تضعیف صنعت خودرو ممکن نیست

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ | 4 نظر

تضعیف صنعت خودرو ممکن نیست

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: خودروسازي در ايران به صنعت مادر تبديل شده و با وجود مطالبي كه گاه از سوي برخي افراد يا حتي مسوولان شنيده مي‌شود، به هيچ عنوان نمي‌توانيم به حذف يا تضعيف آن فكر كنيم. عباسعلی كدخدایي پس از بازديد سالن‌ها، خطوط توليد و مركز تحقيقات ايران خودرو اظهار كرد: اگر مقامات، مسوولان و اقشار مختلف مردم بازديدهايي از خطوط و سالن‌هاي توليد ايران خودرو داشته باشند، قطعا ديدگاه و ذهنيت آنها نسبت به اين صنعت و توليدات داخلي عوض خواهد شد.وی ادامه داد: پيشتر وقتي از خودروهاي ايراني استفاده مي‌كرديم،‌ ذهنيت ديگري داشتيم، اما الان كه با گوشه‌اي از تلاش، تخصص و برنامه‌هاي صنعتگران خودروسازي كشور از نزديك آشنا شدم،‌ نگاه و ديدگاهي كاملا متفاوت با گذشته دارم و خواهم داشت.وي افزود: اعتقاد دارم كه صنعت خودرو بايد از سوي همه بخش‌ها حمايت شود. قوه مقننه مي‌تواند با وضع قوانيني براي تسهيل فضاي كسب‌و‌كار، صادرات و تقويت‌هاي مالي از اين صنعت حمايت كند و لازم است قوه مجريه نيز در بحث ثبات مديريت حركت كند؛ چراكه شاهد تحولات چشمگير و برنامه‌هاي هدفمندي در سال‌هاي اخير بوده‌ايم و بايد اين روند ادامه پيدا كند.

سخنگوي شوراي نگهبان اظهار كرد: از سالن‌هاي ساخت قطعات و موتور خودرو كه بازديد مي‌كردم، به اين ذهنيت رسيدم كه با روندي موجود به‌زودي شاهد تحولات اساسي در صنعت و توليدات خودروسازي كشور خواهيم بود، اما اين ذهنيت در مركز تحقيقات گروه صنعتي ايران خودرو كه به نوعي اتاق فكر صنعت خودرو كشور هست، به شكلي كامل و عميق، عينيت گرفت و تحت‌تاثير قرار گرفتم.كدخدائي گفت: در حال حاضر به اطمينان خاطر بيشتر دست پيدا كردم و مي‌توانم بگويم كه اگر از اين پتانسيل حمايت و پشتيباني لازم صورت بگيرد،‌ مي‌توانيم هطراز كشورهاي پيشرو در صنعت خودرو كشور حركت كنيم و نيازهاي كشور و منطقه را از منظر تنوع و كيفيت تامين كنيم.


4 دیدگاه

  1. حمیدرضا | دی 9, 1395 | لینک نظر

    معلومه که خودرو سازامون خوب بلدند چه جوری دم اونایی رو که باید دمشون رو ببینند ، ببینند… 🙂

  2. حالا که کشورهای توسعه یافته حذف خودروهای بنزینی رو در برنامه آینده خود دارند و به خودروهای الکتریکی روی آوردند شما چشم انداز روشنی پیش روی صنعت اتوموبیل کشور تصور میکنید؟!!!
    شما دارید برنامه هاتونو به صورت معکوس با جهان هماهنگ میکنید.
    پس بیشترین سرمایه گذاری رو تو این زمینه انجام بدید تا با سرعت بسیار زیادتری از دنیا فاصله بگیرید البته بازهم معکوس به عقب. نگران محیط زیست هم نباشید چون دیگه چیزی ازش نمونده.

  3. علی | دی 6, 1395 | لینک نظر

    بله این مافیای بزرگ خودرو ایران که همجوره ازش همایت میشه هیچوقت ضعیف نمیشه با این محصولات بی ارزشی که به ده برابر قیمت به مردم مفروشند لوازم و قطعات بی کیفیت و بعضن چینی و این وضعیت ناشی از عدم تحقیق است که هنوز ماشینهای قدیمی و از رده خارج کشورهای دیگه روی خط تولید ایران خودرو و سایپا تولید میشه و این سوال رو ایجاد میکنه که چرا بعد از گذشت پنجاه سال هنوز یک تولید ملی نداریم

  4. ح.ر | دی 6, 1395 | لینک نظر

    اخه اقای کدخدایی چندتا خط تولید خودرو در دنیا تا حالا از نزدیک دیده که این خط تولید ایشون متحول وذهنییتشون را تغییر داده نسبت به ایران خودرو؟