اخباراخبار خارجی

نامه سرگشاده دبیر انجمن خودروسازان ایران به دکتر قالیباف

در پی انتشار خبر خرید اتوبوس های روسی توسط شهرداری تهران ، دبیر انجمن خودروسازان ایران اقدام به ارسال نامه سرگشاده ای به شهردار تهران نموده است که در ادامه از نظر می گذرد:

در حالیکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل و استفاده از ظرفیتهای تولید داخل تاکید مکرر فرموده اند، از جنابعالی که خود را سرداری ولایتمدار می دانید بسیار بعید و دور از ذهن است که خط مشی چند سال گذشته شهرداری تهران، موسوم به نهضت خرید اتوبوس از چین را توسعه بیشتری داده و مشمول خرید اتوبوس های روسی هم بنمایید.

1-       چند سال پیش، قبل از به راه افتادن نهضت یاد شده، خدمت معاون شما رسیدیم. مشخصات اتوبوس های تولید داخل و قیمت آنها را ارائه کردیم و حتی اعلام آمادگی کردیم هر اتوبوسی با هر مشخصاتی را با قیمت رقابتی تولید می کنیم. اما متاسفانه نتوانستیم جلوی نهضت استفاده از خط اعتباری فاینانس چینی را بگیریم.

2-       مدتی بعد مجدداً خدمت ایشان رسیدیم. فرمودند عجله داریم و نمی توانیم منتظر تولیدات داخل باشیم. پیشنهاد کردیم لااقل فروشنده چینی را موظف کنید که با تولیدکننده ایرانی همکاری کند و تولید اتوبوس ها را با حداکثر استفاده از ظرفیت داخلی، در ایران دنبال کند. قول همکاری دادند، اما…..؟؟؟

3-       در حالیکه در چند سال گذشته به خاطر کمبود بودجه دولت، تولید 12 اتوبوس ساز داخلی یا متوقف و یا در حداقل قرار دارد، خبر امضا قرارداد خرید 900 دستگاه اتوبوس روسی با حمایت و پشتیبانی بانک شهر ( متعلق به شهرداری تهران) خبری بس ناگوار برای صنعتگران کشور است.

4-       صداقت سردار ولایتمدار را ، در اقدام و عمل او به فرمایشات مولایش میسنجند و نه به لق لقه زبان!!

 

احمد نعمت بخش

دبیر انجمن خودروسازان ایران

/خبر خودرو

9 دیدگاه

  1. اونکه از چین خریدند که به خاطر فاینانس بوده!
    یعنی پولشو قسطی میدادن!
    همون قسط ها ررهم احتمالا از پولهای بلوکه شده ایران در چین میدادن!
    اما اینکه چرا الان از روسیه خریدند یا اشتباه کردند ، یا دلیلی داشته که باید ببینیم چی میگه شهرداری؟
    یه طرفه نمیشه به قاضی رفت و یک نفر رو تخریب کرد!

    1. کیفیت محصولات روسی عالی وخرکاره مخصوصا لادا و چون انقدر این اتوبوس ای بنز ایرانخودرو خرابی داشت که شهرداری مغز چیز نخورده ازیه بار سوراخ دوبار گزدیده بشه

  2. وقتی خیلی با کیفیتر و خیلی ارزونتر رو میشه در لحضه خرید مگه مریضیم خودمون تولید کنیم اونم ده سال بعد با تکنولوژی 50سال پیش!!!اگه این عملکرد تو همه چی انجام میشد همه تولید کننده ها تو رقابت ،کیفیت و قیمت رو تصحیح میکنن یا حذف میشن .ک در دو صورت بنفع ملته این پرچم نمادین اشتغالم پایین میاد

  3. ديگه همه ي ما ميدونيم ك توليد كننده ي ايراني جز تحويل دادن جنس بي كيفيت كار ديگه اي نميكنه،اگر مردش هستن كيفيت خوب تحويل بدن

  4. اقتصاد مقاومتی یه بهانه ای شده دست برخی تولید کننده ها….فقط میگن بیا از ما بخر …..حالا کیفیت و کارایی و طراحیش هر چی بود عیب نداره…..هر چه قدر تو ساخت خودروی سواری مهارت داریم .. به همون نسبت هم تو خودروهای سنگین و حمل ونقل عمومی مهارت داریم……باید دید علم خودرو سازی با کیفیت دقیقا کجاست که تا این لحظه مردانی از سرزمین پارس به ان دست نیافتند….شاید اونور ثریاست .

  5. به بعضی ها هم باید گفت تولید به هر کیفیتی و با ایمنی پایین و آلایندگی بالا و مصرف سوخت بالا خلاف اقتصاد مقاومتی است.تازه مطمئنا قیمتش از وارداتی گرانتر در میاد.چون رانت خوران دوروبر خودروسازان فراوان هستند

  6. سلام دیگه اینقد بی انصاف نباشید.لااقل مطمین بشید بعد راجع به کیفیت جنس ایرانی صحبت کنید.اگه کسی جنس بد تولید میکنه نباید به همه نسبت بدیم.شما بدتون میاد که جوونای ایرانی سرکار باشند و ارز از کشور خارج نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا