هیوندای فراتر از تکنولوژی های خودرویی

سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ | 2 نظر

هیوندای فراتر از تکنولوژی های خودرویی

خودروسازان حضوری پرشور در نمایشگاه CESسال 20177 داشتند و هیوندای نیز از این امر مستثنی نیست اما این خودروساز به جای تمرکز بر خودروها و تکنولوژی خودران، مجموعه ای از دیگر ایده ها و کانسپت ها را به نمایش درآورده است.

شاید مهم ترین و کاربردی ترین نوآوری ها در غرفه هیوندای، ربات های پوشیدنی و اندام های مصنوعی این برند باشند. هیوندای مدیکال Exoskeleton به افراد فلج اجازه می دهد بنشینند، بایستند، راه بروند، بچرخند و حتی از پله ها بالا و پایین بروند. هم چنین هیوندای Universal مدیکال اسیست با الگوی کنترلی متفاوت، پشتیبانی حرکت را برای افراد دارای توان عضلانی محدود فراهم می سازد.

هم چنین Waist Exoskeleton هیوندای با پشتیبانی بالاتنه و کمر از آسیب به پشت افرادی پیش گیری می کند که کارهای دستی مداوم همچون جابه جایی اجسام سنگین را انجام می دهند. تمام این ربات های پوشیدنی از بستههای باطری قابل جابه جایی و قابل شارژ بهره می برند. هم چنین در این نمایشگاه Mobility Vision کانسپت به نمایش درآمده که خودروی متصل شده را به خانه می آورد. در واقع این سیستم کمک می کند تا برخی عملکردهای خودرو همچون سیستم تهویه و یا پخش رسانه ای در خانه فراهم شود.

مدیر مرکز طراحی هیوندای، Hak Su Ha گفت: “هیوندای موتور اهمیت تکنولوژی های اتصالی و میزان تاثیرگذاری آن ها بر زندگی روزانه مشتریان را می داند. کانسپت خانه هوشمند ما به طور کامل یک خودرو را به خانه تبدیل کرده و زندگی کاربر را راحت تر و آسان تر می کند.”

خودروی متصل حتی می تواند در شرایط اضطراری نیروی برق را فراهم سازد چرا که دارای سلول سوختی است که می تواند همچون یک ژنراتور عمل کند.

هیوندای هم چنین تجهیزات بررسی سلامتی خود را معرفی کرده است که به حس بهتر راننده در هنگام رانندگی کمک می کند. خودرو با مجموعه ای از سنسورهای داخی که عواملی همچون تنفس، طپش قلب و حالات راننده را بررسی می کنند می تواند تنظیمات خاصی را انجام دهد که به ایجاد حس بهتر و سلامت راننده کمک می کند. هیوندای اعلام کرده که این ویژگی با تنظیم حالت، انتشار عطر و تغییر هوا می تواند به ایجاد حس بهتر در خودرو کمک کند./خبر خودرو


2 دیدگاه

  1. mohammad | بهمن 7, 1395 | لینک نظر

    ایول همیشه روت حساب میکردم

  2. sunmartin | دی 21, 1395 | لینک نظر

    هیوندای با این پیشرفت چشمگیر و ورود به مبحث گجت های واقعا ضروری افراد دارای آسیب های فیزیکی کمک بزرگی به علم پزشکی کرده این شرکت پیشتاز که خودروهای ان همواره در زمره با کیفیت ترین و پاک ترین خودروهای جهان است با ساخت خانه های هوشمند و متحرک و چندین و چند ابزار و گجت کارآمد دیگر نشان داد شرکتی صرفا خودروساز نیست و میخواهد یک شرکت پیشتاز تکنولوژیکی باشد همانند شرکت هوندا و تویوتا