علائم حیاتِ میتسوبیشی در اتحادیه رنو-نیسان پدیدار می شود

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵

علائم حیاتِ میتسوبیشی در اتحادیه رنو-نیسان پدیدار می شود

میتسوبیشی تصمیم دارد کراس اوور جدیدی را در آینده معرفی کند که از نظر ابعاد مابین مدل بزرگتر یعنی اوتلندر و مدل کوچکتر یعنی اوتلندر اسپرت قرار می گیرد (اوتلندر اسپرت در بازار ایران با نام ASX شناخته می شود).

مدیران میتسوبیشی با اعلام برنامه های آتی این کمپانی برای افزودن یک کراس اوور کاملاً جدید به سبد محصولات این برند ژاپنی، پیش از شروع برگزاری نمایشگاه بین المللی اتوموبیلِ آمریکای شمالی در سال 2017، پیامی را با خود به شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان آورده اند که محل برگزاری این نمایشگاه است. مضمون این پیام این است: “میتسوبیشی هنوز از بین نرفته است”.

بیستم اکتبر سال 2016، شرکت نیسان 34 درصد از سهام تعیین کننده میتسوبیشی را خریداری کرد. به این ترتیب، میتسوبیشی رسماً وارد اتحادیه رنو-نیسان شده و دوباره به حیات بازگشت. همچنین کارلوس گوسن علاوه بر سمت هایی که داشته است (رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی رنو، نیسان و اتحادیه رنو-نیسان)، ریاست هیئت مدیره شرکت میتسوبیشی موتورز را نیز بر عهده گرفته است. برندی که با 100 سال قدمت، قدیمی ترین برند خودروسازی ژاپن محسوب می شود.

طبق اظهارات دان سویرینگِن، قائم مقام مدیر عاملِ میتسوبیشی در آمریکای شمالی، نیسان و میتسوبیشی از پلتفرم های مشترک استفاده خواهند کرد، اما در بازار اتوموبیل رقیب یکدیگر باقی خواهند ماند. ترکیبی از طراحی ظاهری زیبا و ارزش خرید بالا، به میتسوبیشی کمک خواهد کرد تا در بازاری پر از رقبای مختلف، متمایز از همه ظاهر شود.

در حال حاضر، 65 درصد فروش میتسوبیشی در ایالات متحده از دو مدلِ اوتلندر و اوتلندر اسپرت است. هاچبک اقتصادی میتسوبیشی به نام میراژ هم که در سال 2015 معرفی شد، از آنچه انتظار میرفت بیشتر به فروش رسید. در حقیقت، میراژ توجه آن دسته از خریداران اتوموبیل را به خود جلب می کند که با بودجه ای محدود قصد خرید یک خودروی کارکرده را دارند. میراژ برای این دسته از خریداران گزینه ای صفر کیلومتر است که نه تنها با بودجه آنها هماهنگی دارد، بلکه خودرویی کم مصرف بوده و از 10 سال گارانتی هم بهره مند است. لنسر G4 سدان هم که همانند میراژ در تایلند تولید می شود، در فصل بهار به سبد محصولات میتسوبیشی اضافه شد و هم اکنون این خودرو در زمینه فروش از مدل هاچبک پیشی گرفته است. تولید مدل لنسر نیز در ماه آگوست متوقف خواهد شد، در حالیکه ماشین بازها هنوز به جهت توقف تولید میتسوبیشی لنسر اوولوشن سوگواری می کنند.

در آینده، میراژ به عنوان خودرویی اقتصادی در سبد محصولات میتسوبیشی باقی خواهد ماند، در حالیکه تمرکز این خودروساز ژاپنی بر روی تولید مدل های کراس اوور، سیستم چهارچرخ متحرک و تکنولوژی پلاگین هیبریدِ میتسوبیشی خواهد بود که نیسان هم از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

میتسوبیشی تصمیم دارد در نمایشگاه اتوموبیل ژنو که در ماه مارس برگزار خواهد شد، از نسخه نهایی یک کراس اوورِ کوچکِ جدید که به تولید انبوه می رسد، رونمایی به عمل آورد. این کراس اوور جدید، از زبان طراحی میتسوبیشی تحت عنوان “سپرِ پویا” یا “Dynamic Shield” بهره می برد که پیش از این در دو خودروی مفهومی میتسوبیشی شاهد آن بوده ایم: مدل مفهومی eX که یک کوپه اسپرتِ برقی بود و مدل مفهومی GT (گِرَند تورِر) که یک خودروی برقی پلاگین هیبرید محسوب میشد. این کراس اوور که در ژاپن ساخته خواهد شد، از یک موتورِ جدیدِ مجهز به توربو شارژر و از نسخه جدید سیستم چهارچرخ متحرک بهره برده و در اوایل سال 2018 میلادی در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. این خودرو و موتور آن، توسط میتسوبیشی طراحی و ساخته خواهند شد و به نظر می رسد این کمپانی ژاپنی قصد دارد در آینده نسخه اوولوشن این خودرو با پیشرانه پلاگین هیبرید را نیز به تولید برساند.

طبق اظهارات دان سویرینگِن، برای اینکه این کراس اوور جدید در سبد محصولات میتسوبیشی جایگاه مناسبی داشته باشد، نسخه 7 نفره اوتلندر کشیده تر و عریض تر خواهد شد، در حالیکه اوتلندر اسپرت کوچک تر می شود. تغییرات مذکور، بین سال های 2019 و 2020 اعمال خواهد شد. تا آن زمان، این دو کراس اوور برای مدل 2018 به روز رسانی خواهند شد: طراحی قسمت جلوی اوتلندر اسپرت تغییر کرده و به تجهیزات و امکاناتِ مدل پایه اوتلندر نیز افزوده می شود. و با کمی تاخیر در ماه سپتامبر، فروش نسخه برقی پلاگین هیبریدِ اوتلندر که در مناطق دیگر جهان فروش خوبی را تجربه کرده است، در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

دان سویرینگِن اینطور بیان می کند: “نیسان از ما می خواهد با روش خودمان به طراحی و ساخت خودرو ادامه دهیم و ما هم با این موضوع موافق هستیم”. همچنین دفتر مرکزی میتسوبیشی در آمریکای شمالی در شهر کیپرس واقع در ایالت کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

از نظر تجاری، سال گذشته میتسوبیشی در ایالات متحده رقم 96,267 دستگاه خودرو به فروش رسانده است که امسال این رقم با یک درصد افزایش مواجه بوده است. با این حساب، میتسوبیشی به فروش 100,000 دستگاه در یکسال مالی که خاتمه آن مارس امسال خواهد بود و هدف مالی این خودروساز ژاپنی بوده است، نزدیکتر می شود. همچنین سویرینگِن اعلام کرده است که امسال نمایندگان فروش میتسوبیشی، پرسود ترین سال را از 2002 تاکنون داشته اند. اگر چه آمار فروش میتسوبیشی هنوز با اعداد و ارقام اعلام شده در سال 2002 که حدوداً برابر 346,000 دستگاه بوده است فاصله زیادی دارد، اما نسبت به میزان فروش سال 2009 که به کمتر از 54,000 دستگاه تنزل یافته بود بهتر است، سالی که همه تصور می کردند میتسوبیشی در حال ورشکستگی است.

همچنین قائم مقام مدیر عاملِ میتسوبیشی در آمریکای شمالی بیان کرده است که پیوستن به اتحادیه رنو-نیسان از راه های مختلفی باعث کاهش هزینه های میتسوبیشی می شود که عبارتند از: استفاده از وسایل حمل و نقل مشترک جهت جابجایی قطعات و خودرو ها، استفاده از تشکیلات آموزشی مشترک، به اشتراک گذاشتن پلتفرم ها و بهره مندی از تخفیفِ خرید عمده قطعات یدکی مشترک.


بدون دیدگاه