خودروهای برقی همچنان قربانی بدبینی مردم هستند

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ | 1 نظر

خودروهای برقی همچنان قربانی بدبینی مردم هستند

انقلاب خودروهای سبز پیش روی ما قرار دارد و هر خودروسازی تلاش می کند که به نحوی سهمی در آن پیدا کند و خودروهای الکتریکی بیشتری را روانه بازار نماید. اما از سویی هستند خودروسازانی که به هیچ وجه علاقه ای به محصولات بخش مذکور نشان نمی دهند.

اگر شما هم جزو ساکنین مناطق پرجمعیت کلان شهرها هستید، دست کم دربرخی مناطق خاص خودروهای برقی را دیده اید و لذا چنین خودروهایی خیلی هم برای شما عجیب نخواهند بود. اما از آن جا که همه مردم طرفدار این دست محصولات نیستند میتوانیم متوجه شویم که چرا همه شرکت ها وارد بازار تولید آن نمی شوند.

در واقع اگر بخواهیم با آمار دقیق صحبت کنیم در امریکایی که شاید مهد اینگونه خودروها باشد بیش از 60% به دنبال خودروهای برقی نیستند و این می تواندکمی نگران کننده باشد. این مطالعه توسط موسسه AVC انجام شده و از میان 2557 امریکایی 60% گفته اند که حتی تا به حال یک بار هم نام خودروی برقی به گوششان نخورده و یا از آن شنیده اند ولی چیزی درباره اش نمی دانند.

از آن تعداد هم که تمایل به خرید خودروهای برقی دارند عده بسیاری تردید دارند که تعداد کم جایگاه های شارژ آن ها را به دردسربیاندازندو عده ای هم قیمت بالا و زمان لازم برای شارژ را عامل عدم تمایلشان عنوان کرده اند. البته بایستی گفت که عرضه خودورهای الکتریکی ارزان شورلت بولت و تسلا مدل 3 تا حدی این مشکل را حل کرده است./خبر خودرو


1 دیدگاه

  1. sunmartin | دی 22, 1395 | لینک نظر

    با تشکر از تحریریه سایت مقاله فوق العاده ای بود لطفا ازین دست مثالات بیشتر بگذارید دنیای آینده (آینده بیبار نزدیک) مبتنی بر استفاده از سوخت های الکتریکی است شرکت های پیشرو و عمل گرایی مانند “تسلا” و “هیوندا” “تویوتا” و “هوندا” بشکل واقعی و نه استارت آپ وارد این مقوله شده و با تولید خودروهای تسلا 2 و 3 و 6 و هیوندای آیونیک و کیا نیرو و تویوتا مریوس و کمری هیبرید و نیز هوندا فیت و هوندا آکورد نسخه هیلریدی واقعا خودروهای الکتریکی را به جهان معرفی کردند هضم این واقعیت که دیگر از صدای تعویض دنده ها و نوسان سیلندرها خبری نیست حتی برای کشورهای فوق توسعه یافته ای بمانند آمریکا هم مشکل است حال این موضوع را به فضای داخلی بیط دهید در جاییکه مشتری ایرانی هموطنی است که هنوز ال نوت را سلطان جاده و شتاب آنرا بی نظیر میداند و یا همواره با تردد پراید های کاربراتوری و اقسام میکان در لباس مبدل پژو و خود واقعی آن روبرو هستیم