کانسپت QX50 اینفینتی در راه دیترویت 2017

یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵

کانسپت QX50 اینفینتی در راه دیترویت 2017

شرکت اینفینیتی قصد داشته در جریان نمایشگاه دیترویت سال 2017 به معرفی کانسپت جدید QX50 بپردازد. این مدل در طراحی قابل توجه بوده و شباهتی به کانسپت های قبلی کمپانی دارد.

به نوعی کانسپت موردبحث را می توان یک کراس اوور لوکس نیز خطاب کرد. هرچند این مدل تنها کانسپت بوده، برای مشاهده نسخه نهایی باید منتظر ماند.

در اوایل سال جاری بوده که طی نمایشگاه های پاریس و پکن شرکت اینفینیتی کانسپت QX Sport Inspiration را به نمایش درآورد. باتوجه به تصاویر، کانسپت QX50 اینفینتی به مراتب طراحی بهتری از QX50 فعلی داشته و قطعا بیشتر موردتوجه قرار می گیرد. از وِیژگی های ظاهری آن باید به قوس نسبتا پهن بخش چرخ ها، جلو پنجره مشبک بزرگ کرومی، چراغ جلو LED کشیده، چراغ مه شکن خطی و هواکش های سپر جلو عموی اشاره داشت.

به نظر می رسد در طراحی کانسپت QX50 بسیار به نمونه نهایی نزدیک باشد و از ظاهری زیبا و جذاب برخوردار است. در حالی سینی فلزی جلو خودرو آن را شبیه به خودرو اسپرت کرده اما سینی عقب کمی نامتقارن است. نسخه تولیدی این مدل ممکن است به پیشرانه VC توربو مجهز شود. این موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار خطی خواهد بود. البته اینفینیتی تغییری در بهره وری قدرت QX50 نهایی حاصل خواهد کرد. موتور انتظار می رود خروجی قدرت 268 اسب بخاری داشته و مصرف سوخت آن نیز 27 درصد کارآمدتر از یک موتور شش سیلندر معالدل خواهد بود.

کانسپت موردبحث همچنین از فناوری ProPilot که توسط دو شرکت نیسان و اینفینتی توسعه یافته بهره می برد. این سیستم یک فناوری رانندگی نیمه خودران بوده که در نسخه نهایی به کار گرفته خواهد شد. اگرچه ProPilot یک سیستم خودران کامل نیست، اما با سیستم نیمه مستقل می تواند کارآمد باشد. اینفینیتی وعده داده که در مدل های آینده از ProPilot استفاده خواهد کرد و تنها کانسپت QX50 نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا نمایشگاه دیترویت 2017 که 9 ژانویه آغاز می شود، منتظر ماند.


بدون دیدگاه