اخباراخبار داخلی

خودروسازان ایرانی باید رفتار با مشتری را یاد بگیرند

خودروسازان و واردکنندگان برندهای جهانی که در ایران حضور دارند باید از فرصت بدست آمده در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو برای دریافت تجارب و آموزش خود و نیروهایشان استفاده کرده و رفتار با مشتری را یاد بگیرند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، به اختصار از اهداف خاص و برنامه های صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور در سه همایش قبلی صنعت خودرو سخن گفت.

وی ادامه داد: در همایش اول به دنبال معرفی صنعت خودرو بودیم که این مهم محقق شد و در همایش دوم اهداف و سیاست های صنعت خودرو را تدوین و اعلام کردیم و نتایج همایش سوم خودرو که بعد از توافقات ایران با جهان برپا شد به سرمایه گذاری در صنعت خودرو و تولید مشترک با خودروسازان برتر دنیا می انجامد که این امر موجب تولید و عرضه محصولات جدید رقابت پذیر به بازار خودرو خواهد شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: همایش سوم پس از برجام بود و طرف های خارجی مشارکت بسیار خوبی داشتند که نتیجه آن حضور برندهای معتبر جهان و آغاز مقدمات قرارداد شرکت های خودروسازی پژو، سیتروئن، رنو و بنز بود. بنابراین اهداف مورد نظر تا سطح زیادی محقق شد با این حال نمی توانیم ادعا کنم که 100درصد به اهداف خود رسیده ایم.
وی افزود: در همایش های گذشته بالای 70 درصد از اهداف محقق شد اما در هیچ کدام از این همایش ها خدمات پس از فروش که جزء دغدغه مردم است به خوبی دیده نشده بود. بنابراین تصمیم گرفتیم در همایش چهارم به صورت خاص به مشکل خدمات پس از فروش ورود کنیم.
نعمت بخش با اشاره به ضعف های خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی و وارداتی در کشور از ورود همایش چهارم صنعت خودرو که 24 و 25 بهمن ماه امسال برگزار می شود به این موضوع دفاع کرد و افزود: وقتی برند رنو تصمیم می گیرد خدمات پس از فروش محصولاتش را خود در دست بگیرد یعنی اینکه ضعف ها و نارضایتی مردم را به خوبی دیده و شنیده است و به دنبال ترمیم موارد فوق در محصولات و برند خود است.
وی در انتها خاطرنشان کرد: بیشتر نارضایتی مردم از خودروهای قدیمی است که فکر می کنم می توان با افزایش کیفیت خدمات پس از فروش در این خودروها، این نارضایتی را کاهش داد. بنابراین با مشورتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت قرار شد همایش چهارم خودرو با موضوع فروش و خدمات پس از فروش برگزار شود تا بزرگان این صنعت با حضور در همایش بتوانند تجارب خود را به طرف های ایرانی منتقل کرده و نقاط ضعف ما را اصلاح کنند.

5 دیدگاه

  1. جناب آقای نعمت بخش عزیز، رفتار شما با خبرنگاری که سوالات خیلی ساده و واضحی ازتون میپرسید رو هرگز نمیشه فراموش کرد. لطفا اول خودتون رفتار با ادمها رو یاد بگیرید بعد خورده بگیرید. ضمنا این مصاحبه شما هم چیزی بجز یک شوی تبلیغاتی نیست خودرو سازها دقیقا از خود شما و چند نفر دیگه مثل شما خط میگیرن.

  2. جناب نعمت بخش شما خودتون از قبال صنعت خودرو به سرمایه هنگفت رسیدی ودرد مردمی که بابت عقب ماندگی صنعت خودرو مال وجانشون در خطر هستو درک نمیکنی..شما کی میخواهید دست از سر این صنعت بردارید..بخدا روز قیامت مردم از شما که یکی از عاملین بزرگ جنایت وظلم این صنعت درحق مردم هست نمیگذرند وآه ونفرین مردم همیشه همیشه پشت سرتان هست..آقای نعمت بخش دنیا همیشه اینطور نمیمونه وروزی میرسه که باید در دادگاه مردم امثال شما محاکمه بشید تا مردمی که بابت سیاست های ظالمانه شما جونشوشون ومالی رو که بسختی بدست آوردن وازدست دادن حقشونو از شما بگیرند ..دیر نیست چنین روزی

  3. اولا اینها خودروساز نیستند بلکه مونتاژ کار خودروهای دهه نود میلادی هستند انهم با کیفیت فاجعه , دوما خود جنابعالی
    هم کم مقصر نیستید در تولید این خودروها با قطعات ی کیفیت که فقط وقت و سرمایه مردم را هدر می دهند!!

  4. خودش رو يادش رفته كه به خبرنگار گفت نكنه انتظار داريد منم مثل شما پرايد سوار بشم
    اول خودت رو درست كن.به قول قديميا يه سوزن به خودت بزن يه جوال دوز به مردم

  5. دو ماه پیش سنسور اکسیژن برای 206 گرفتم اما خراب شده ، رفتم پیش میکانیک میگم از کی بگیرم تقلبی نده ، میگه من کسی رو پیشنهاد نمیکنن چون سنسور اصلی وجود نداره میندازی خراب میشه میگه شما گفتی ،
    خب تامین قطعات که میگن اینه؟ ، حالا خوبه ماشین پنج سال پیشه دنبال هر قطعه ای میری باید هفت خان رستم رو طی کنی تا یه قطع نسبتا خوب گیر بیاری اونم با قیمتهای فضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا