد خوبی در این نظرسنجی نداشته است و مدل Jeep Compass بین مدل‌های SUV،مدل Dodge Dart بین  خودروهای اندازه‌ی کوچک و همچنین مدل Chrysler 200 بین سایز متوسط حداقل میزان رضایت را کسب کرده‌اند، اما خبر خوب برای تیم FCA این است که، همه‌ی این مدل‌ها در حال حاضر در بازار موجود هستند یا بزودی عرضه می‌شوند.

این کمپانی بزودی مدل‌های دوج دارت و کرایسلر  200  را از رده خارج می‌کند. همچنین از وقتی مدل جدید پسفیکا  معرفی شده است، Grand Caravan یک مدل از رده خارج محسوب می‌شود و منتظریم مدل برزیلی Compass تا سال ۲۰۱۷ جایگزین آن شود.

در این نظرسنجی نیسان  عملکرد خوبی را نشان نداده است، همچنین مدل پدفایندر در بین مدل‌های سایز متوسط SUV بدترین رتبه را کسب کرده است و فرانتیر نیز بین وانت‌ها برای مشتریان جز آخرین انتخاب‌ها می‌باشد.


بدون دیدگاه