اسلایدرنگاه

گران ترین پلیس راه جهان

کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، سال هاست که به مهد گشت و گذار سوپر اسپرت ها و افراد ثروتمند تبدیل شده اند.از همین رو نیروی پلیس نیز به منظور مهار و کنترل سرعت فوق العاده چنین خودروهایی ، به ابزاری متفاوت از خودروها ضعیف و معمولی خود نیاز دارد.در سال های اخیر استفاده از خودروهای متفاوت و سریع نظیر انواع سوپر اسپرت ها یا نمونه های تقویت شده به دست کمپانی های مشهور تیونینگ توسط پلیس بزرگ راه چنین کشورهایی رواج یافته است.در ادامه لیستی از گران قیمت ترین خودروهایی ارائه می شود که در دست نیروی پلیس می توانند به صورت کاملا قانونی ، فراتر از سرعت مجاز رانده شوند.

203

۱.خودرو پلیس بوگاتی ویرون متعلق به نیروی پلیس دوبی به ارزش، ۴ میلیون دلار

حرکت خودروهای پلیس گران‌قیمت در دبی، این منطقه را به نمایشگاهی بین‌المللی از خودروها تبدیل کرده‌است.
پلیس این کشور خودروهای لامبورگینی آونتادور، فراری FF، مرسدس بنز SLS AMG، بنتلی قاره GT، شورلت کامارو SS و یک استون مارتین یک-۷۷ در اختیار دارد.
این کشورهمچنین بوگاتی ویرون را برای نیروهای پلیس خود تهیه کرده‌است.

پیش‌بینی می‌شود که به زودی ساختمان‌های بلند و جزایر ساخته بشر جذابه توریستی کمتری نسبت به ماشین‌های پلیس گران‌قیمت این کشور پیدا کنند.

۲.مرسدس بنز برابوس CLS پلیس ،برای نیروی پلیس اتوبان آلمان به ارزش ۵۸۰۰۰۰ دلار

پلیس آلمان خودرو مرسدس بنز برابوس را که ماشینی فوق‌العاده بر پایه مرسدس بنز CLS C۲۱۹ می‌باشد، در اختیار دارد.
این خودرو در سال ۲۰۰۶ توانست رکورد سریع‌ترین خودرو پلیس را با سرعت ۲۲۷.۲ مایل در ساعت به دست بیاورد.البته امکانات پلیس آلمان تنها به این خودرو محدود نمی شود و سوپر اسپرت هایی نظیر پورشه 911 توربو و انواع هلی کوپتر های سریع نیز در اختیار پلیس این کشور است.

۳.لامبورگینی مورسیه لاگو پلیس،برای پلیس بزرگراه انگلیس، به ارزش ۳۸۰۰۰۰ دلار

پلیس انگلستان انواع اتومبیل‌های فوق‌العاده را فراهم کرده‌است.
این خودروها شامل لوتوس اگزیج، فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی و حتی یک خودرو F۱ می‌باشند.این کشور لامبورگینی مورسیه لاگو را در اختیار پلیس خود قرار داده‌است که این خودرو شاهکار شرکت سازنده، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ بوده‌است.

۴. لامبورگینی گالاردو پلیس، برای نیروی پلیس ایتالیا به ارزش ۲۴۸۰۰۰ دلار

درست مانند آفریقای جنوبی، پلیس کشور ایتالیا خودرو لامبورگینی گالاردو در اختیار دارد.این خودرو قادر است تنها در سه ثانیه از صفر تا بیش از ۶۰ مایل در ساعت افزایش سرعت دهد و بیش از ۲۰۲ مایل در ساعت سرعت دارد.البته گفتنی است که چندی پیش یک دستگاه از اونتادور های پلیس ایتالیا ، تصادف سنگینی را تجربه کرد و آسیب شدیدی دید.

۵.لامبورگینی گالاردو برای پلیس آفریقای جنوبی،‌ ۲۴۸۰۰۰ دلار

بر اساس اطلاعات منتشر شده آفریقای جنوبی دارای نرخ بالا جرم و جنایت می‌باشد و به همین دلیل نیازمند خودروهایی پرسرعت برای دستگیری مجرمان می‌باشد.
این کشور لامبورگینی گالاردو را در اختیار پلیس خود قرار داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا