خودروی فوق العاده بوش رونمایی شد

سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵

خودروی فوق العاده بوش رونمایی شد

CES علاوه بر خودروسازان امکان حضور قطعه سازان و شرکت های تامین کننده را نیز فراهم کرده است تا آنان هم بتوانند همانند آن چه بوش انجام داده آینده صنعت خودرو را ترسیم کنند.

بزرگترین شرکت قطعه سازی در دنیای خودرو خودروی مفهومی پیشرفته اش را که با فناوری صوتی کار می کند در CES رونمایی کرده. سرنشینان این خودرو می توانند به کمک فرامین صوتی آن را هدایت کنند و یا حتی از حرکات بدن برای تعیین مسیر استفاده نمایند.

سامانه رایانه ای این خودرو قابلیت درک لغات و جملات زیادتری را در مقایسه با سامانه های فعلی دارد و تعاملات آن با انسان فقط مربوط به حوزه ترافیک نیست. به گفته یکی از طراحان خودرو می توانید برای مثال از آن بخواهید که شیشه ها را بالا بکشد و دستور پخت لازم برای غذای امشبتان را نشان دهد.

نرم افزار دریافت کننده پیام های صوتی این خودرو امکان ارتباط با سامانه های هدایت خودران را نیز دارد و میتواند صاحت خودرو را از شرایط بحرانی مطلع سازد و حتی به او بگوید که می بایستی بقیه مسیر را شخصا اقدام به هدایت خودرو کند.  جالب اینجاست که سرنشینان می توانند از داخل خودرو وضعیت چراغ ها، وسایل آشپزخانه و حتی درجه یخچال خانه هایشان را کنترل کنند./خبر خودرو


بدون دیدگاه