اخباراخبار داخلی

راهکاری برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعات موجود در بازار

یک کارشناس صنعت خودرو در رابطه با راه های شناخت قطعات اصلی در بازار گفت: متاسفانه قطعات قاچاقی و تقلبی بسیاری در بازار ایران وجود دارد و عموم مردم نمی توانند به راحتی از اصل یا تقلبی بودن آنها اطمینان حاصل نمایند.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : وزارت صنعت و معدن در راستای حمایت از صنعت قطعه سازی داخلی باید اقدام به کد گذاری و نصب هولوگرام بر روی قطعات داخلی و وارداتی نماید مسلما با این کد بندی می توان به سادگی مانع ورود و عرضه قطعات قاچاق و بی کیفیت به کشور گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: ورود قطعات قاچاق و تقلبی به دغدغه جدی و معضلی برای صنعت قطعه سازی داخلی تبدیل شده است چرا که مانع رشد و پیشرفت این صنعت در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت قطعات تقلبی اظهار داشت: متاسفانه بیشتر کالاهای قاچاق و تقلبی چینی هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و عموم مردم به دلیل ارزان بودن این کالاها تمایل به مصرف آنها دارند.

وی خاطرنشان کرد: قطعات تولید داخل از سطح کیفیت و استاندارد مناسبی برخوردارند ولی به علت بهره وری پایین قیمت نهایی آنها بالا است و در بازار عرضه به نسبت کالاهای چینی به موفقیت چندانی دست نمی یابند.

امینی ابراز داشت: امیدواریم با تدابیر وزارت صنعت و معدن و قطعه سازان بتوان راهکاری برای رفع معضل ورود قطعات قاچاق و تقلبی به کشور و شناسایی قطعات اصلی از تقلبی در بازار به عموم مردم ارائه گردد.

1 دیدگاه

  1. با سلام
    من تا امروز حدود ده مرتبه لاستیک گردگیری پلوس پشت چرخ جلوی 405 برای ماشین تعویض کردم .هر بار همه از نمایندگی ایساکو خرید کردم ولی متاسفانه بعد یکی دو ماه دوباره پاره میشه. اینکه یک قطعه لاستیکی هست وای به حال قطعات موتور و الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا