اخبار

همکاری گوگل و فیات-کرایسلر برای توسعه اختصاصی اندروید اتو

سعید علی پور- چندی پیش گوگل و گروه فیات-کرایسلر از همکاری خود برای تولید مینی ون های خودران خبر دادند. بر اساس این همکاری، مینی ون زیبای پسیفیکا که از بدو ورود به خاطر طراحی و پیشرانه های مدرن خود سر و صدای زیادی برپا کرده اند، وارد ناوگان خودروهای خودران گوگل شدند.

به تازگی این دو کمپانی از یک سیستم کانسپت 8.4 اینچی Uconnect رونمایی کرده اند که بر اساس سیستم عامل اندروید نوقا شکل گرفته است. در حالیکه این سیستم – چه خوب چه بد – از رابط کاربری Uconnect استفاده می کند، به دلیل استفاده از اندروید به عنوان شالوده اصلی یکپارچگی بی وقفه ای با سرویس های اصلی گوگل نظیر Assistant و Maps دارد. علاوه بر این امکان نصب اپلیکیشن های جانبی مثل NPR One، Pocket Casts و Spotify به راحتی ممکن خواهد بود.

این سیستم در نمایشگاه CES و بر روی سدان کرایسلر 300 به نمایش گذاشته خواهد شد، اما دو کمپانی هنوز از زمان عرضه رسمی آن برای خودروهای تولیدی گروه فیات کرایسلر حرفی به میان نیاورده اند.

با وجود همکاری اشاره شده و استفاده احتمالی از این سیستم در خودروها، به نظر نمی رسد که محصولات فیات-کرایسلر از برتری های زیادی نسبت به رقبا برخوردار شوند. این کمپانی اگر چه در استفاده از تکنولوژی های روز مثل اندروید اتو و اپل کار پلی تا حدودی پا به پای برخی کمپانی ها حرکت کرده، اما هرگز نتوانسته مثل فورد و تسلا یکی از پیشگامان باشد.

استفاده از سیستم عامل اندروید می تواند برای دو شرکت فیات-کرایسلر و گوگل مزایایی داشته باشد. گروه فیات-کرایسلر صاحب یک چارچوبی بسیار قدرتمند برای دسترسی به اینترنت و اپلیکیشن های مختلف خواهد شد؛ گوگل نیز یک سیستم اینفوتینمنت پیشرفته مبتنی بر سیستم عامل خود پایه گذاری می کند که نه تنها حضور این شرکت بزرگ را در صنعت خودرو بسیار پر رنگ تر می کند، بلکه استفاده از سایر پلتفرم هایی که از اپل کارپلی پشتیبانی می کنند را کاهش داده و تکنولوژی های دیگر را از رده خارج خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا