اخباراخبار داخلی

امکان ایجاد سفر هفتگی به نخجوان از ایران با قطار

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به دستاورد‌های سفر رئیس جمهور روحانی به کشور‌های آسیای میانه، از مذاکره برای ایجاد ارتباط ریلی میان چهار کشور ایران، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان خبر داد.

 نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی  با اشاره به حرکت قطار فوق‌العاده نخجوان-مشهد در تاریخ ۹ دی‌ماه اظهار داشت: این قطار فوق العاده که با هدف ایجاد سرویس برای زوار نخجوانی به مشهد مقدس ایجاد شده است، در ساعت ۱۰:۳۰ روز پنج‌شنبه ۹دی‌ماه به وقت ایران از نخجوان حرکت خواهد کرد که با توجه به تفاوت استاندارد ریل‌های آذری و ایرانی برای ادامه مسیر در خاک کشور عملیات تعویض بوژی در ایستگاه جلفا انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که آنها موفق به فروش بلیت تمام صندلی‌ها این قطار فوق العاده نشوند، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اقدام به فروش بلیت برای مسافران ایرانی خواهد کرد که بلیت‌های آن به صورت آنلاین و یا از طریق آژانس‌‌های مسافربری و ایستگاه‌های تبریز، تهران و مشهد قابل خرید خواهد بود.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با با بیان اینکه «این قطار فوق‌العاده از ایستگا‌های جلفا، تبریز، زنجان، تهران، شاهرود و مشهد عبور می‌کند» گفت: پس از قرار گرفتن ثابت قطار نخجوان-مشهد در برنامه‌های شرکت راه‌آهن، مردم می‌توانند هر سه‌شنبه با استفاده از این خط به سمت نخجوان حرکت کنند و روز جمعه به کشور بازگردند و در صورت افزایش تقاضا می‌توان تعداد سیر در این خط را افزایش داد.

وی یادآور شد: با استفاده از همین خط می‌توان سرویس جابجایی مسافر از تبریز به مشهد و تهران به نخجوان را هم ایجاد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: این خط در راستای توافق روسای جمهوری ایران و آذربایجان ایجاد و بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر اهداف زیارتی موجب توسعه صمهت توریسم به ویژه توریسم درمانی و ایجاد ظرفیت برای مسافران نخجوانی برای دسترسی به سایر شهرهای ایران از طریق شبکه ریلی کشور می‌شود.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به دستاورد‌های سفر رئیس جمهور روحانی به کشور‌های آسیای میانه از مذاکره برای ایجاد ارتباط ریلی میان چهار کشور ایران، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان خبر داد و گفت: مذاکرات مدیران ریلی هر چهارکشور در بخش بین الملل در دستور کار قرار گرفته است و جلسه بعدی مسئولان این کشور‌ها حدود شش ماه آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در گزارش شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان آمده است مسافران از امروز، بیست و چهارم دسامبر(چهارم دی ماه) به صورت آنلاین و همچنین از پایانه های راه‌آهن می توانند بلیت این مسیر را خرید کنند. قیمت بلیط برای هر نفر ۴۰ فرانک سوئیس است که مسافران می‌توانند با ارز ملی آن را دریافت کنند. هر فرانک سوئیس در سیستم بانکی ایران معادل حدود ۳هزار و ۱۶۰ تومان و در بازار آزاد تهران معادل حدود ۳هزار و ۹۴۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا