اخباراخبار داخلی

پیش‌بینی صادرات یک میلیون خودرو در افق 1404

ایدرو در افق 1404 صادرات یک میلیون خودرو و 6 میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو پیش‌بینی کرده است.منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این مطلب افزود: وجود ظرفیت حدود 2/ 2 میلیون دستگاهی برای تولید خودرو و تجربه تولید 6/ 1 میلیون دستگاه خودرو در کشور و بازار مناسب برای این محصول، صنایع خودروسازی ایران را بر آن داشته تا تولید 3 میلیون دستگاه خودرو را در افق 1404 شمسی و 2025 میلادی برای خود هدف‌گذاری کنند.

رئیس ایدرو تاکید کرد: وجود شبکه گسترده قطعه‌سازی در ایران جذابیت تولید قطعات خودرو را با توجه به ارزانی نیروی کار و مواد اولیه بیش از پیش مورد اقبال و توجه قرار می‌دهد. وی با اشاره به اینکه موقعیت بسیار مناسب ایران در منطقه باعث شده خودروسازان جهانی تنها به بازار 70 میلیونی ایران نیندیشیده و بازار 400 میلیونی را در نظربگیرند، ‌اظهار کرد از همین رو ایدرو در افق یاد شده صادرات یک میلیون خودرو و 6 میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو پیش‌بینی کرده است. دکتر معظمی در پایان خاطرنشان کرد تمایل جدی شرکت‌های صاحب نام نظیر رنو و پژو نشان از جذابیت و پتانسیل مناسب ایران در این حوزه دارد.

5 دیدگاه

  1. تا اون موقع کل دنیا طالب خودروهای برقی و هیبریدی و امثالش هستند، می‌خوایم چی صادر کنیم؟ پراید هیبریدی؟
    تا موقعی که صنعت خودرو انحصاری و دولتی باشه هیچ‌گونه پیشرفت و دستاوردی نخواهد داشت. البته صنایع دولتی هم می‌تونن پیشرفت کنن ولی نه تا وقتی که انحصار باشه و دلسوز مردم نباشند. شرکتا رو بفروشن، تعرفه رو هم بردارن شاید یه چیزی شدن!

  2. واقعا من موندم اینا با چه رویی میان همچین حرف هایی میزنند,البته همش حرفه, حرف های اینا عملی نمیشه,,تو حرف زدن استادن تو عمل صفر,,مگه به عراق و افغانستان بتونند پراید صادر کنند. البته تا اون موقعه فکر کنم صنعت خودروی اونها از ما پیشرفته تر بشه,

  3. شتردرخواب بیندپنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
    صادرات خودرو واژه عجیبی هست وقتی اتفاق میفته که اونا هم مثل ما مجبور به خرید از ایران بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا